דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונות דרכים - מה לעשות לאחר תאונה? 

מאת    [ 11/05/2011 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 3373 פעמים ]

לצערנו הרב, תאונות דרכים כבר מזמן הפכו למכת מדינה בישראל. מספר ההרוגים בתאונות הולך וגדל מדי שנה, עם למעלה מ-380 הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2010 (לפי אבי נאור, מייסד עמותת אור ירוק). זהו נתון אסטרונומי שניתן וצריך להוריד אותו.

מספר גדול עוד יותר, הוא מספר הפצועים באותן תאונות. בין אם מדובר על נפגעי חרדה, פצועים קל או כאלה שלא התמזל מזלם ונותרו משותקים - חייהם לא יחזרו להיות אותם חיים מלפני התאונה.

אותם פצועים זקוקים לדאוג לעצמם לאחר התאונה. הם חייבים שיהיה מי שייצג אותם אל מול חברות הביטוח הענקיות, שיהיה מי שיסביר להם את זכויותיהם, את ההליכים המסובכים, וילווה אותם יד ביד עד אשר הם יקבלו את מה שמגיע להם, בהתאם לנסיבות (בין היתר).

תאונות דרכים במהלך עבודה

הטיפול וההתמודדות עם תאונות דרכים הולך ומתגבר כאשר מדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה. כאן, העניינים הביורוקרטים הופכים למעין מפלצת תלת ראשית: ההתעסקות היא מול חברת הביטוח, מקום העבודה והמוסד לביטוח לאומי.

עובדים רבים שעברו תאונות עבודה מצאו את עצמם במלכוד אל מול מקום עבודתם: מצד אחד הם רצו את כל מה שמגיע להם, אך מצד שני הם פוחדים שטיפול תקיף מדי מול מקום העבודה יעלה להם בסופו של דבר במשרתם.

אולם, בישראל ישנם חוקים ברורים בעניין זה. למעסיק אסור בתכלית האיסור לפטר עובד או להביא להרעה בתנאיו בעקבות תביעה אשר עומדת בין העובד למעביד. המעסיק מחויב לשמור על זכויות עובדים למשך כל ההליך, ובכלל. במידה והעובד בכל זאת נפגע בדרך זו או אחרת בעקבות ההחלטה לתבוע את מקום העבודה, באפשרותו להגיש תלונה בבית דיו לענייני עבודה.

במצב שבו עליך להיכנס להליך משפטי שכולל תאונות דרכים אך גם התעסקות מול מקום העבודה, נמליץ לך בחום לשכור שירותים של עורך דין אשר מתמחה בשני המישורים: דיני עבודה ותעבורה. הוא יידע לתמרן היטב בין הרגישות שבטיפול מול מקום העבודה ובין התקיפות הנדרשת מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

באיזה שלב מומלץ להיפגש עם עורך דין שמטפל בתאונות דרכים?

אם ברצונך לפתוח בהליך משפטי אל מול חברת הביטוח, כדי לקבל פיצויים בגין תאונות דרכים, כדאי שעורך דין שמתמחה בענייני תעבורה ילווה אותך כבר בשלבים המוקדמים. הוא ינחה אותך כיצד לנהוג, איך להתנהל מול קופות החולים ובתי החולים, איזו ניירת חשובה עליך להחזיק, וכן הלאה.

כמו כן, ינחה אותך עורך הדין כיצד לנהוג במידה ונציגי חברת הביטוח הנתבעת יוצרים עמך קשר. חברות ביטוח רבות מפעילות מחלקות שלמות של עובדים אשר מטרתם לאתר תובעים אשר למעשה מתחזים לפצועים ובפועל לא נגרם להם כל נזק, ולספק הוכחות בדבר התחזותם. אם לומר את האמת, אין ספק שקיימים המון אנשים כאלו, לא רק בישראל אלא בכל רחבי העולם.

נציגי חברת הביטוח יבקשו להיפגש עמך ולתשאל אותך בעניין תאונת הדרכים שעברת. הדבר החכם, ומה שעורך דין מנוסה ימליץ לך לעשות, הוא פשוט להפנות אותם אל עורך הדין. הרי הוא זה שמוסמך מטעמך לטפל בכל ענייני התביעה וההליכים של תאונות דרכים, ולכן הוא זה שצריך לבוא במגע עם אנשי חברות הביטוח.

בישראל, מרבית מתיקי תאונות דרכים נסגרים בפשרה בין התובע לחברות הביטוח, עוד לפני שהתיק הגיע לדיון בבית משפט. מיומנותו, ניסיונו ומקצועיותו של עורך דין שהתמחותו היא תיקי תאונות דרכים מקבלת כאן משנה תוקף, וכאן נמדדת יכולתו בזמן אמת.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב