דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב כתואר ראשון או כלימודי תעודה 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2676 פעמים ]

אתם מסתכלים על המציאות בצורה שונה. אנשים רואים בגדים, אתם רואים אופנה. אנשים רואים בית, אתם רואים מרחב בו אנשים חיים. אנשים רואים אתר אינטרנט, אתם רואים ציור ואמנות. אתם לא רוצים ללכת ללמוד מנהל עסקים או משפטים, אתם רוצים משהו אחר. לימודי עיצוב זה בדיוק בשבילכם.

איזה מסלול לימודי עיצוב אתם רוצים לבחור? מה מושך אתכם יותר? האם הכישרון שלכם נוטה יותר לכיוון הגרפי או לכיוון השימושי? אולי אתם מעדיפים לעבוד עם הידיים? ישנם סוגים שונים של עבודות עיצוב שמצריכות יכולות וכישרונות שונים בתכלית. איך יודעים לאיזה כיוון ללכת?

יש שאלות רבות נוספות להתחבט לגביהן כשבאים לבחור תחום עיצובי, ויש הרבה דברים לבחון לפני שמקבלים החלטה בנושא. להלן כמה מן מסלולי לימודי העיצוב המרכזיים:

מסלול לימודי עיצוב אופנה

לימודי עיצוב אופנה הם אמנות שימושית. חישבו על ציור, פיסול, ספרות, קולנוע וכדומה, שנועדו לצרכנים פסיביים (צופים או קוראים). בניגוד מוחלט, מעצב אופנה מייצר בגדים שאנשים לובשים.

אופנה, בדומה לסוגי אמנות אחרים, היא תלוית תרבות ותלוית זמן. מה שאופנתי במקום אחד איננו אופנתי במקום אחר. אופנות באות והולכות. במהלך הלימודים התלמידים משכילים על הסגנונות השונים ועל האופנות השונות מזמנים שונים.

כמובן שאי אפשר ללמוד את התחום מבלי להשכיל בתחומים המעשיים של עיצוב אופנה - תפירה, בדים, טקסטורה ועוד. לימודי עיצוב בתחום האופנה ממנפים את היצירתיות האישית של המעצב, אך מכפיפים אותה לדרישות הלקוח.

מסלול לימודי עיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים עוסקים בלימוד דרך העיצוב של המרחבים בהם אנשים חיים או עובדים. בליבה של התחום עומדים היבטים אנושיים, חברתיים ורעיוניים. מעצב הפנים הוא אחד היועצים של האדריכל, והוא מתמקד בתכנון ובשינוי החללים הפנימיים, ומנסה לפצח כיצד הם תואמים את הצרכים הנפשיים והפיזיים של הדיירים וכיצד אותם צרכים יקבלו מענה.

לימודי עיצוב פנים כוללים בתוחם תחומים נוספים כמו עיצוב הבית, ומכינים את התלמידים לרדת לפרטים הקטנים ביותר על מנת לשרת את רעיון העל ולתכנן את החלל לפי הטעם והצרכים של הלקוח, תוך כדי מתן ביטוי לפרשנות וליצירתיות שלכם. במהלך הלימודים לומדים תחומים כמו צבע, ריהוט, נגרות וכדומה.

מסלול לימודי עיצוב גרפי

אם אתם רוצים להשתלב בעבודה בתחומי העיצוב הגרפי והתקשורת החזותית, לימודי עיצוב גרפי הם בשבילכם. הרעיון מאחורי לימודי עיצוב אלה הוא להעניק לתלמיד את כל הכלים להצליח ולעבוד בתחום זה, שרק הולך ומתפתח.

התלמידים מפתחים תפיסה עיצובית עצמאית, ונעזרים בחשיבה העיצובית של המורים המנוסים על מנת להבין ולקדם את הראייה האישית שלהם. כמו ביתר תחומי האמנות השימושית, גם כאן לימודי עיצוב מכינים את התלמיד לרתום את הכישרון והיכולות שלו לרצונות של הלקוח ולטעם האישי שלו.

מכינות לעיצוב

אם אתם מחפשים להתקבל למוסד אקדמי מוביל, הסיכוי הסטטיסטי שהשם שלכם יופיע ברשימה הסופית הוא לא יותר מ-10 אחוז, שכן כמות המתמודדים היא אדירה וכמות המתקבלים קטנה מאוד. לימודי עיצוב הם תחום מאוד מבוקש.

על מנת להגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל מומלץ לבחור במכינה לעיצוב שתכין אתכם בצורה מיטבית, תלמד את הדברים החשובים לקראת מבחני ומבדקי הקבלה, ותשייף את שדורש שיוף. המטרה היא שבסופו של דבר תתחילו לימודי עיצוב כבר בשנה האקדמית הקרובה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב