דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - האם פרס נובל מאבד מזוהרו ? 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2025 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – האם פרס הנובל מאבד מזוהרו ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

פרס נובל הוא הפרס היוקרתי בעולם.

האם הוא מאבד מזוהרו ומיוקרתו - מי יכול בכלל לקרוא תגר עליו ?

האם הפרס אשר מוקצה כל שנה לבכירי המדענים ולבכירי התורמים לאנושות מזה כמאה שנה, הולך ומאבד ממעמדו ?

מי היה בכלל נובל, (מעבר לשכונה בראשון לציון ?) מה הוא תרם לאנושות ומי בכלל יכול לאיים עליו ?

אלפרד נובל היה כימאי שבדי אשר המציא את חומר הנפץ, לו קרא בשם דינמיט.הוא נפטר בשנת 1896 כשהוא רווק בן 63 בלבד.

בצוואתו הורה על הקמת קרן על שמו, אשר תחלק כל שנה 5 פרסים בתחומים מוגדרים: פיסיקה,כימיה, פיזיולוגיה ורפואה, ספרות ושלום.

הפרס מחולק מדי שנה החל משנת 1901, מאוחר יותר הוסיפה ממשלת שבדיה את תחום הכלכלה למקבלי הפרס, אותו מעניקה על חשבונה שלה.

האם הציבור הרחב כלל זוכר את מקבלי הפרס - סביר להניח שמיעוטו כן, אולם לבטח רוב תושבי העולם לא כך.

אם כן מהו הדבר אשר יכול להאפיל על פרס יוקרתי זה ?

התשובה, נמצאת אי שם בתוך נבכי האינטרנט, כן האינטרנט ! ואם באינטרנט עסקינן, הרי שוב מדובר על חברת הענק, החברה הגלובלית, אשר מאות מיליוני אנשים נחשפים אליה מדי יום ביומו.

שם החברה זה Google

החברה נוהגת להעניק כבוד, מדי פעם לאישיות ואו לעשייה יוצאת דופן אשר חובקת עולם ואשר השפעתה היא אינה נקודתית אלא גלובלית, במידה מסוימת כמו גוגל.

אין ספק שחלק מהמכורים לגוגל, מרגישים כל פעם באיור אחר וחלקם אף מעשיר את הידע שלו, על ידי לחיצה על האיור ולמידה של עוד נושא מרתק.

נכון שהכרה זו אינה מתגמלת את האישיות בכסף או בממון ובחלק לא מבוטל מהמקרים האישיות כבר הגיעה "למאה ועשרים", אך לבטח הכבוד והזיכרון וההכרה בתרומה הגלובלית, הינם משהו שלא ניתן אף למדוד בדבר חומרני.

רעיון וישום מרשים זה של גוגל, יכול לבוא לידי ביטוי גם בעולם הצר שלנו שנקרא ישראל ובטוח אני שחברות ישראליות יכולות לאמץ רעיון זה בתחומן.

אם זה אתר של עיר למשל – יכולים לפרסם את תולדות החיים של אישיות שתרמה לעיר ולציין את יום הולדתה וכמובן את פועלה, או אפילו חברה שיווקית יכולה לציין באתר שלה אירועים חשובים בחי החברה וכדומה.

כמאמר המשורר, לא הכול בחיים זה כסף !

 

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב