דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום ושיווק 

מאת    [ 27/04/2011 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 1940 פעמים ]

קצת על פרסום ושיווק

דמיינו לכם עולם אחר , עולם בו אין פרסומות , המנוח סלוגן לא הומצא והתהליך התדמיתי בשם מיתוג, לא היה ולא נברא . נשמע לכם טוב?בואו נבדוק את זה לעומק.
הדעות לגבי פרסומות הן חלוקות , יש כאלה שרואים פרסומות ופשוט נהנים מהן ויש כאלה שפרסום הפך בשבילם לדבר מעיק שמציק ואף שובר את שגרת היום יום ובמילים עדינות פשוט מוציא אנשים מדעתם.

על פרסום לעסק

אם נחזור רגע להתחלה ונשאל את עצמנו את השאלה, מה ההבדל בין שני סוגי האנשים שהוזכרו למעלה? נגיע למסקנה פשוטה , הפניה לקהל יעד עושה את ההבדל. קהל יעד , זה מונח שלקוח מעולם הפרסום והשיווק. המונח מתייחס לפלח השוק שהעסק או המוצר כן יכולים להתאים לו. במילים אחרות, הדרך להגיע להצלחה במכירת מוצרים ושירותים היא לפנות לקהל היעד באמצעות פרסום העסק לקהל המדויק שמחפש את הפתרון אותו אנו משווקים. ברגע שזיהנו את קהל היעד תהליך הפרסום והמכירה יזרום בצורה יותר חלקה, צורה שתאפשר לך בעל העסק להבין ולגדול. דוגמא טובה שיכולה לפזר את עשן האי ודאות היא זו : נניח שיש לנו עסק לבנית פרגולות עץ, אם נפרסם לקהל הרחב באמצעות פליירים ומודעות בעיתון , סביר להניח שנתפוס את אלה שבדיוק ברגע זה חיפשו במקרה מישהו שיבנה להם פרגולה , לאותם אנשים הבאנו פתרון לשאלה שהם שאלו את עצמם (מי יכול לעשות לי פרגולה(. השקענו סכום כסף נניח 800 ש"ח על הפרסום והשיווק ומתוך זה הגיעו אלינו 4 פניות .לעומת זאת , אם נפרסם בפרויקט בניה חדש בעיר בדיוק לפני שכל בעלי הבתים החדשים עוברים בשעה טובה לדירתם החדשה , סביר להניח שנקבל יותר פניות כיוון ושם רוב האנשים היו שואלים את עצמם את השאלה הזאת בעתיד, ואנחנו רק הערנו את זה . למעשה פרסום ושיווק מדויק שעשה שימוש במיקום הגיאוגרפי , הפך את הדיירים החדשים לקהל היעד המושלם. אם גם כאן השקענו 800 ש"ח סביר להניח שנקבל פי 2 יותר פניות.

שיווק פרסום ומיתוג

כולנו נחשפים כל יום לכוח הפרסום והשיווק. מיתוג מוצלח יכול לשבור סטיגמות ואפילו לשנות דעה קדומה של אנשים על המוצר. קמפיין מוצלח המנוהל ע"י מקצוענים יכול לגרום לאנשים שאפילו לא התעניינו בשירות לקנות אותו. ראינו בעבר איך עסקים וחברות הסלולר עשו שימוש במיתוג של יצורים קטנים ממש מתוקים ופרוותיים שגורמים לך רק לרצות ולמעוך אותן מרב מתיקות. פרסום שכזה הוכח כתהליך שיווק מוצלח שכן רב קהל היעד שרואה את הפרסומות כבר שכח מזמן שמוכרים כאן סלולארי , הוא משייך את המתיקות ורגשות החום שנוצרו אצלו מהיצורים הפרוותים ישירות למוצר. למעשה קהל היעד כבר שכח מזמן שהפלאפונים הם עסק של מישהו. הם עושים קרינה,ובכל זאת הורים מרגישים בנוח לסמוך על בעל העסק לקנות מכשיר סלולרי לילדם בן ה7.

מאט עידן אהרון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב