דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מענק שחרור משירות לאומי 

מאת    [ 10/05/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 5225 פעמים ]

מענק שחרור משירות לאומי - הדרך של צה"ל לומר תודה

השירות בצה"ל הוא חובה ועל פי חוק, ומהווה חלום ושאיפה מרכזית עבור רבים, אפילו בתקופה של אי וודאות ואינדיבידואליזם כמו היום. יחד עם זאת, ישנם כאלו שאינם יכולים לשרת בצה"ל מסיבות שונות: בעיות רפואיות, טעמים מצפוניים או דת. אך גם אוכלוסיות אלו מעוניינות לתרום למדינת ישראל ולצה"ל והן עושות זאת בשירות לאומי: שירות בהתנדבות בתחומי קהילה, רווחה, חינוך, בריאות וקליטת עלייה למשך שנים-עשר חודשים לפחות. מתנדבים בשירות לאומי זכאים לרוב הזכויות אותן מקבלים חיילים בצה"ל ולא בכדי - גם הם נתפסים כמי שתרמו מזמנם למדינה, בדומה לחיילים אלו.

זכויות כלכליות

המשרתים בשירות לאומי זכאים לזכויות כלכליות אותן מקבלים חיילי צה"ל: משכורת חודשית, פיקדון אישי עם השחרור, זכאות למלגות שונות לקראת ההרשמה ללימודים, וכמובן - מענק שחרור משירות לאומי, הזהה במהותו לאותו מענק שחרור מצה"ל. מענק שחרור משירות לאומי ניתן למתנדבים אשר שירתו לפחות שנים-עשר חודשים. למענק השחרור דרגות שונות, אשר משפיעות על גובהו: משוחררי יחידות מובחרות וקרביות זוכים למענק הגבוה ביותר, "תומכי לחימה" לסכום נמוך ממנו, ומי שמוגדרים כ"אחרים" לסכום הנמוך ביותר. תחת ההגדרה של "אחרים" נכללים גם מי ששוחררו מטעמי בריאות לפני תום השירות וגם מתנדבי השירות הלאומי.

מענק שחרור משירות לאומי מחושב באופן הבא: נכון לשנת 2011, משרתי שירות לאומי זכאים לקבלת מענק שחרור משירות לאומי של 155 ש"ח לכל חודש של שירות. הכפלת הסכום נעשית כמובן לפי מספר חודשי השירות, שכאמור, צריכים להיות מינימום שנים-עשר חודשים. משרתי שירות לאומי זכאים למענק זה על פי החוק, וזאת דרכו של צה"ל והמדינה לראות בהם חיילים לכל דבר, התורמים למדינה ומכאן שיש להעניק להם גם את כל ההטבות הכלכליות ששאר חיילי צה"ל זכאים להן.

דאגה והכוונה לקראת העתיד

המתנדבים בשירות לאומי מקדישים לשירות המדינה חודשים רבים בתקופה משמעותית בחייהם, ומכאן שהמדינה חשה צורך לדאוג להם לאחר מכן. תפקיד ההטבות והמענקים, דוגמת מענק שחרור משירות לאומי הוא לתת כלים אפקטיביים בידי המשוחררים משירות לאומי אשר יקלו עליהם בתחילת חייהם האזרחיים. מציאת עבודה, הרשמה ללימודים ובכלל - המחשבה על העתיד יוצרות בלבול וחוסר וודאות וקבלת מענק שחרור משירות לאומי תפקידו להקל מעט על מעבר זה.

מענק שחרור משירות לאומי אמור להיכנס לחשבון הבנק של המשוחרר משירות מקסימום שישים יום לאחר השחרור: על המקום בו בוצעה ההתנדבות לדווח למשרד הביטחון כי הסתיימה תקופת השירות הלאומי. במידה וישנן בעיות, ניתן להפנותן ליחידה להכוונת חיילים משוחררים אשר מלווה גם את המשוחררים משירות לאומי לאורך כל הדרך. מענק שחרור משירות לאומי לא חייב במס הכנסה בכדי שלא לפגוע בהטבה עבור המשוחררים. מענק זה מצטרף להטבות נוספות, כפיקדון אישי ומענק עבודה מועדפת אשר המשוחררים משירות לאומי זכאים להם, בדומה לחיילים משוחררים מצה"ל.

- מידע נוסף לגבי מענק שחרור מצה"ל באתר AfterArmy המציג מידע שימושי לחיילים משוחררים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב