דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון תריסים חשמליים: מחירן של תקלות נפוצות 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 3088 פעמים ]

אם נלך אחורה מספר לא רב של שנים, נמצא שברוב המוחלט של הבתים בישראל הותקנו תריסים רגילים, ידניים, כאמצעי הצללה, ואילו התריס החשמלי היה נחלתם הבלעדית כמעט של המעמד העליון. אך כיום, אין הדבר כך. מחיריהם של התריסים החשמליים כבר אינם גבוהים כבעבר, והדבר מאפשר לאנשים רבים לרכוש תריסים כאלה לעצמם, ולהנות מן היתרונות שהם מעניקים בכל הקשור לנוחות ולשיפור איכות החיים בבית. ואכן, היתרונות רבים: תריסים חשמליים נותנים הצללה מיטבית לחדר, הם קלים מאוד לתפעול ולהתקנה ולא פחות חשוב, הם אסתטיים ובעלי עיצוב מושך. אך מה קורה בעת תקלה בלתי צפויה, כאשר מתגלות בעיות שונות בתריס? תיקון תריסים חשמליים עולה, מן הסתם, כסף. לכן, כדאי לדעת מהן התקלות הנפוצות ביותר בתריסים כאלה ומהי העלות הממוצעת לתיקונן, וזאת כדי למנוע מבעלי מקצוע לתפוס אתכם לא מוכנים.

נפתח בתקלה זולה יחסית לתיקון ומאוד נפוצה: קריעת הרצועות המחברות בין התריס לבין המוט. הרצועות האלה לא אמורות להיקרע כשמשתמשים בתריס בצורה נכונה וזהירה, אך לעיתים אנו לא שמים לב ומורידים את התריס על גבי חפצים המונחים בסביבה, והדבר עלול לגרום לקריעת הרצועות. בנוסף, הרצועות יכולות להיקרע כתוצאה מכך שהיו בשימוש זמן רב. תיקון תריסים חשמליים בעלי רצועות קרועות עשוי לעלות בסביבות 300 ש"ח.

תקלה נפוצה נוספת בתריס החשמלי היא היתקעות התריס במצב הרמה ללא יכולת להורידו בחזרה, בין אם ידנית ובין אם ע"י שימוש במתג. במקרה שכזה יש לקרוא לבעל מקצוע המתמחה בתחום של תיקון תריסים חשמליים, וברוב המקרים לא יהיה מנוס מהורדת התריס כולו. מכיוון שמדובר בעבודה מורכבת וזהירה מאוד, העלות של תיקון תריסים חשמליים שנתקעו למעלה היא בסביבות 400 ש"ח. ניסיון להוריד את התריס בעצמכם עלול לגרום נזק רחב יותר ובכך לפגום ביצירת הצללה איכותית ולמנוע מעצמכם את האחריות לתיקון. נציין גם כי במקרה שבו יש צורך בהתקנת חלקים לשם התיקון, העלות עשויה לעלות.

לעיתים, ישנו נתק בין שני השלבים הראשונים של התריס החשמלי. תקלה זו מעצבנת במיוחד, שכן שני השלבים הראשונים הם אלה שנושאים בעיקר הכובד של התריס. כך שלמעשה, על אף שזו נשמעת כמו תקלה מינורית יחסית, העלות שלה אינה נמוכה יותר מתקלות אחרות שצוינו לעיל, מכיוון שמדובר בתקלה שמונעת מהתריס כולו לעבוד באופן תקין ולייצר הצללה טובה. תיקון תריסים חשמליים עם נתק בין שני השלבים הראשונים יעלה, אם כן, בסביבות  400 ש"ח.

מעבר לכל התקלות שפירטנו עד כה, ישנה תקלה אחת מרכזית שהיא גדולה יותר ומשמעותית יותר מן האחרות, כמובן שגם מחיר התיקון שלה מושפע מכך. מדובר, כצפוי, במקרה שבו יש צורך בהחלפת המנוע כולו. במקרה שכזה העלות תלויה בסוג החומר שממנו עשויים השלבים של התריס. ישנם שלבים מפח וישנם שלבים מאלומיניום. המחיר משתנה בהתאם לסוג התריס, אך העלות הממוצעת להחלפת מנוע היא גבוהה בכל מקרה, ועומדת על כ- 1000 ש"ח.

חשוב להיות מודעים לעובדה כי תיקון תריסים חשמליים עשוי לעלות כסף רב, אך עם זאת, אין עוררין על היתרונות הרבים שמעניקים תריסים חשמליים על פני ידניים. אז אם אתם רוצים תריס איכותי וקל להתקנה בעל יכולת הצללה גבוהה, אל תתפשרו וקנו תריס חשמלי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב