דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושים והילדים שבאמצע 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 3650 פעמים ]

לא צריך לעבור את זה כדי לדעת שהליך גירושים הוא דבר מייאש ולפעמים אכזרי מאוד. כמעט כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שהתגרש וממנו אפשר לשמוע על כל התלאות שהליך גירושים יכול להביא איתו. אין ספק שמדובר בהליך שדורש הרבה זמן וסבלנות משני הצדדים, בעיקר אם יש לזוג ילדים. במקרה זה בני הזוג צריכים להשתדל לשמור על קור רוח, גם כשקשה, כדי לא לפגוע בילדים שיכולים לחוש בשנאה שהוריהם מרגישים זה לזה. כאשר בני הזוג רוצים להתגרש הם צריכים להכין הסכם גירושין ולפרט בו על נושאים הקשורים לילדים, ביניהם משמורת ומזונות ילדים.

חלק מהזוגות שעוברים הליך גירושים מצליחים לעשות זאת ברוח טובה, אך רובם לא מצליחים אפילו להסתכל אחד על השני. היות והכנת הסכם גירושין כרוכה בניהול משא ומתן בין בני הזוג אודות משמורת וכדומה, ראוי שבני זוג שחשים טינה אחד כלפי השני ייעזרו במגשרים ו/או עורכי דין. כאשר נעזרים באנשי מקצוע אלו הכנת הסכם גירושין יכולה להיות מעט נוחה יותר ופחות סוערת, כיוון שאנשי המקצוע מתמחים בתחום דיני משפחה, יודעים כיצד להכין את ההסכם ומייצגים את בני הזוג ודואגים לצרכים שלהם.

כאמור, משמורת היא אחד הנושאים עליהם צריכים בני הזוג לנהל משא ומתן. מדובר בנושא רגיש מאוד, אך כשיש ילדים ומכינים הסכם גירושין חייבים להתייחס אליו. בני הזוג יכולים לבחור בין משמורת משותפת לבין משמורת מלאה הניתנת לאחד ההורים. כמו תמיד, לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות. במידה ובני הזוג מחליטים להתחלק באופן שווה ומלא בגידול הילד, הילד יכול להיות מבולבל משום שהוא נע מצד אחד לאחר, אך מצד שני יש לו אפשרות להיות קרוב לשני ההורים באותה מידה. במידה ומחליטים ההורים כי אחד מהם יגדל את הילד באופן בלעדי, יש לילד יציבות אך ההורה השני מאבד מהמעמד המרכזי שהיה לו בחייו של הילד.

כאשר הסכם גירושין מוכן יש להגיש אותו לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה, שם בוחן שופט את ההסכם. במידה והכל כשורה ההסכם מקבל אישור, אך ישנם מקרים בהם האישור לא ניתן. כאשר נבחן ההסכם ישנו דגש על טובתו של הילד וזה למעשה המבחן העיקרי בו נעמד ההסכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב