דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תשמרו אצלכם את העובדים הכי טובים? 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 2237 פעמים ]

ניהול צוות איכותי, פורה ומצליח, אינו מצב מובן מאליו. חברות משקיעות משאבים וסכומים נכבדים בגיוס עובדים מוצלחים, ולרוב גם מתאמצות להשאיר אותם בחברה תוך שימוש במגוון פעילויות שימור עובדים, החל מימי כיף, וכלה בבונוסים ומשכורות 13. לרוב, המנהל הישיר הוא הגורם בעל ההשפעה המרכזית על העובד בארגון. רוח הדברים, אופי העבודה, התחושה המלווה את העובד ביציאתו מהמשרד בסוף היום ואפילו שביעות הרצון שלו מהשכר- כולם מושפעים על ידי אופיו, תפיסותיו והתנהלותו של המנהל הישיר.

אז מה צריך מנהל ישיר לעשות כדי להשאיר אצלו את העובדים המוצלחים ביותר?  
  1. להיות נוכח-
    לעתים מדובר בפעולה פשוטה כמו כניסה למשרדו של העובד מעת לעת, לשיחה קצרה והתעדכנות המפגינה אכפתיות. לפעמים בהחזרת צלצול או מייל לעובד שנזקק לעזרתכם. הרעיון הוא לתת לעובד שלכם תחושה שיש לו גיבוי ושרואים אותו, שהוא לא נעלם מעיניכם בתוך סדר היום העמוס שלכם.
 
  1. להבין שלפעמים כולנו טועים-
    עובד שחש שעבור כל טעות קטנה שיעשה, משרתו בסכנה, לא יבצע את עבודתו כראוי. מחשש לטעות, הוא יתקשה מאד לעבוד בתחושת ביטחון, להתקדם וליזום. מנהל שמקבל טעויות (נסבלות, כמובן), משוחח עליהן עם העובד ומסייע לו להסיק מסקנות על מנת שלא יישנו, הוא מנהל הנותן לעובד שלו תחושת תמיכה. עובדים צריכים להרגיש שמותר להם לפעמים לטעות, וללמוד מהטעויות שלהם. מנהל שמשכיל להכיל טעויות ולנתב אותן היטב למקום של למידה וצמיחה ימצא עצמו מנהל צוות שמוכן להעיז ובטוח בעשייתו המקצועית.
 
  1. לתת אינפורמציה-
    עובד מקצועי לא רוצה רק למלא אחר הוראות. הוא רוצה להבין את התמונה הגדולה, כחלק ממה הוא עושה את מה שהתבקש לעשות, כחלק מאיזה פרויקט משתלבת הפעילות שלו. כאשר אתם מבקשים משהו מעובד שלכם, נסו לתת לו את כל האינפורמציה הדרושה לו לביצוע אופטימאלי של המשימה.מתן תחושת ערך לביצוע לרוב מוביל לביצועים ברמה גבוהה יותר.
 
  1. להאציל סמכויות-
    מנהל מוצלח מאציל סמכויות, מכמה סיבות. הראשונה היא כדי להוריד מעצמו עומס, ולהתפנות לדברים החשובים ביותר. השנייה היא כדי לאפשר לעובדים תחתיו לקבל סמכות- להרחיב להם את תחומי האחריות ולאפשר להם להתפתח. עובדים שמרגישים כי המנהל שלהם מרכז את כל הסמכויות ותחומי האחריות אצלו, יתקשו להיות יצירתיים ועלולים להרגיש שעבודתם אינה מגוונת מספיק. כיום אחת הסיבות המרכזיות לעזיבת מקום עבודה היא הרצון לאתגר מקצועי, גיוון וסיפוק בעבודה. על מנת לשמר את העובדים המוצלחים, אפשרו להם לקחת על עצמם סמכויות והרחיבו את תחומי האחריות שלהם ככל שמתאפשר לכם.
 
  1. לשמור על אנרגיות חיוביות-
    ולא במובן הרוחני של העניין. עובד שלילי יוצר אווירה שלילית. אווירה שלילית פוגעת בביצועים. עובדים ממורמרים, מתלוננים ולא מרוצים יכולים לגרור אחריהם צוות שלם. אל תשאירו בצוות שלכם עובדים, ולו המוכשרים ביותר, שגורמים לאווירה שלילית במשרד.
לסיכום, לא פשוט להיות מנהל מוצלח. מעבר לביצועים איכותיים, צריך לנהל צוות שלא תמיד אתה בחרת, ולעשות את זה היטב. הקווים המנחים הם מתן תחושת ביטחון וערך לעובדים, ותמיד חשוב לדעת להקשיב. לכל עובד אילוצים משלו, יכולות שונות ותחומי עניין שונים. מנהל טוב יידע להתוות את הדרך המקצועית תוך כדי מתן תחושת ערך ולפעמים אפילו תחושת שליחות לעבודה המתבצעת, ולתת לעובדים שלו תחושה שהם מוערכים וראויים. עובד שטוב לו הוא עובד שלא יעזוב בקלות. מנהל שישכיל לנהל את הצוות שלו נכון, ייתפס כמנהל מוערך גם על ידי הצוות שלו וגם על ידי מנהליו.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב