דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדידת קרינה אלקטרומגנטית 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2611 פעמים ]

 


מדידת שדה מגנטי בתלת מימד

מדידה מוטעית הנגרמת על ידי כוונון שגוי של מכשיר המדידה במרחב, או חישובי תלת מימד מעיקים ומסובכים בעזרת מחשבון הם כעת נחלת העבר.

כל מכשירי המדידה של חברת אארוניה ,מדגם EMF SPECTRAN יכולים למדוד שדות מגנטיים ישירות בתלת מימד! דבר זה מתאפשר תודות לפיתוח החדיש ביותר של מעבדות אארוניה:סליל החיישן המיניאטורי התלת מימדי  המיוצר בטכנולוגיית ה היי- טק. הסליל מכיל בסיס ניילון שעוצב במיוחד עם שלושה פיתולים נפרדים העשויים מחוט דק ביותר- בעובי 0.05 מ"מ ! סליל זה בעל רגישות יוצאת דופן. הוא מאפשר מדידה של שדות מגנטיים בשלושה מימדים מרחביים. מעבד האותות ( DSP) של נתח התדרים מבצע חישובים מורכבים ביותר. אתה מקבל  תוצאות מושלמות של מדידות בתלת מימד, שאחרת ניתן היה להשיג רק על ידי שימוש בציוד מקצועי.

ניטור קרינה

נתחי התדרים  של חברת  אארוניה עם מתעד הנתונים מאפשרים תיעוד לטווח ארוך של תוצאות מדידה. תקופת הזמן המתועדת ניתנת לכוונון.

 תכונה זו הכרחית במיוחד עבור הערכה רצינית של חשיפה ממכשירים ומכונות בעלי צריכת כוח הספק ועוצמת קרינה המשתנה במהלך הזמן. דוגמאות למכשור/ מכונות כאלו כוללות מסילות רכבת, קווי חשמל ומפעלים, אך גם מכשירים ביתיים ומתקני תמסורת בעלי תדר גבוה, כגון טלפונים סלולאריים, מגדלי שידור של טלפונים סלולאריים, רדארים וכו'. במהלך שעות היממה יכולה להתרחש השתנות משמעותית ברמות החשיפה .

ללא תיעוד לטווח ארוך, יכולה להתקבל פרשנות שגויה בקנה מידה נרחב של החשיפה המוחלטת.  בעזרת התיעוד לטווח ארוך של  נתח הספקטרום, ניתן  לתעד ולנתח את ההשתנות היומיומית בחשיפה. כך, ניתן להעריך באופן מדויק את החשיפה המוחלטת . בעזרת פונקציות אלו, ניתן לגלות בעיות אקראיות בתאימות אלקטרו מגנטית, שבמצב אחר היה קשה מאוד לגלות.

תצוגת גבולות חשיפה

בלחיצת כפתור בלבד:

חישוב גבולות חשיפה היה בעבר הליך מורכב ומסורבל עבור אנשי המקצוע, מאחר שרב הזמן ישנה ערבוביה של תדרים שונים, מודולציות ואותות בעצמות שונות.

החישוב החיוני והמורכב של גבולות החשיפה תלויי-התדרים יכול להתבצע בהתאם לתקנים (לדוגמה של ארגון ה ICNIRP) על ידי מנתח ספקטרום בעל תוכנה מתקדמת. אין זו בעיה עבור יחידות SPECTRAN: הן יכולות לחשב אפילו מספר גבולות חשיפה מהימנים, גבולות זהירות והמלצות (פשוט לבחירה באמצעות כפתורים) ולהציג אותם באמצעות תצוגת גרף עמודות (כולל תצוגת התכנסות באחוזים!), בזמן שהמדידה מתנהלת.

על גבי  המסך של ה- SPECTRAN ניתן  בלחיצת כפתור, לזהות את גבול החשיפה של ארגון ה ICNIRP נבחר מתוך מבחר גבולות חשיפה זמינים. כעת SPECTRAN מחשבת באופן אוטומאטי התכנסות או חריגה מגבול זה. על מנת להשיג זאת, צריכים להתבצע אלפי חישובים מורכבים, וכן סקירה יציבה של טווח התדר בכללותו. זהו סיוט אמיתי עבור כל מעבד. במקרה המבחן שלנו, התצוגה הגראפית מראה התקרבות לגבול  של ה ICNIRP בכ 0.06%. אם תשתמש ב HF-60100 V4 או ב NF-5030 תוכל גם לכסות את רוחב הסרט המוחלט של ה ICNIRP (תלוי בתדר).

לפיכך, אפילו מודד מתחיל יכול לבצע חישובים של גבולות חשיפה לפי התקנים (כגון ICNIRP) מבלי להשתמש בטבלאות מורכבות ומחשבונים.

זה באמת לא יכול להיות פשוט יותר.

 

קובי טחאן ,מהנדס מוצר 


חברת אארוניה ישראל


http://www.aaronia.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב