דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הברית החדשה - החלוקה לאיגרות 

מאת    [ 03/05/2011 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 4111 פעמים ]

הברית החדשה מחולקת ל27 ספרים נפרדים שנכתבו במקור ביוונית במהלך המחצית השנייה של המאה הראשונה לספירה. 27 ספרים אלו כוללים את כל ספרי היסוד של הנצרות בהם אלוהים מכריז שישו המשיח.  כמו כן אלוהים מתייחס לאירועים בתקופה של כשלושה דודות של הממשיכים של ישו. הממשיכים אלו נקראים בברית החדשה השליחים של ישו שהפיצו את הבשורה כאשר הממשיכים שלהם נקראים כבר נוצרים.

 איפה והיכן נכתבה הברית החדשה?

מי שכתב את הכתבים המקוריים היו מתיו, ג'ון, פיטר, פול כמו גם השליחים מארק ולוק ולאחריהם שני המנהיגים ג'יימס וג'וד, אשר נחשבים כשני אחיו למחצה של ישו. איגרות אלו שנשלחו לעמים שונים נקראות "איגרות השליחים" או "המכתבים האפוסטוליים).

פול כתב תשע איגרות לכנסיות ברחבי העולם: שניים לנוצרים מקורינתוס ותסלוניקי והשאר לרומא, גאלתיה, אפסוס, פיליפי, וקולסה כמו גם מכתבים למקורבים: שניים לטימותי ואחד לטיטוס ומכתב נוסף לחבר פילמון.

כל שאר הספרים נושאים את שמם של הכותבים שלהם למעט הספר של "משעי השליחים" שנכתב על ידי לוק. בנוסף לשמונת מחברים אלו, הזהות מחבר "המכתב אל היהודים" נותרה עלומה אף על פי שיש ספקולציות שונות בנוגע לזהותו.

הזמן המדויק של כתיבת הספרים אינו ידוע. אך לפחות לגבי חלקם ניתן להסיק מהטקסטים בסבירות די גבוהה מתי הם נכתבו. לדוגמא, סביר להניח שפול כתב את המכתב לקורינתוס מאפסוס ואת המכתב השני ממקדוניה. יש התייחסות רבה למיקומים אך חלק מהמיקומים הם שמות קוד לדוגמא פיטר הוא כנראה שם קוד לעיר רומא.

בהתחלה הכתבים הללו שהופצו בנפרד כנראה ולא כמקשה אחת התקבלו כקדושים, ככתבים שנכתבו בהשראת אלוהים. מחבריהם נחשבו נביאים, אנשי אלוהים. נוצרים התייחסו לכתבים האלו כדבריו הישירים של ישו.

הכתבים שהגיעו לאחר מכן במאות הבאות לא התקבלו ולא נחשבו כטקסטים קדושים, אף על פי שחלק מהם נקראים ונחשבים מומלצים אך אין ההתייחסות אליהם היא לא כספים קדושים. בין כתבים אלו מצוי האיגרת של לקלמנט לרומא, המכתבים לאיגנטיוס, מסמך נוסף בשם ההוראות של 12 השליחים ועוד.

 מי איגד את כל הספרים והאיגרות?

חוקרים מאמינים כי האיגרות של פול בעת הפצתן הופצו כמקשה אחת ובסוף המאה השנייה משוער כי כל "ארבעת ספרי הבשורה" הועתקו ביחד. בתחילת המאה השלישית, החלקים השונים של הברית החדשה (ארבעת ספרי הבשורה, מעשי השליחים, מכתביו של פול, המכתבים הכללים וספר ההתגלות) אוגדו לכתב יד אחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב