דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויזה לארצות הברית - איך תשיגה? 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 3842 פעמים ]

מאז פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001, התנאים להשגת ויזה לארה"ב הפכו לנושא מאוד רגיש עבור הרשויות האמריקניות. כתוצאה מכך, הויזה הפכה למצרך נדיר עבור מיליוני אזרחים בעולם כולו. עד לפני הפיגועים, האמריקנים היו מאוד פתוחים ונדיבים כאשר הם נתנו אישורי כניסה למדינתם. הם ראו במבקשי הויזות כמקור כלכלי חשוב אשר עתיד להכניס סכומים עצומים כתוצאה מתיירות פורייה.

עד 2001, הקשיים שהאמריקנים הציבו נגעו בעיקר לענייני הגירה. הם היו מעוניינים למנוע מצב שבו כל אדם באשר הוא יכול להיכנס לקבל ויזה לארה"ב, להיכנס לשטחה ולשהות שם כאוות נפשו.

אך כאמור, אסון התאומים שינה את כל התמונה. שגרירות ארה"ב בישראל בפרט ובעולם בכלל קיבלה הנחיות נוקשות מהממשל והחלה לעבוד לפי נהלים מחמירים אשר הקו המנחה שלהם הוא לא רק המלחמה בהגירה, אלא גם ענייני ביטחון לאומי.

המצב של הישראלים

במסגרת הנהלים החדשים שהועברו לשגרירויות ארה"ב ברחבי העולם, היו כמה מדינות אשר יש לנקוט באמצעי בדיקה נוספים, מחמירים יותר, לפני מתן ויזה לארה"ב. למרבה ההפתעה, ישראל נכללה ברשימות המדינות הללו.

ישראלים רבים, שביקשו למצוא עבודה בחו"ל, לא הבינו מדוע דווקא אזרחי ישראל, שנחשבת לבת בריתה וידידתה הותיקה של ארה"ב, נפגעים כתוצאה מגל הטרור שאיים לשטוף את העולם. יותר ויותר צעירים ישראלים החלו לקבל את החותמת השחורה המפורסמת, ובקשת כניסתם לארץ ההזדמנויות נדחתה.

אולם כיום, עשור אחרי הפאניקה האמריקנית, חשדנותם כלפי הצעירים הישראלים ירדה ונכון לשנת 2010 אחוז הויזות לארה"ב שאושרו בידי הקונסול האמריקני עבור אזרחים ישראלים עומד על יותר מ-73 אחוזים.

איך מגישים בקשה לויזה לארה"ב?

ראשית, כדי לחסוך בזמן וביורוקרטיה, עליך להיכנס לאתר הרשמי של שירותי המידע לויזות של הקונסוליה האמריקנית בישראל ולהוריד משם את הטפסים הרלוונטיים (כתובת האתר: https://visainfo.us-visaservices.com/forms). האמריקנים מאוד קפדניים לגבי אופן מילוי הניירת שלהם, לכן מומלץ למלא בקפידה את ההוראות אשר כתובות שם.

לאחר מילוי הטופס, תועבר למערכת קביעת פגישות בשגרירות ארה"ב בתל אביב. לפגישה זו מומלץ מאוד להצטייד באישורי מעסיק, תלושי שכר אחרונים, וכל ניירת אשר מוכיחה כי יש ברשותך נכס או עסק בישראל. בעיקרון, נציגי הקונסול צריכים לקבל את הרושם שאתה משאיר מאחוריך פעילות מבוססת בישראל, ושיש לך סיבה לחזור ולא להשתקע בארה"ב.

דבר נוסף שנמליץ לך זה להגיע בהופעה ייצוגית. אין צורך להגיע בחליפה, אך בהחלט מומלץ ללבוש בגדים מכובדים, להגיע מגולח ומסודר. האמריקנים מושפעים מאוד מההופעה החיצונית של האדם. כאשר תגיע לשגרירות, השתדל להיראות נינוח. אם תיראה חסר מנוחה או עצבני, הדבר עלול לגרום למראיין לחשוב שהנך מסתיר דבר מה.

הקשר שבין ויזה לארה"ב ועבודה בארה"ב

רבים מתבלבלים בין ויזה לארה"ב ובין גרין קארד. גרין קארד זה אישור שניתן על ידי השלטונות האמריקנים לצורך לימודים או עבודה בארה"ב. משך תוקפו של הגרין קארד משתנה בין מקרה למקרה, אך הדבר מהווה בסיס חזק לקראת קבלת אזרחות בארה"ב.

לעומת זאת, ויזה לארה"ב היא אשרת הכניסה אשר ניתנת לאזרח לא אמריקני, לצורך שהייה למטרות תיירות או ביקור. שהייה זו מוגבלת לשלושה חודשים. חריגה משלושת החודשים ללא אישור תיחשב להגירה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב