האם יש סיכוי לעסק קטן?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם יש סיכוי לעסק קטן? 

מאת    [ 10/05/2011 ]
מילים במאמר: 361   [ נצפה 1606 פעמים ]

 
 

כשבוחנים את ההיסטוריה של עסקים בארץ, אפשר להבחין מהר מאוד בדפוס מטריד של היעלמות העסקים הקטנים/עצמאיים והשתלטות הגדולים. הנה כמה דוגמאות:


    • פעם ציוד משרדי לא היה תמיד רק אופיס דיפו או קרביץ.
    • פעם היו חנויות בגדים שונות בכל רחוב, בכל עיר, לא רק 'זארה' ו'פוקס'.
    • פעם היו גלידות שיוצרו על ידי 'ויטמן' ו'סנוקרסט'. היתה 'עלית' - היום יש 'שטראוס גרופ'.
    • פעם 'חנות ספרים' לא היתה בהכרח צומת ספרים או סטימצקי. היום עוד רשתות: ברונפמן, גרנית, ליריק, כתר... והיו גם הרבה חנויות עצמאיות.
    • עד לא מזמן היו באינטרנט פורומים תוססים בישראבלוג, בתפוז, בדה-מרקר - היום הם דועכים ורואים את כולם עוברים לפייסבוק.

זו לא תופעה מקומית. זו תופעה עולמית:


    • שוק יצרניות התרופות העולמי ראה איך חברה אחרי חברה מתמזגת לתוך כמה תאגידי ענק - שרניג-פלאו, גלקסו-סמית'-קליין (היום - אוונסיס) או אפילו טבע הישראלית, רוכשת סדרתית בעצמה שהפכה כך לחברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם וממשיכה לגדול.
    • וולמארט מחזיקה היום מעל 4000 חנויות בארה"ב. ברוב הערים שבהן נפתחה חנות וולמארט נסגרו בתי הכלבו המקומיים שהיו שם קודם.
    • בתחילת המאה העשרים היו בארה"ב 250 חברות שייצרו מכוניות. לקראת סוף המאה נשארו בעיקר פורד, קרייזלר וג'נרל מוטורס, וגם הן תחת מתקפה ומאבדות גובה במהירות. אמריקה, האומה שנתנה לעולם "מכונית לכל פועל" איבדה מזמן את השליטה בשוק הזה.

בכל שוק חדש, בכל טכנולוגיה חדשה אפשר תמיד לראות את אותה ההתפתחות: בהתחלה יש כמה פורצי דרך. אחר כך מגיעים המון "גם אני רוצה", ואז מתחילה הברירה הטבעית ובסופו של דבר רוב השוק מתחלק בין כמה שחקנים גדולים, ורוב הקטנים נמחקים.

אז מה הסיכוי של הקטנים? אלו שאולי החמיצו את ההזדמנות לתפוס את המקום הראשון בגודל, או שמעולם לא רצו בכך - האם נגזר עליהם לפשוט רגל או שיש להם דרך לשרוד בכל זאת?

התשובה היא שיש דרך לשרוד, אבל היא מחייבת לשנות את כללי המשחק. אי אפשר להתחרות בגדולים במגרש שלהם ולנצח. זה פשוט בלתי אפשרי. לכן הדרך היחידה לנצח היא לשנות את כללי התחרות, להגדיר מחדש את הקריטריונים לפיהם מנצחים. עושים את זה על ידי מציאת הייחוד הספציפי של העסק, והפיכתו מתאים יותר ויותר לפלח השוק שבו הייחוד הזה מהווה יתרון יחסי משמעותי. כדי לשרוד חייבים להיות "מלך ההר" - אפילו אם אתה משחק על תל נמלים.

 

רוצה לדעת למה רוב העסקים הקטנים נכשלים ואיך לא להיות אחד מהם? רוצה לקבל את הידע והייעוץ העסקי העדכניים ביותר? לחץ על הקישור, ותקבל אותם, חינם וללא התחייבות.


שמעיה דוד הוא יועץ ומאמן מוסמך (MCI/EMCI) ומשמש כסמנכ"ל תפעול באיגוד הישראלי לאימון ולייעוץ ממוקד תוצאות - איק"א, בעל מיזם למוצרי ידע הפועל באינטרנט, מלמד ומדריך מאמנים בקורסי אימון, מפתח כלי אימון והכשרה למאמנים ולמנהלים בתחומים מקצועיים ועסקיים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב