דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים -רשתות שיווק, האם כל הנפקה זה קסם ? 

מאת    [ 10/05/2011 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 3121 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – רשתות שיווק האם כל הנפקה זה קסם ?

 

יובל לובנשטיין

 

 

הטרנד החם היום בשוק רשתות השיווק זה הנפקה בבורסה.

רשתות השיווק הפרטיות בתחום המזון, אשר הונפקו בשנים האחרונות הן רמי לוי שיווק השקמה, מחסני כמעט חינם של האחים רני ועדי צים ולאחרונה התבשרנו על רשת ויקטורי.

הרעיון שעומד מאחורי ההנפקה, זה גיוס כסף מהציבור ואו מימוש חלק ממפעל החיים והמרתו למזומן.

לעסקים פרטיים אלה, המעבר לחברה ציבורית הוא שינוי ענק, אשר דורש מהם לעיתים שינוי בתרבות הארגונית, בתרבות הדיווח ובהתנהלות הכללית.

בדרך כלל טוב יעשו עסקים אלה, לקראת המעבר לחברה ציבורית, באם הם יעזרו בייעוץ רציני ומקיף ויקיפו את עצמם בלווי משפטי וכספי רציניים, אשר ינחו אותם בכל התהליך המורכב.

ישנם עסקים אשר השכילו לבנות את העסק שלהם לקראת אירוע מכונן זה כבר מראש והשקיעו כספים רבים במערכות מידע ודיווח וכן בנוהלי עבודה, דבר אשר באופן טבעי מקל אליהם את התהליך.

אחד הדברים החשובים אשר עסקים אלה חייבים לתת את הדגש הוא ניהול נכון ומדויק ככל שניתן שלתזרים המזומנים שלהם.

הדבר מצריך מעבר משיטת "הבערך והסמוך" לניהול שיטתי ועקבי של תזרים במזומנים, כולל שיטות להערכת הוצאות עתידיות.

נקודה זו מהווה בדרך כלל נקודת חולשה אצל עסקים קטנים ובינוניים ולעיתים הבעלים לא משכילים לתת לנושא זה את תשומת הלב המתאימה וגוררים את הבעיה עד שהיא תופחת ומתנפצת להם בפנים.

ניהול תזרים מזומנים נכון ועד כמה שצמוד לתוצאות העסקיות של העסק הוא נכס לארגון. מיומנות זו אינה נרכשת ביום אחד, אולם שווה להשקיעה במערכת זו, אשר מעבר לכלי הדיווחי היא משמש כיום ככלי ניהולי שוטף למקבלי ההחלטות, במיוחד לחברה אשר הנפיקה אג"ח לציבור וחייבת לפרוע אותם ולהחזיר את הכסף שלקחה לציבור.

המעבר מחברה משפחתית קטנה, דורש מהבעלים שינוי כללי ההתנהלות

לעיתים שינוי חד, אשר דורש מהם להשקיע אנרגיה רבה, לעיתים דורש מהם להתנתק מהניהול השוטף של העסק ולהעבירו למנהל מקצועי, אולם קסם ההנפקה והאפשריות הרבות הגלומות ממעשה זה, והאפשרות למנף את מפעל החיים להרחיב ולהגדיל את הפעילות כנראה קוסם לרבים, מנגד רואים גם תהליך הפוך של התכנסות והפיכת חברה ציבורית לפרטית, תוך השארת הכביסה למכונת הכביסה הביתית.

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב