דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחרור גלעד שליט -דעה אחרת 

מאת    [ 01/05/2011 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 3231 פעמים ]

במסיבת עיתונאים שקיימו בשבוע שעבר, הביעו הבכירים - בהם ראשי השב"כ לשעבר עמי איילון, יעקב פרי וכרמי גילון, ראש המוסד לשעבר דני יתום, תת אלוף (מיל') אביגדור קהלני וניצב בדימוס אליק רון - את תמיכתם בקיום עסקת שבויים מול המחיר הנקוב כיום שתובע החמאס , שתוביל להחזרתו של שליט. כי פן יהיה  מאוחר מדיי,  כאשר הם סמוכים ובטוחים שזרועות הביטחון של מדינת ישראל יוכלו גם בעתיד לשים ידם על המרצחים

.אם כל הכבוד, ויש לי הרבה כבוד לביטחוני סטים, לא מובנת לי קריאה ציבורית זו ובפומבי, שנראה לי שהחמאס תופס אותה בשתי ידיו ומחכך אותם בהנאה גלויה, ואין ספק שכעת הוא רק יקשיח את עמדותיו ובכך תסכל לעוד זמן העסקה לשחרור גלעד שליט.

השאלה המרכזית שאני שואל, מדוע הם חיכו כל כך הרבה זמן לקריאה פומבית  זו? מה השתנה במשך השנים איזה נסיבות השתנו  שגלעד נמצא בשבי מאז חטיפתו? האם המדד הביטחוני ירד מבחינת האיומים - האם החמאס שינה את מטרותיו כלפי ישראל?

נושא גלעד שליט ,הוא צרוב וחצוי בתודעה הלאומית, נכון, רובינו על פי סקרי דעת הקהל רוצים מאד שגלעד יחזו לביתו, אך חלק לא מבוטל  מהציבור שהוא באופן טבעי יותר דומם בעיקר בגלל הרגישות לנושא ולמשפחתו, אינו מסכים על ביצוע עסקה בכל מחיר ואף מתנגד לה.

,

כלל ידוע הוא, שכאשר בוחנים שחרור אסירים רוצחים ,נדרשים וגם חייבים   הרשויות המוסמכות להעריך בשיקוליהם את המסוכנות,כאשר יש להציב את ביטחון הציבור בעדיפות עליונה.

צודק ראש הממשלה ,נתניהו, שהממשלה צריכה  בשיקוליה בעסקה זו, להגן על כל אזרחי ותושבי המדינה ולא רק על אזרח או חייל אחד עם כל הצער הרב בכך. ומעבר לסיכון של הרג ורצח אזרחים ואולי חטיפות נוספות של חיילים בידי הרוצחים המשוחררים, או שלוחיהם או תלמידיהם, יש לראות גם את עניין רוח גבית להתעצמות החמאס בביצוע העסקה,ולא לשכוח את המראות הקשים של החזרת גופות חיילינו,רגב וגולדווסר ז"ל, בעסקת עם חיזבאללה  שבו המדינה כולה כרעה ברך לדרישותיהם לקולות הצהלה והשמחה במחנותיהם. כל זאת מחליש את כוח ההרתעה הישראלי ואת עמידתה האיתנה מול ארגוני הטרור, מעודד מאד חטיפות נוספות ,ראה מקרה הנסיבות למלחמת לבנון השנייה ופוגע ממשית בנכסי המדינה שהושגו בדם רב, יזע ודמעות.

אולי דווקא כעת, כאשר העניין  במחלוקת  בקרב הציבור , יש להציג את  עסקת גלעד שליט למשאל עם, כדי העם שהוא הריבון והגיע העת שהריבון ייקח אחריות לכך למקרה כה קשה החוצה את העם ואפילו משפחות ללא קשר לשיוך הפוליטי.

גרשון אקשטיין,רעננה

גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל: grshone@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב