דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים: ביקור בכפר 

מאת    [ 09/05/2011 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2290 פעמים ]

הרבה פעמים יוצא לנו לקרוא על מוצר זה או אחר אשר נכנס לאופנה, עושה רוח וצלצולים למספר חודשים ואז נעלם כאילו לא היה כעבור זמן קצר מדיי יחסית להשקעה הכספית שהתלוותה לו. כזה הוא העולם, שקובע אופנות חולפות בתדירות עונתית, וכאלה הם אנחנו, הצרכנים, שמואסים במוצרים, עיצובים או בגדים במהירות גבוהה ומבלי לחשוב פעמים. אבל ישנם דברים שנשארים לנצח, ולא אינני מתכוונת ליהלומים. ישנם קניות שמהרגע שאנחנו מבצעים אותם, לא חולף יום אחד מבלי שאנו מברכים על ההחלטה הנבונה שעשינו בביצוע הקנייה.

אם תשאלו אותי מטבחים כפריים הם דוגמא מצוינת לכך. מטבחים כפריים אינם אופנה חולפת או גימיק שיווקי, אלא אחת  מאותן קניות נדירות שמביאות לנו נחת לאורך זמן רב.  הסיבה לכך נובעת, כנראה, מכך שלעצב מטבח בסגנון של מטבחים כפריים, זה לבחור במטבח שהוא גם פרקטי, גם יפיפייה וגם טבעי.

השימוש בעץ כחומר גלם עיקרי במטבחים כפריים הוא שהופך אותם לכל שלושת הדברים האלו- גם יפים, גם פונקציונלים וגם בעלי מראה טבעי.

הרבה אנשים שבוחרים לעצב את המטבח שלהם בסגנון של מטבחים כפריים, מסבירים את בחירתם במילה אחת: העץ. יש משהו בעץ שהוא לא רק טבעי ושימושי אלא גם נוסטלגי ומאוד מאוד רגשי. העץ הוא מאותם חומרים שמעוררים בנו מחשבות על בית, חום ואהבה. אפילו הריח של העץ, הוא ריח שגוף האדם מגיב אליו מבחינה פיזיולוגית בצורה חיובית.

השימוש בעץ כחומר גלם, אינו עניין חדש, העץ מלווה אותנו האנשים כבר מבימי ראשית,הן לבניית בתים, אוניות או חפצי נוי ואפילו צעצועים. קשה לנו להתרגל לרעיון שפעם הכול היה בנוי מעץ כי היום אנו חיים בעידן שכולו פלדה, אך אולי בגלל זה אנו כל כך עורגים לחזור אל המקורות ולבנות כמו פעם בנייה שהיא טבעית יותר ומתכתית פחות.

אך כאמור פרט לצד הרגשי של הקנייה, יש כאן צד מאוד מאוד פרקטי. העץ הוא חומר גלם עמיד שנשאר לאורך שנים ארוכות. הוא אינו מתכלה מחומרים כימיים שניתן למצוא היום כמעט בכל בית, כמו תרסיסים שונים , וחומרי ניקוי ובזכות הציפויים השונים שהוא מקבל הוא אינו נפגע ממים או נוזלים אחרים הנפוצים במטבח. העמידות שלו היא השקעה שמחזירה את עצמה יום יום, והיא חשובה מאין כמוה היות והמטבח הוא החדר שמשתמשים בו הכי הרבה מכל שאר החדרים. העץ גם אינו מאבד מקסמו במשך השנים, אלא להיפך כמו יין טוב, המראה שלו רק משתבח עם השנים והוא מקבל גוונים יפים מאוד במיוחד אם מדובר בעץ מהגוונים הבהירים יותר.

ואם כבר הגענו לגוונים וצבעים, אז דעו שהעץ של מטבחים כפריים מגיע בגוונים רבים ובסוגים שונים. עץ הלבנה, כשמו, הוא מהעצים הבהירים יותר שקיימים. יחד איתו ישנו גם עץ המייפל, עץ האלון ועץ האורן שיכולים גם הם להגיע בגוונים בהירים של חום – צהבהב, לבן-צהבהב, ואפילו אפרפר. העצים הבהירים נפוצים בארץ ומתאימים לחום הכבד של עונת הקיץ המתמשכת בישראל. ישנם גם עצים כהים כמו עץ האגוז- זהו עץ יפיפייה, בעל מראה חורפי ושוקולדי, שנותן למטבח מראה אירופי.

בין אם תבחרו עץ בהיר או כהה, היו בטוחים שכאשר אתם בוחרים במטבח בסגנון של מטבחים כפריים, אתם הולכים על מטבח שתיהנו ממנו לשנים ארוכות מאוד, מבלי שיאבד מקסמו, יופיו או הפונקציונאליות שלו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב