דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יינות, המשקה המועדף 

מאת    [ 01/05/2011 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 2404 פעמים ]

יינות

כמה שיכתבו על יין, לא יצליחו להגיד הכול. יש בו, ביין, משהו שאי אפשר לתאר במילים. כששותים יינות יש משהו באווירה, בטקסיות, בטעמים ובריחות, שמשתלב יחדיו ויוצר את החוויה הרב-חושית הזאת, שמתגלגלת על הלשון וקצת עולה לראש. יינות. אמרתם יינות אמרתם שמחה, טקס, ברכה. וכל כך למה? על כל זאת ועוד – במאמר שלפניכם.

יינות – טעם של עוד

יינות – יש יינות לבנים ויש יינות אדומים, יש יינות יבשים ויינות מתוקים. אבל – מה שמשותף לכולם הוא הטקס שנלווה לשתייתם. המזיגה רבת הרושם תוך גלגול הבקבוק על פיית הגביע, ההרחה שמקדימה את הטעימה ללא משים כמעט, גם אם אתם לא נמנים על חובבי היין המבצעים את הטקס של המהדרין (מזיגה, הרחה, גלגול על הלשון וטעימה) וכמובן – הטעימה הראשונה, שמשאירה כמעט תמיד טעם של עוד על הלשון.

יינות – הסוד המתוק של הענבים

כידוע לכולנו, יינות עשויים מענבים. לא נסקור כאן לעומק את כל הסוגים של יינות שקיימים, רק נספר בקצרה כי יש יינות אדומים העשויים מענבים אדומים (שחורים) ויש יינות לבנים העשויים מיינות אדומים גם הם, אולם אלה עשויים בתהליך קצת אחר שבו מוצאות קליפות הענבים ממכל תסיסת היין מייד לאחר דריכת הענבים, כך שלא עובר מספיק זמן הדרוש על מנת לצבוע את היין באדום. ישנם כמובן גם יינות לבנים העשויים מענבים לבנים בלבד, וישנם גם יינות רוזה – יינות ורודים משהו, העשויים גם הם, כמובן, מענבים שחורים אשר התירוש, המיץ שלהם, ספג מעט מהצבע של קליפתם, בטרם הוצאו הקליפות ממכל התסיסה. ישנם הרבה מאוד יקבים בארצנו הקטנטונת, והרבה מאוד ייננים המייצרים יינות ישראליים שורשיים נפלאים. יינות שעליהם מדברים כיינות ששותים לשם ההנאה, הם בדרך כלל יינות יבשים, יינות שתהליך התסיסה שלהם מוצה עד תום ולא "הופרע" באמצע. יינות אלה משמשים בעיקר לשתייה חברתית ופחות לשתייה טקסית הנהוגה ביהדות. לשתייה טקסית באירועים יהודיים כגון חתונה, ברית מילה, קידוש של יום שישי ושל חג ועוד, נוהגים להשתמש ביינות אדומים מתוקים – יינות שתהליך התסיסה של שמריהם כן "הופרע" באמצע, וכך נשארת מתיקות מסוימת ביין, מתיקות הנובעת מסוכר השמרים. ביהדות נהוג להשתמש ביינות מתוקים מזה שנים רבות, ויינות אלה מהווים מעין סגולה לברכה ולחיים טובים.

יינות – הולכים ומשתבחים

ממש כמו יינות, גם ייצור יינות בישראל הוא תחום שהולך ומשתבח עם השנים. פריחת היקבים, המודעות שגברה לשתיית יינות דווקא מבין משקאות חריפים אחרים שישנם והטעם המשובח של מיץ הענבים האלכוהולי הנפלא הזה, עושה טוב לכל מי שחובב יין והאמת – גם למי שלא. זאת משום שמי שעד היום לא אהב יין, כי היה רגיל ליינות פשוטים יחסית ללא ארומה נפלאה שנותנת לין את הטעם ואת האווירה שסביבו, יכול לטעום עכשיו יינות ופשוט – ליהנות. לסיום נרים כוסית לחיים להמשך ייצור יינות פורה, ונאחל שהסוד המופלא הזה של הענבים ילווה אותנו תמיד. אמן!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב