דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליווי עסקי - כלי חשוב בעולם העסקים 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 3082 פעמים ]

אם תבחנו את מרבית החברות המצליחות בנות זמננו, תגלו שמאחוריהן עמדו ברוב המקרים יועצי ליווי עסקי, אשר אפשרו להן לבנות מודל מצליח לעבודה, ליוו אותן בתהליך העשייה וסייעו להן להגיע למעמדן הרם. כל בעל עסק, במיוחד אם מדובר בעסק מתחיל, זקוק לשירותי ליווי עסקי אשר ידריכו אותו להצלחה בטוחה.

מהו ליווי עסקי?

הליווי העסקי (שנקרא גם אימון עסקי) נועד לממש את הפוטנציאל הטמון בכל עסק בישראל. עסקים חדשים צצים חדשות לבקרים, אך בפועל, רק חלק מהם מצליחים לשרוד. מה מבדיל עסק משגשג מעסק מתרסק? הרבה פעמים מדובר באסטרטגיית עבודה לא נכונה ובצוות מנהלים לא מיומן.

אימון עסקי מורכב מתהליך של אימון מנהלים, שאמור לשבח את צוות ההנהלה ואת הדירקטוריון, ובשיתוף פעולה עמם נבנית אסטרטגיה עסקית ארוכת טווח המאפשרת לעסק להתגבש, לצבור נוכחות ולהצליח.

מדוע אני זקוק לשירותי ליווי עסקי?

רבים מכם בוודאי שואלים את השאלה הזו, ואין עוררין על כך שמדובר בשאלה לגיטימית. הרי בעבר בעלי עסקים הצליחו לשגשג גם ללא שירותי ליווי עסקי. האם מדובר בהמצאה של המאה החדשה? התשובה, באון כללי, היא לא.

יתכן כי בעבר לא היה צורך בשירותי ליווי עסקי, אך חשוב לזכור כי התחרות בתחילת דרכו של השוק החופשי לא הייתה גדולה כל כך ובכל מגזר עסקי לא היה ניתן למצוא נותני שירות רבים כל כך. היום, כדי לגבור על המתחרים, קיים צורך לצבור ידע נוסף וכלים חשובים, המוענקים למנהלים ולעסקים החדשים באמצעות יועצים מקצועיים.

מה כלול בתוך שירותי האימון העסקי?

אימון עסקי הוא למעשה ייעוץ ארגוני- היות והוא מטפל בכל השכבות הארגוניות בעסק, החל משכבת נותני השירות ועד לשכבה הבכירה ביותר של המנהלים, המנכ"לים והדירקטוריון. המטרה הסופית היא להשביח את העסק ולייעל אותו. את המטרה הזו ניתן להשיג רק באמצעות תהליך לימודי, אשר במהלכו נלמדים צרכי העסק.

לאחר שהוכשרה הקרקע והוצבו היעדים, ניתן לגשת למלאכה עצמה. ליווי עסקי משמעותו לבצע התאמה של תהליכי העבודה לאופיו של העסק. שום תוכנית עבודה אינה גנרית - כל התוכניות מותאמות ספציפית לעסק עצמו. אין כאן עבודה המבוססת על אימוץ מודלים קיימים או העתקת תוכניות עבודה אחרות, אלא בנייה מהבסיס, בהתאם לצרכי העסק.

פיתוח עסקי יהיה אפשרי רק בתום ניתוח הצרכים הסמויים מתחת לפני השטח ולמידת הפוליטיקה הארגונית המושתתת בעסק. פיתוח מסוג זה לא יכול להתבסס רק על המסרים והצרכים הגלויים המועברים בידי המנהלים ועובדי החברה, אלא גם על ידי הכרת גרעין החברה לעומק ואיתור צרכים נסתרים.

בניית אסטרטגיה מתאימה

רק אחרי שיסתיימו תהליכי הניתוח והבנת צרכי המערכת, ניתן יהיה לממש אסטרטגיות של ליווי עסקי. בשיתוף פעולה מלא עם צוות המנהלים בעסק, אפשר לטוות אסטרטגיות, הן מיידיות והן ארוכות טווח, שמטרתן לייעל את החברה ולהביא לתוצאות בולטות לעין.

אסטרטגיה כזו מוכרחה להיות מובנית לפי שלבים, ולכלול עבודה צמודה מול המנהלים, ועבודה מול מערך השירות והמכירות בעסק, במטרה להגדיל את רווחי החברה. העבודה צריכה להיות זהירה ולפעול צעד אחר צעד, עקב בצד אגודל.

אימון עסקי מוצלח מוכרח לגעת בכל הרבדים וההיבטים השונים הקשורים לניהול העסק, ולכן כדי להצליח במימוש תוכנית העבודה, חשוב לרתום את כל עובדי החברה. אסור ששיטת העבודה תהיה סלקטיבית ותתרכז בנושא אחד בלבד, שהרי אז לא ניתן יהיה לחזות בשיפור משמעותי וכלל מערכתי. ליווי עסקי הוא המפתח לכל עסק השואף להצליח ולהתבלט.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב