דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית: זמנים שונים, בדיקות שונות 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2438 פעמים ]

ניתן ואף רצוי לבצע בדק בית ולא רק כאשר קונים דירה חדשה. להלן נפרט את המקרים – או הזמנים – השונים שבהם כדאי לבצע בדק בית. כמו כן נסמן את האופי השונה של הבדיקה והמטרות שלה בהתאם לזמנים השונים ולמצבים השונים שבהם היא נערכת.

במהלך הבנייה

בין אם אנחנו בונים בעצמנו את ביתנו החדש ובין אם אנחנו משלמים לקבלן כדי שיעשה עבורנו את העבודה; בין אם מדובר ברכישה של בית שנמצא בבניה או ברכישה של דירה בבית דירות: ברור כיום לכולם עד כמה חשוב לבצע בדק בית במהלך הבנייה, עוד לפני שהבית או הדירה מוכנים. הבדיקה נועדה לא רק כדי לגלות לנו האם העבודה איכותית והאם מדובר בעסקה ללא סכנות – עד כמה שקניית בית או דירה יכולה להיות חסרת סכנות. הבדיקה גם מאפשרת לנו לרמוז לקבלן המבצע שאנחנו עוקבים אחרי העבודה שלו ושהוא נמצא תחת ביקורת של בעלי מקצוע.

בסוף הבנייה

אם לא ביצענו בדק בית במהלך הבנייה ולא פיקחנו בצורה מקצועית על עבודתו של הקבלן, יש לנו עוד הזדמנות לעשות זאת לפני שאנחנו מסיימים את עסקת הקנייה או אפילו נכנסים אליה. בצורה כזו אנחנו איננו קונים חתול בשק ואנחנו יודעים אם הקנייה נכונה. גם אם נגלה פגמים בבנייה במהלך ביצוע הבדיקה אין זה אומר שעלינו לוותר על הרכישה; ניתן להשתמש בפגמים כמנוף וכאמצעי לחץ על-מנת להוריד את מחיר הדירה או הבית בהתאם לעבודות שיש לעשות.

לפני קנייה

למי שמעדיף – או נאלץ, תלוי בזווית הראייה ובגישה – לקנות דירת יד שנייה, בדיקת בדק בית הינה בעלת חשיבות עצומה; כך הוא יכול לדעת מה מסתתר מאחורי קירות הבית, מה רמת הבלאי של הדירה או הבית, אילו שיפוצים יהיה עליו לעשות ואילו תיקונים מחכים לו. בהתאם לתוצאות הבדיקה הוא יוכל לדעת אם המחיר הנדרש אכן הוגן. גם כאן עומדות בפניו שתי ברירות במידה והתוצאה איננה טובה: לוותר על הקנייה ולחפש עסקה משתלמת יותר או לנסות להוריד את מחיר הבית או הדירה כך שהוא יהלום את המצב האמיתי של הנכס כפי שהוא התגלה במהלך הבדיקה.

לפני מכירה

זה עשוי להישמע מנוזר, אך גם מי שעומד למכור את הבית או הדירה שלו עשוי להבין שבדיקת הנכס שלו לפני שהוא מעמיד אותו למכירה יכולה להועיל לו. כך, באמצעות בדק בית, יכול המוכר לדעת מה המצב הנוכחי של הנכס שלו, מהן הבעיות שיש בו ואיזה מחיר יהלום את מצב הנכס. הוא יכול לחסוך לעצמו טענות על מקח טעות והונאת הקונה בכך שהוא מכיר היטב את מצב הבית או הדירה ונותן לרוכש הפוטנציאלי את התמונה המלאה והמדויקת של מצב הנכס.

בדק בית תקופתי

גם מי שאיננו מוכר או קונה אלא פשוט רוצה לדעת מה מצב מקום המגורים שלו יכול ליהנות מהיתרונות של בדק בית. במקום לחכות שאיזה צינור נסתר יגלה את מצבו האיום והנורא הוא יכול להקדים רפואה למכה. על-ידי גילוי הבעיות השונות המסתתרות מאחורי הקירות או מתחת לרצפה כשהן עדיין במצב נשלט הוא יכול לחסוך לעצמו כסף ועוגמת נפש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב