דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלות ותשובות - פיסול סביבתי 

מאת    [ 09/05/2011 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 4565 פעמים ]

פיסול הוא אמנות מאוד מורכבת ובעלת היסטוריה רבת שנים. מדובר למעשה ביצירת מוצג תלת מימדי, בשונה מציור, צילום וכדומה. היום כמעט כל חומר הוא לגיטימי לשימוש בפיסול: אבן, עץ, נחושת, סוגי מתכות שונות ואפילו חומרים ממוחזרים. סוג אחד של פיסול הוא פיסול סביבתי.

מהו פיסול סביבתי?

פיסול סביבתי כשמו כן הוא, פיסול בסביבה הציבורית שלנו: בגנים, בפארקים, ברחובות ולמעשה בכל מקום ציבורי שבו הפסל חשוף לעוברים ולשבים.

מה יש לקחת בחשבון כאשר בונים את הפסל הסביבתי?

מאמר זה בה להציג מגוון טיפים, שאלות ותשובות, המלצות ועוד בכל הקשור לפיסול סביבתי. ראשית, ישנו פיסול שזוכה לזמן חשיפה ממושך יחסית, למשל כזה שממוקם בפארק ציבורי או באמצע הרחוב. פסל כזה יזכה שאנשים יעצרו לידו, יקראו מה שמו ויתהו על פרטיו הקטנים. מנגד, ישנם פסלים סביבתיים שזמן החשיפה אליהם הוא קצר יותר ולכן הפסל צריך להיות מסוגל להעביר את המסר במהירות. פסלים כאלה למשל יכולים להיות ממוקמים לצידי כבישים, בכיכרות תנועה וכדומה. שנית, יש לשקול גם מהם החומרים שמהם צריך להיות עשוי הפסל בהתאם למיקומו העתידי. אם הפסל יהיה ממוקם בסביבה לא מקורה, חשוף מכל כיווניו לנזקי השמש והגשם, הרי שעליו להיבנות מחומרים עמידים וחזקים במיוחד. שלישית, יש לחשוב כיצד גם חומרי הפסל וגם צורתו ישתלבו עם הנוף הקיים בסביבתו. למשל, אם המפסל מעוניין שהפסל הסביבתי שלו יבלוט בסביבה, עליו לייחד אותו מבחינת צבעו וגודלו מהסביבה הקיימת, זאת לעומת פסל שמטרתו להיטמע בסביבתו. כלומר, בפיסול סביבתי על המפסל לקחת בחשבון את המיקום בו יהיה הפסל כבר בשלב העשייה.

שימושי הפיסול הסביבתי

היות ופיסול סביבתי חשוף לעיני העוברים והשבים הוא יכול להעביר בקלות יחסית מסרים לקהל רחב של אנשים. על כן, אמנים רבים משתמשים בפסלים סביבתיים על מנת לתת ביטוי לקולם ולהביע את המסרים שלהם לציבור. למשל, רבים משתמשים היום בפיסול סביבתי כדי להעביר רעיונות "ירוקים" לסביבה. פיסול כזה עושה שימוש בדרך כלל בחומרים ממוחזרים, כמו שימוש בחפצים ישנים למטרות שונות מהמטרה המקורית שלהם, במקום להשליך את החפץ. דוגמאות כאלה יכולות להיות למשל ספה שעשויה מנייר ממוחזר ומבדים של בגדים ישנים, או אפילו פסל לא שימושי אלא כזה שמיועד לנוי בלבד, אך עשוי ממתכות ומפלסטיק ממוחזר.

תוכלו למצוא שאלות ותשובות נוספות בנושא פיסול סביבתי בבלוג שלי, כנסו לאתר סקרנל. כמו כן, ישנם פיסול סביבתי עם מטרה פונקציונאלית. למשל, פסלים סביבתיים יכולים לשמש גם כמקום ישיבה ציבורי, כסכך מפני גשם או שמש, כלוח מודעות, כאנדרטת הנצחה ועוד. ישנם גם פסלים סביבתיים שהפכו להיות סמלים מפורסמים של המקומות בהם הם מוצבים. פסל החירות, שהפך להיות סמלו הבלתי מעורער של אחד מעקרונות האמריקאיים החשובים ביותר, הוא דוגמא אחת כזאת.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב