דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעבור שיפוצים ולהישאר בחיים (ונשוי!) 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 627   [ נצפה 1875 פעמים ]

לעבור שיפוצים ולהישאר בחיים (ונשוי!)

השבוע התקשרה אלי לקוחה, בעיצומו של שיפוץ ביתה. היא נשמעה נואשת וסיפרה שהיא כעת ניצבת חסרת אונים מול איש האלומיניום. הוא שואל אותה שאלות מקצועיות, ואילו לה אין מושג מה להשיב לו. במהלך השיחה, הבנתי שהאדריכל שהיה מעורב בפרויקט יצא מהתמונה, ומכאן שהקבלן ממשיך בעבודתו מבלי להתמהמה והשאלות נותרות ללא מענה. היא ביקשה את עזרתי ונעניתי בחיוב.

אין ספק ששיפוץ או בניה של בית אינו תהליך פשוט. הוא מחייב מעורבות הלקוחות, המעצב, הקבלן המבצע של הפרויקט ונותני שירותים נוספים. תיאום בין כל הגורמים הוא חיוני ונדרש. שיבוש קל בתפקודה של אחת מהחוליות המעורבות בפרויקט, עלול לפגוע בתהליך תקין וזורם של השיפוץ, בתקציב ובמעורבים עצמם.

הסיפורים על קשיים בשיפוצים עוברים מפה לאוזן ומהלכים אימים על המשפצים/בונים. כתוצאה מכך, רבים נרתעים מלהיכנס לפרויקט שעשוי לשפר את איכות חייהם ולהכניס בעולמם משב רוח מרענן. חרף מורכבותו של תהליך השיפוץ והבניה, אם הוא מתוכנן כהלכה, ניתן לעבור אותו בהצלחה וליהנות מסביבת מגורים מתוכננת ומעוצבת כראוי, שמשרה אוירה נעימה וסוחטת מהאורחים לא מעט מחמאות.

אם אתם עומדים לפני שיפוץ או בניה, הרי לכם מספר עצות שיסייעו בידכם לעבור את התהליך בשלום:


    • הצטיידו בחשיבה חיובית. זה אולי ישמע כקלישאה, אך עליכם להבין שאתם בפתחו של תהליך, הדורש זמן, אנרגיה והרבה אורך רוח. 
    • בחרו בקפידה מעצב מקצועי וקשוב. המעצב מכיר את כל החוליות הקשורות לפרויקט מסוג זה. הוא בקיא בנושא התקציב, מכיר בעלי מקצוע, יודע להעריך לוחות זמנים וכמובן שולט במלאכת התכנון והעיצוב. מומלץ לשמוע המלצות על המעצב מלקוחות קודמים ולבדוק שיש בינכם כימיה ראשונית. גם אם התרשמתם מאד מעבודתו, חשוב לשמוע על ההתנהלות והאיכויות האנושיות של המעצב שהן לא פחות חשובות מכישרונו. רוצה לומר, שמעצב טוב צריך להיות אדם בעל יכולת תקשורת טובה, סבלנות רבה, יכולת להנהל פרויקט מורכב ובעל כישרון לתכנון ועיצוב כמובן. חשוב מאד במסגרת העבודה מול המעצב, לדאוג לקבל סט תכניות עבודה ומפרט חומרים, טכסטיל והדמיות במידת הצורך. חשוב מאד שהתכניות וכתב הכמויות, פרטי הגמר ובחירת החומרים יושלמו עד תום לפני תחילת השיפוץ ולא במהלכו. כלומר מתחילים את השיפוץ אחרי שנסגרו כל הנושאים והתחומים הקשורים לפרויקט.
    • ערכו רשימה מסודרת של רצונותיכם, חלומותיכם, מה הייתם רוצים לשפר בבית החדש. תאמו זאת עם בן הזוג והגדירו מראש את הצמתים בהם יש ויתור של האחד למען השני. התהליך האקדמי עושה סדר בראש, מארגן את המחשבות והמטרות.
    • הגדירו את סגנון העיצוב שבו אתם מעוניינים. תוכלו לשם כך להיעזר במעצב. הימנעו מהשפעה מוחלטת של הטרנדים על הסגנון שבחרתם. עיצוב המושפע מטרנד עלול להימאס עליכם מהר. מה גם, שתוך זמן קצר, תגלו שהאופנה השתנתה ויש צורך שוב לשנות ולעצב.                                                      אני אישית בעד שילובים: הקירות והרצפה מהווים רקע לתפאורה שתגיע בשלב הבא: חפשו את הפריטים שיוצרים תגובה חיובית אצלכם, למעשה הפריטים שיבחרו הם אלה שיעניקו לבית את האופי ואת המראה הייחודי. הבית צריך לספר את הסיפור שלכם כבני אדם.
    • הגדירו תקציב: חשוב מאד להגדיר את מקורות המימון הריאלים  ולשתף את המעצב. במסגרת הגדרת התקציב כדאי שיהיו בידכם הצעות מחיר של בעלי המקצוע השונים.
    • היעזרו בקורס הכנה למשפצים/בונים במרכז הבניה.
    • תמנו מנהל לפרויקט, שתפקידו להיות בקשר עם המעצב ולקבל ממנו הנחיות ולתאם עם בעלי המקצוע השונים. המנהל יכול להיות אחד מבני הזוג, שהוא זמין יותר ומבין באופן בסיסי את תחום הבניה. לחילופין יכול הקבלן להתמנות כמנהל אך יש לציין זאת בחוזה ההתקשרות.
    • חתמו חוזה עם בעלי המקצוע השונים.
    • קבעו לוחות זמנים וציינו זאת בחוזה העבודה.
    • הגדירו והתוודעו לתחומי האחריות של כל בעלי המקצוע וציינו זאת בחוזה ההתקשרות עימם.
    • בקרו באתר באופן שוטף, מיד עם תחילת הפרויקט, ודאגו לעשות זאת בתיאום עם מנהלו .
    • חובה! להצטייד בקלסר ומחברת לניהול הפרויקט. אני נוהגת לצייד את לקוחותיי בערכה כזו משום, שכמו שאמרתי הפרויקט מורכב וחייבים להיות מאורגנים ומסודרים.

 ניסיתי במאמר זה לסייע לכל העומדים בפני תהליך שיפוץ או בניה. כאמור, מאד חשוב להגיע לתהליך זה לאחר הכנה שנעשתה בשיתוף עם המעצב, הקבלן ובעלי המקצוע. מניסיוני, הכנה טובה תחסוך לכם מאמץ, עוגמת נפש וטעויות מיותרות.

בהצלחה!!!

אסתי נחמיאס, עיצוב ואדריכלות פנים 050-5627142 www.st-studio.co.il 

 

  

אסתי נחמיאס, עיצוב ואדריכלות פנים 050-5627142 www.st-studio.co.il 
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב