דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוקד בקרה מבצעי 

מאת    [ 05/05/2011 ]

מילים במאמר: 701   [ נצפה 2635 פעמים ]

לפני שנת 1977 תחום מערכות האזעקה ושירותי המוקד המבצעי היה פרוץ, כל חברה יכלה לשווק מערכות אזעקה וציוד מיגון, רוב המתקינים לא היו מומחים בתחום וכתוצאה מכך נגרמו אינספור אזעקות שווא.

בשנת 1977 הוציאה משטרת ישראל תקנות למערכות אזעקה, רכבים, איכויות ועוד על מנת לצמצם את אזעקות השווא ולצורך ניצול מקסימאלי של מערכות האזעקה וקבלת הגנה מיטבית.

חברות פרטיות החלו למגן עסקים במערכות מיגון, מערכות אבטחה, מצלמות אבטחה וכדומה העומדות בתקנים המחמירים.

 

חברות אלו חיברו את לקוחותיהם למוקד מבצעי שפועל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, כולל חגים ומועדים ובכך נתנו מענה אמין, יעיל ומקצועי לבעלי העסקים.

 

עד לפני כמה שנים לא היו חברות הנותנות שירותי מוקד מבצעי והמשטרה הייתה זו שנתנה מענה בזמן אזעקות. מתוך עומסים של משטרת ישראל וחוסר מענה משביע רצון קמו חברות שנתנו מענה במקרים של אזעקה לעסקים ולבתים פרטיים.  

הוקמו מוקדים שירות שהיום פועלים 24 שעות ביממה ומתוגברים ע"י סיירים שכל תפקידם הוא למנוע פריצות ולמזער נזקים.

 

בהמשך כמובן יצאו תקנים גם למוקדי השירות המבצעי כשמטרתם לשפר את איכות השירות הניתן לקוחות תוך שדרוג הטכנולוגיה ואיכות השירות.

 

כיצד עובד שירות מוקד מבצעי ?

על מנת לקבל שירותי מוקד וסיור יש להיות מחובר תחילה למערכת האזעקה. בכל מערכת אזעקה קיימת האפשרות לעדכן טלפונים אליהם מערכת האזעקה מתקשרת בעת אזעקה. ניתן אם כן להגדיר את המוקד המבצעי כאחד הטלפונים ובמקרה של אזעקה יתקבל אות למוקד המבצעי.

 

במוקד המבצעי יושבות מוקדניות שתפקידן הוא לפקח על תוכנת המחשב של המוקד. ברגע שמתקבלת אזעקה מאחד המנויים, מופיעה התראה על גבי המסך והמוקדנית אמורה להגיב להתראה.

המוקדנית מקבלת את התראה וראשית יוצרת קשר עם המנוי לוודא כי מדובר באזעקת אמת ולא בטעות אנוש כלשהי. במקביל המוקדנית שולחת למקום סייר לביצוע סריקה חיצונית במקום.

 

כאשר בעל המנוי אינו זמין או אינו פנוי לקבלת העדכון בדבר האזעקה במקום, המוקדנית תנסה ליצור קשר עם אנשי קשר נוספים הרשומים במנוי.

מכיוון שטכנולוגיית המוקד מתקדמת וברמת דיוק גבוהה. ניתן להוציא מידע רב כגון: מיקום מדויק ממנו האזעקה מצפצפת, האם מדובר בגלאי אחד שמתריע על חדירה למקום או מספר גלאים מה שמעיד בסבירות גבוהה יותר כי מדובר בפריצה.

 

הסייר מגיע למקום, מבצע סריקה חיצונית לוודא כי אין ממצאים חריגים או מחשידים במקום כאשר הוא מזהה סימנים מחשידים כגון חלון שביר, ידית שבורה דלת פתוחה ועוד הוא מעדכן את המוקדנית שמייד מעבירה את המידע אל הלקוח לצורך הגעה מיידית למקום.

הסייר ממתין ללקוח ויחד הם מבצעים סריקה בתוך המבנה.

 

מערכת מוקד מתקדמת הכרחית לצורך מתן שירותי מוקד ברמה גבוהה וכמו כן לצורך עמידה בתקנים. תוכנת המוקד המבצעי חייבת צריכה להיות מדויקת ברמת שניות כדי שהמוקדניות לא יפספסו שום אזעקה. שאם לא כן יכולה להתפספס אזעקה והמוקדניות לא ידעו על קיומה ולכן גם לא יגיע למקום סייר והלקוח לא יהיה מעודכן לגביה.

 

ישנם מוקדים הנותנים שירות מבצעי המספק מספר שירותים נוספים כערך מוסף לדוגמא

שירות פתיחה/סגירה – לפי שעות הפעילות של העסק ניתן להגדיר שעות סגירה בתוכנת המחשב של המוקד. כאשר לא נדרכת מערכת האזעקה בהתאם לשעות המוגדרות בתוכנת המוקד תקפוץ התראה למוקדניות בתוכנת המוקד והן יעבירו זאת לבעל העסק.

חשיבות השירות היא עליונה מכיוון שכאשר לא בוצעה דריכה של מערכת האזעקה בסיום יום עבודה העסק לא יהיה מוגן מפני חדירה שאינה מורשית למקום, במקרה כזה האזעקה לא תצפצף ולא תתקבל אינדיקציה במוקד על התראה.

שירות נוסף הוא שירות המעדכן על הפסקת חשמל בעסק או על שינוי טמפרטורה במקום (לעסקים שבהם יש מקררים, חדרי מחשבים ועוד.

 

שירות נוסף הוא מוקד רואה שירות זה מאפשר לחבר למוקד המבצעי מצלמות אבטחה, בעת קבלת התראה במוקד המבצעי תהיה למוקדנית אפשרות לפתוח את מצלמות אבטחה ולראות מה מתרחש במקום והאם מדובר בחדירה שאינה מורשית למקום. בהתאם ישלח למקום סייר לצורך ביצוע סריקה חיצונית וכמו כן כאשר מזהה המוקדנית חדירה למקום תוזעק המשטרה למקום שלא כמו מנוי ללא שירות מוקד רואה שבו בעת אזעקה לא ניתן לדעת מה מתרחש במקום ולכן אין למה להזעיק משטרה.

יתרון מצלמות האבטחה הוא באפשרות המוקדנית לראות את ההתרחשות בעסק בזמן אמת והאם מדובר באזעקת אמת או שווא.

חנגרי הגר, בוגרת תואר במדעי החברה ומתמחה בקידום אתרים ושיווק.


לקבלת מידע נוסף ופגישה ללא תשלום   http://www.team3.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב