דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירות לאומי חווה טיפולית 

מאת    [ 02/05/2011 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 4136 פעמים ]

שירות לאומי הינו מערך התנדבותי גדול אשר נועד לתת מענה לצעירים לאחר התיכון אשר קיבלו פטור משירות צבאי, ומעוניינים להעניק למולדת באמצעות שירות לאומי. במסגרת שירות לאומי ישנה אפשרות לשרת בתוך חווה טיפולית, כאשר עבודתם של בני ובנות שירות לאומי בחווה טיפולית היא בעיקר עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

 

מערך השירות הלאומי וגע בכל תחומי החיים ובכל סוגי האוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס הישראלי: קשישים, ילדים, נוער, עולים חדשים, משפחות רווחה, ילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים, חיילים משוחררים ועוד.

 

אחד ממקומות השירות הלאומי המבוקשים ביותר הוא שירות לאומי בחווה טיפולית.

 

חווה טיפולית היא חוות סוסים המקיימת שיעורי רכיבה טיפולית עבור ילדים, נוער ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים, בניהם: אוטיסטים, מפגרים, נכים, ילדים עם לקות של CP, ילדים בעלי בעיות התנהגות, ילדים בעלי לקויות רגשיות, ילדים לקויי למידה, אנשים עם בעיות פסיכיאטריות, הלומי קרב ועוד.

 

רכיבה טיפולית היא איננה רכיבה רגילה. במהלך הרכיבה הטיפולית, המתקיימת רק ע"י איש מקצוע אשר למד רכיבה טיפולית מטעם מוסד המוסמך לכך, עולים תכנים שונים הקשורים לשליטה, לביטחון עצמי למוטוריקה גסה ועדינה, ליכולת שליטה פיזית בגוף, לויסות עצמי, להתנגדויות, להתפרצויות, וכן לתכנים עמוקים יורת כמו אהבה ושנאה, כוחניות וותרנות ועוד.

 

חווה טיפולית מאפשרת לבנות ולבני שירות לאומי להשתלב מערך התפעולי בחווה. כחלק מעובדתם בחווה הטיפולית, עובדים המתנדבים גם בעבודות פיזיות כמו ניקיון החווה, טיפול בסוסים, יציאה עם הסוסים לרכיבה, האכלתם, טיפול בניירת וכד', וגם בעבודות טיפוליות וחינוכיות שונות עם הילדים והנוער המגיעים לטיפולים בחווה.

 

המתנדבים מסייעים לילדים לעלות על הסוס, מרגיעים אותם ומצטרפים לטיפולים כעוזרים למדריך המקצועי. בנוסף, עוזרים מתנדבי השירות הלאומי לילדים הממתינים לטיפול.

 

חווה טיפולית היא מקום מרתק ומעניין, מעצים ומרגש כאחד.ילדם ובוגרים רבים, ובני משפחותיהם, אשר טופלו בעזרת רכיבה טיפולית מדווחים על שיפור משמעותי באיכות חייהם והתקדמות רבה. שירות לאומי בחווה טיפולית הוא שירות בעל עשייה חשבה ומשמעותית. המתנדבים מספרים על שירות לאומי מרתק בו הם למדו הרבה על חמלה, טיפול, סיוע, אהבה וחיבור. שירות לאומי בחווה טיפולית הוא לימוד לחיים.

האגודה להתנדבות ? שירות לאומי איכותי במגוון תחומים ובפריסה ארצית מוקד: 1-800-233-133 אתר: www.sherut-leumi.co.il פייסבוק: האגודה להתנדבות  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב