דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקטים - כללים לבחירת מתקין פרקטים 

מאת    [ 27/04/2011 ]

מילים במאמר: 723   [ נצפה 2686 פעמים ]

מי שחשקה נפשו בשדרוג של הבית, אך אינו מעוניין לקרוע את הכיס יתר על המידה, יכול למצוא בפרקט מעץ מענה מצוין בדיוק לכזה סוג של בעיה. פרקט מעניק לכל חלל של מבנה - מראה יוקרתי וחם. הוא משתלב כמעט עם כל סגנון עיצובי, עמיד לאורך זמן, קל מאד לתחזוקה, נעים למגע כפות הרגליים ואפילו מספק בידוד תרמי מצוין. פרקטים, הם למעשה המילה האחרונה בתחום ריצוף הפנים. לא בכדי, אפשר לראות היום משטחי פרקט עץ מעטרים בערך כל חלקה טובה: החל מחללים של בתים פרטיים, דרך בתי עסק ומשרדים וכלה במבנים ציבוריים כמו מוסדות ומרכזים מסחריים.

הפרקטים צוברים משנה לשנה יותר ויותר תאוצה. דומה כי כל בית חדש שנבנה, וגם בתים ישנים שעוברים תהליכי שיפוצים, לא פוסחים על האפשרות של פרקט, כתוספת שתשדרג את הבית. הפופולאריות לה זוכים הפרקטים, והגידול בביקוש, מביאים איתם באופן גורף גם גידול בהיצע. במילים אחרות, ניתן למצוא היום עשרות, אם לא מאות חברות שמתמחות במכירה של פרקטים, וגם מספקות כשירות נלווה – עבודות התקנה.

היה והשתכנעתם שאתם רוצים לעצמכם פרקט, יש מספר דברים שחשוב לדעת טרם ההתקנה. התקנת פרקט, יכולה להיעשות באחד מתוך שני אופנים: או בשיטת "עשה זאת בעצמך" או ע"י איש מקצוע שמאומן במלאכה. למרות שעבודת ההתקנה, אינה משימה מסובכת במיוחד, עדיין מרבית האנשים, מעדיפים דווקא שכן מישהו מיומן יעשה עבורם את העבודה – גם כי משך הזמן שיידרש לאיש המקצוע לביצוע יהיה הרבה יותר קצר מזה של אדם חסר ניסיון, וגם כי סביר להניח שהתוצאה הסופית – תצא הרבה יותר יפה.

הנה כמה טיפים, שיסייעו לכם בבחירה של חברת התקנה:

  • בראש ובראשונה, ודאו שאתם בוחרים חברה שהיא בעלת מוניטין וכמה שנים של ניסיון. כפי שציינו זאת גם קודם, נחזור ונבהיר זאת גם כעת – בשוק תגלו לא מעט כאלו העוסקים במלאכה. למעשה, אפילו הרבה מאד מהשיפוצניקים היום, הם כאלו שמכתירים את עצמם בנוסף לכל ה"טייטלים" גם כעוסקים בעבודות של התקנה. לפני שאתם בוחרים את המתקין או את החברה – דרשו ממנו המלצות, דברו עם לקוחות קודמים שלו, אפילו עשו עליו בירור קצר באינטרנט כדי לראות תמונות של עבודות קודמות שעשה.
  • מתקין פרקטים איכותי וטוב – הוא כזה שמחזיק באמתחתו הרבה מאד היצע. בשום פנים ואופן אל תתפשרו על מתקין פרקטים שעובד עם רק סגנון אחד של פרקט, או לחילופין כזה שמשכנע אתכם לקחת איזשהו דגם מסוים, בלית ברירה. קחו בחשבון שלפרקט שתבחרו יש השלכה על המראה העיצובי של יתר הבית. יותר מזה – אתם הם אלו שתצטרכו לחיות איתו ולהסתכל עליו מדי יום ביומו ולאורך תקופה. חשוב שהפרקט שתבחרו יתאים בצורה מדויקת לטעם שלכם, לחזון העיצובי שנגלה לעינכם, וגם חשוב שמבחינת חומר הגלם – יהיה איכותי מ"בית טוב". בד"כ למתקיני פרקטים חובבנים יהיה להציע מעט מאד מגוון, ואילו לחברות גדולות (או לחילופין למתקיני פרקטים מיומנים)  יהיו כמויות גדולות של היצע.
  • אל תתביישו לשאול את המתקין עם איזה סוג של חומרי גלם הוא עובד ועם איזה סוג של מכשור. היום, תחרות רבה שקיימת בשוק, הרבה מאד מתקיני פרקטים עושים שימוש בחומרי גלם זולים (כמו לדוגמא פרקטים שמיוצרים בסין) ודורשים עליהם בלי להתבייש, מחירים של פרקטים באיכות טובה. מעבר לכך גם המכשור שמשמש להתקנת הפרקט ויתר חומרי עבודה, כמו ספוג הבסיס והדבק – חשוב שיהיו מאיכות טובה, על מנת שהפרקט לא יאבד את צורתו וישמר לאורך זמן.
  • דבר נוסף שכדאי לוודא מול חברת ההתקנה זה אם יש למתקין רישיון או הסמכה כלשהי להתקנת פרקטים. אנשים לעיתים נוטים לזלזל בנתון זה, לעיתים לא מודעים לכך שצריך לברר אותו, או אפילו חשים בושה לשאול – אבל רישיון לביצוע עבודות פרקטים הינו בעל חשיבות גבוהה. הרישיון בעצם מעיד על כך שהמתקין מיומן דיו, ובקיא בכל רזי המקצוע. במילים אחרות רישיון לביצוע עבודות פרקטים יכול להבטיח לכם שיש לכם עסק עם מתקין מיומן, ולא עם סתם איזה "חאפר".
  • עוד דבר חשוב מאד שכדאי לוודא מול החברה או האדם המתקין הוא נושא האחריות שניתנת. אחריות, הן על המוצר והן על העבודה. תעודת אחריות (ורצוי כמובן לדרוש אותה בכתב), מחייבת את בעל המקצוע על כל תקלה שקרתה, פגם שמצאתם או איזשהו ליקוי שהתגלה – לבוא ולתקן מיידית, ומבלי לקחת על כך תוספת תשלום. מתקין פרקטים שאינו מוכן לספק אחריות, מנסה להתנער מחובתו זו, או אפילו נותן אחריות שהיא באופן קיצוני קצרת טווח – זהו אדם שלא כדאי לעשות איתו עסקים, כיוון שמרבית הסיכויים שהעסקתו תפיל אתכם בפח.

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.


המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב