דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון ורסטורציה של תמונות ישנות- למה, מתי, איך? 

מאת    [ 11/05/2011 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 3036 פעמים ]

 

במשפחתו של כמעט כל אחד מאיתנו, מצוי מאגר כזה או אחר של תמונות משפחתיות ישנות. תמונות אלו, מתקופות שונות בהיסטוריה המשפחתית (שחלקה מחוברת להיסטוריה הלאומית מן הסתם), ממקומות שונים בעולם, מהוות עבור רובנו, את הדבק המשפחתי המחבר את הסיפורים למקומות ולפרצופים. התמונות מהוות נתח מוחשי, לצד הסיפורים, מההיסטוריה האישית והמשפחתית שלנו, והן מהוות גם את החוט המקשר בין הדורות במשפחה. המשפחה שלי, למשל, משמרת ומעבירה מדור לדור, את תמונתו היחידה של סבו של סבי (מרחק 5 דורות מילדי...), שאותה לקח סבי כילד, למזכרת, כשעזב את העיירה היהודית באוקראינה ופתח בחיים חדשים בארץ זרה. התמונה הזו, פניו של היהודי הגלותי עם הזקן והפיאות, שיש לי עימו קשר דם ושותפות גורל, מהוות סמל חשוב עבורי לשייכות שלי למשפחה, לעם. כבר אמרו חכמינו- אין טוב ממראה עיניים.

 

תיקון תמונות ישנות:

בתמונות הישנות האלו, נמצאת תמיד סוג של איכות, למרות פגעי הזמן, שקשה למצוא אותה בתמונות הדיגיטליות החדשות, הנלקחות כלאחר יד בעשרות ובמאות. לעיתים קרובות, עצם הנדירות של התמונות הופכות אותן ליקרות ערך עבורנו, אפילו הרבה יותר.

פגעי הזמן מקנים לתמונות הישנות אפילו חן מסויים. אף על פי כן, כשאנחנו מעונינים לשלב את התמונות הללו באלבום משפחתי דיגיטלי שאנחנו מפיקים (למשל עבור יום הולדת 70 של אמא), במצגת התמונות שאנו עורכים עבור חתונת הכסף של ההורים, בקולאז' התמונות המעוצב שאנו מדפיסים על קנבס לרגל יום ההולדת ה- 80 של סבתא, מומלץ מאוד לשקול שיקום (רסטורציה) ותיקון של התמונות הישנות האלו. אחרי הכל, השימוש בטכנולוגיה הכוללת סריקה איכותית של התמונה, ותיקונים מתאימים בפוטושופ, יכולים לתת לתמונה חיים חדשים- לעוד עשרות שנים קדימה.

להיעזר באנשי המיקצוע:

למרות שבשוק קיימות תוכנות לא מעטות המאפשרות תיקון מסויים של תמונות ישנות, מומלץ להשתמש לשם כך בתוכנת הפוטושופ ולהיעזר במקצוענים בתחום. הפוטושופ הינו התוכנה הייעודית, המקצועית , המשמשת לטיפול בתמונות. משמעות הדבר היא שאפשרויות התיקון שבה נרחבות ומספקות פתרונות לעין ערוך טובים יותר מתוכנות אחרות, ובוודאי החינמיות שביניהן.

אנשי המקצוע יוכלו להעלים סריטות, קרעים וחתכים בתמונה, להחזיר את הקונטרסט, להעלים כתמים לא רצויים, ובמקרים רבים להחזיר לתמונות הצבעוניות הישנות, את צבעיהן המקוריים (לפני שהן הפכו לכתומות...).

עלויות שיקום ותיקון תמונות ישנות:

רבים מאיתנו, מתוך חוסר מחודעות לאפשרויות התיקון, או מתוך רצון להוזיל את עלויות ההפקה של האלבום, המצגת או הקולאז' (ישנם גורמים מקצועיים בתחום הדורשים לא מעט כסף עבור התיקונים), מתפשרים על שילוב התמונות הישנות ללא תיקונן, וחבל...

אחד היתרונות הקיימים בשימוש בשירותי ההפקה והעיצוב המקצועיים של אלבומים דיגיטלים, הוא שהשרות של תיקון תמונות ישנות, אצל חלק מהם, נעשה כחלק מהפקת המוצר ואינו כרוך בעלויות נוספות.

בבואכם לקבל החלטה, בידי מי להפקיד את הזיכרון המשפחתי שלכם, כדאי שתבדקו האם המחיר כולל גם תיקון תמונות ישנות, ובקשו לראות דוגמאות כדי לבחון את איכות התיקונים הניתנים לכם. כדאי לבדוק האם התיקונים והעיצוב נעשים בתוכנת הפוטושופ או תוכנות מקצועיות אחרות, או בתוכנות חינמיות.

 

הפקה משפחתית מסוג זה, בין אם המניע הוא יום הולדת עגול , יום נישואין או כל סיבה למסיבה אחרת, הינה בדרך-כלל הפקה חד פעמית, ולכן מומלץ לעשות אותה על הצד הטוב ביותר !

 

בתיה פארן-ניסני
תמונות- סיפור אהבה
הפקת אלבומים דיגיטליים, מצגות וספרים אישיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב