דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי סוציולוגיה 

מאת    [ 27/04/2011 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 4598 פעמים ]

למה ואיך הן השאלות המעסיקות יותר מכל את התלמידים במסלול של לימודי סוציולוגיה. חקירת החברה, הסמלים שלה והמערכות השונות הפועלות בה כגון דת, משפחה, עבודה, פוליטיקה ועוד -  הכל יחד הוא המטרה העליונה. 

לימודי סוציולוגיה יכולים להיות מופשטים מדי בשביל סוג מסוים של אנשים, אבל בשביל סוג אחר של אנשים הם יכולים להיות יותר מרתקים ומעניינים מכל תחום אחר. וישנם רבים מאוד שיפיקו את המירב מסוג זה של לימודים.

מידע כללי על לימודי סוציולוגיה

בקצרה נאמר כי הסוציולוגיה חוקרת את אופן השפעתם של המוסדות השונים הסובבים את האדם על התנהגותו. בנוסף, היא מספקת לאלו החוקרים אותה מידע כללי על האופנים השונים של התנהגות האדם. 

אומנם זה נשמע מופשט למדי, אך בפועל יש לחקירת נושא זה שימושיים פרקטים מאוד, כשהבנת תהליך קבלת ההחלטות של האדם היא דוגמא טובה לכך. כך, אפשר להקים ולהחזיק קמפיינים פוליטיים ומסעי שיווק ולהבין את השפעתן של תעמולות ממשלתיות.

תנאי קבלה ללימודי סוציולוגיה

ישנם מוסדות רבים בארץ המציעים מסלול של לימודי סוציולוגיה. חלק מהמוסדות מלמדים זאת כתואר בפני עצמו וחלק מהם כתואר דו חוגי. תנאי קבלה ללימודי סוציולוגיה משתנים ממוסד למוסד, אך ברובם ציון פסיכומטרי גבוה מ-500 וממוצע בגרויות גבוה מ-80 יספיקו בהחלט כדי להתקבל. 

גם למי שלא עשה פסיכומטרי, ציון הבחינה שלו לא מספיק גבוה או ממוצע הבגרויות לא מספיק טוב - יש אפשרות לעשות תואר יוקרתי בסוציולוגיה. האוניברסיטה הפתוחה, כפי ששמה מבשר זאת, פתוחה לכולם ללא נתונים מקדימים ומציעה גם תואר בסוציולוגיה.

מסלול של לימודי סוציולוגיה באוניברסיטה הפתוחה יכול להיות פתרון גם לכל אלה שצריכים לשלב עבודה עם לימודים, וזאת בגלל הגמישות בשעות הלימודים ובקצב ההתקדמות בתואר. אך תואר באוניברסיטה זו לא מתאים לכל אחד, אלא לסוג האנשים שיכולים לשבת ללמוד גם ללא לימודים מסודרים בכיתה, במסדרת קבועה.

לימודי סוציולוגיה – ישנם מספר מסלולי לימוד

כאמור, חלק מהמוסדות מציעים מסלולי לימוד משולבים (לימודים בתחומים קשורים), כשהנפוצים ביותר הם סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, סוציולוגיה ופסיכולוגיה וכן סוציולוגיה ותקשורת. בשנים האחרונות עלתה למודעות החשיבות של התחום גם למקצועות פחות מופשטים ויותר מדויקים, וישנם כיום שילובים כגון סוציולוגיה וכלכלה או סוציולוגיה וניהול.

לימודים אלו יכולים לפתוח לבוגריהם יותר דלתות בעולם העבודה. כך למשל, חברות כח אדם ומעסיקים רבים ישמחו לקלוט לשירותיהם בוגרי לימודי סוציולוגיה וניהול משאבי אנוש, חברות מחקר שווקים ישמחו לקלוט בוגרי סוציולוגיה ששילבו את התחום עם תקשורת – והאפשרויות רבות מאוד.  

משך הלימודים

משך הלימודים הוא בדרך כלל שישה סמסטרים, כלומר שלוש שנים, כמו רוב התארים הנלמדים באוניברסיטאות ובמכללות בישראל. יחד עם זאת, ישנם מוסדות המאפשרים לפרוס את משך הלימודים לזמן ארוך יותר. בחלק מהמוסדות הללו ניתן להשלים קורסים גם בסמסטר קיץ, מה שמקצר את זמן הלימודים, אך לוקח מהלומדים בו את החופש הארוך. 

לימודי סוציולוגיה – לא רק לאנשי הרוח

האסוציאציה הישירה שעולה לרוב האנשים לראש כאשר שומעים את המילה סוציולוג, היא אדם מבוגר בעל זקן לבן, עניים גדולות וחושבות. אומנם לימודי סוציולוגיה מצריכים בעיקר חשיבה עמוקה מהסטודנטים הנענים לאתגר, אך זוהי לא חשיבה לשווא. 

סטודנטים שהחליטו ללכת על לימודי סוציולוגיה יכולים להיות יפי נפש, חושבים חברתיים או אנשים פרקטיים לחלוטין. כל זאת אפשרי מאוד ואף טבעי, בגלל מגוון השימושים שניתן לעשות - רוחניים ומעשיים – בתחום זה.



מכללת רמת גן - לצאת עם תואר ראשון של האוניברסיטה הפתוחה






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב