דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבירות מין במשפחה 

מאת    [ 08/05/2011 ]

מילים במאמר: 774   [ נצפה 2987 פעמים ]

עבירות מין במשפחה הפכו נפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות. החוק אינו מתייחס בסובלנות לעבירות מסוג זה, בעיקר בשל שבירת מהות הבית. המקום שאמור להיות מקום המבטחים של כל אחד מאיתנו, הופך למקום משפיל ומכאיב, בעיקר כשמדובר  בעבירות בהן מעורבים קטינים.

זו אחת הסיבות שחשודים בעבירות מין במשפחה זוכים ליחס קורקטי, כבר משלב החקירה במשטרה ולכן חשוב מאוד שיהיה לצידכם אדם אשר מכיר את זכויותיכם ודואג שלא יפגעו, לאורך כל ההליך הפלילי.

אהרון וגילה היו נשואים חמש שנים. במהלך אותן שנים החליטה גילה שהיא מתחזקת בדת והחלה לשמור נידה. אהרון סירב לקבל את הריחוק הגופני והכריח אותה לקיים יחסים בזמן נידה. גילה הגישה נגדו תלונה במשטרה על אונס. בחקירתו הביע אהרון פליאה על התלונה, שהרי היא אישתו ואיך יכול בעל לאנוס את אישתו -

בעל אשר מכריח את אשתו לקיים יחסים כשהיא אינה מעוניינת בכך, הוא כופה עליה סוג מסוים של יחסים, יכול לעמוד בפני אשמה פלילית של עבירות מין במשפחה. נישואין אינם מהווים הסכמה מוחלטת בכל תנאי, כך שכמו שאי אפשר להכות אישה אי אפשר לכפות עליה יחסי מין או כל פעולה מינית אחרת.

ברוב המקרים בהם מדובר בתלונה מסוג זה, ינסה עורך הדין של החשוד להביא לביטול התלונה ובכך להימנע מנקיטת הליכים כנגד הבעל.

אופי אחר של תלונות בגין עבירות מין במשפחה, יכול להתייחס לעבירה מינית הכוללת קטין או קטינה. עם העלייה באחוז הגירושין נוצרו יותר ויותר משפחות חדשות בהם נכנסו אבא חורג או אמא חורג לתמונה. לא תמיד העבירה מתבצעת באופן ישיר על ידי בן הזוג החדש, אלא דווקא על ידי מישהו שהוא מביא איתו למשפחה, כמו דוד, סבא או אחיין.

כך היה במקרה של שרון. אמא נישאה מחדש אולם לאותו גבר היה אח המבוגר ממנו במספר שנים, אותו אח לא ראה בשרון משפחה, היות והוא הכיר אותה כשהייתה בת עשרה ולכן כאשר הוגשה נגדו תלונה על הטרדה מינית בקטינה, הוא חזר וטען שלא מדובר במשפחה, למרות שמעשיו נעשו בבית אח, בהיותו בבית.

במקרה זה החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום לא רק נגד האח אלא גם נגד האם והאב החורג, בטוענה שהם ידעו והעלימו עין ולכן הם שותפים למעשה.

כאשר הם הגיעו אל משרדי, טענו השניים שלא היה להם מושג מה מתרחש. שרון מעולם לא שיתפה אותם בהטרדות, הם לא ראו שום דבר חריג ולא האמינו שמשהו כזהיכול להתרחש בכותלי ביתם. כאשר עברנו על העדות של שרון, החלו לצוץ סימנים מחשידים, כמו רצונו של הדוד לעזור לה בשעורי הבית, לראות איתה סרט בחדר האורחים ועוד כל מני תירוצים וסימנים שהיו צריכים להדליק נורה אדומה.

במקרה זה אני, כעורכת דין פלילית, חייבת להציג את התמונה הכוללת, בתוך הקשר האירועים אז ולא לנתק אותם מהסיטואציה. דוד שמתעקש לראות סרט לבד עם קטינה בחדר חשוך, נשמע הרבה יותר גרוע מערב משפחתי בו כולם החליטו לצפות בסרט דרמה ורק שרון והדוד רצו לראות כוכב נולד.

ויש גם מקרים בהם עבירות מין במשפחה נעשות ללא כוונה פלילית, מתוך משחק או רצון להתנסות. בחלק גדול מהמקרים הללו מדובר בעבירה התבצעת על ידי קטין, בקטין אחר. שלוו ואחותו פרח צפו בסרט כחול במחשב, הסתקרנות והחליטו לנסות ליישם את מה שראו בסרט. שניהם היו מתחת לגיל 16. מנהלת משק הבית תפסה אותם על חם, הזמינה משטרה ושלוו נלקח לחקירה על אונס קטינה.

למרות שמדובר במשחק או התנסות שנעשתה כביכול בהסכמה, מדובר באשמה חמורה מאוד בה אח מנצל את אחותו הקטנה, למשחקי מין. אך האם האשמה והעונש מולם צריך לעמוד שלוו צריכים להיות חמורים כל כך.

במקרים כאלה חשוב לי, כעורכת דין המתמחה בעבירות מין, להשיג טיפול במסדרת הנוחה ביותר ולא ענישה מחמירה יותר, שהרי גם שלוו הוא קורבן של הנסיבות.

עבירות מין במשפחה נחשבות לעבירות חמורות מאוד. לעיתים מה שנראה לנו כחלק מדינמיקה משפחחתית, יכול להיות עבירה בוטה על החוק ופגיעה באדם אחר. אם אתם שומעים את המונח עבירות מין במשפחה בהקשר לחקירה שלכם, אל תהססו ופנו מיד לייעוץ משפטי.

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב