דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיני עבודה - כל עובד חייב לדעת את זכויותיו 

מאת    [ 26/04/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 4364 פעמים ]

אחד התחומים המהותיים והחשובים עבור כל אדם עובד, הינו דיני עבודה - חוקים אשר מפרטים את זכויות העובד ואת חובות המעביד בעיקר. הבעיה בישראל היא באכיפת דיני עבודה: משרד התמ"ת אמור לפקח ולאכוף אותם, אולם לא תמיד זה קורה בפועל. להלן כמה נושאים אשר חשוב שכל עובד יקפיד לוודא שאכן מתקיימים במקום עבודתו.

דיני עבודה - חוזה עבודה

תחום חשוב בנושא דיני עבודה הוא חוזה בין העובד למעביד. חשוב מאד לחתום על חוזה כדת וכדין בין העובד למעביד, שיכלול את תנאי העבודה, השכר, הזכויות והחובות של כל צד. חוזה בין עובד למעביד הוא בסיס לעבודה ותנאי להמשך.

ללא חוזה, העובד אינו מוגן ויכול להיות מצב בו הוא מפוטר או חלה הרעה בשכרו או במצבו, ואין שום מסמך שכנגד אשר יכול להגן עליו. חשוב להקפיד לחתום על חוזה בו נכתבים שחור על גבי לבן עיקרי הדברים. יותר מכך, על העובד לקורא את הסעיפים היטב, כדי להבטיח שלא תיעלם מעיניו תקנה דרקונית שנועדה לפגוע בו.

עזיבת מקום עבודה - פיטורין או התפטרות

כאשר עובד מבקש לעזוב מקום עבודה, עליו לתת הודעה מוקדמת של שבועיים מראש. גם כאשר מבקש המעביד לשלח עובד ולפטרו, עליו לתת התרעה על כך. אם ברצונו של המעביד שהעובד לא יהיה יותר בעבודה, הוא יכול לעשות זאת בתנאי שימשיך לשלם לו על הזמן הזה (שבועיים), גם אם העובד אינו מועסק עוד.

מדובר בעניין כה מהותי עד כי נחקק בגינו "חוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות". החוק קובע מדרגות של מועדים להודעה אשר תלויים במשך העסקתו של העובד. מדובר בתקופה שבין שישה ימים לחודש. כלומר, עובד שעבד חצי שנה למשל, יקבל הודעה של שישה ימים מראש, עובד שעבר כמה שנים במקום עבודה, יקבל הודעה של חודש מראש.

דיני עבודה מתייחסים גם למקרים של אובדן כושר עבודה

דיני עבודה מעניקים התייחסות נרחבת למקרים בהם העובד חלה או נפצע וכושר העבודה שלו נפגע. מדוע? אם נפגע כושר העבודה של העובד, דיני עבודה קובעים מקורות נוספים להכנסה או סוגי סעד שהעובד זכאי לקבל (פנסיה, ביטוח ועוד), בכדי להבטיח את הכנסתו החודשית גם בתקופת ההחלמה.

בדרך כלל פונה העובד לקבל מידע מאנשי הביטוח הלאומי, חברת הביטוח או קרן הפנסיה, ולא תמיד מקבל את כל התשובות. מה שחשוב לעשות הוא לא להתמהמה בפנייה לגורם המבוקש, לשמור ולהציג את כל התיעוד הרפואי בנושא ובנוסף - אם מדובר במקרה קשה, מומלץ לקבל גם חוות דעת של רופא תעסוקתי.

גם אם חברת הביטוח לא קיבלה את תביעת הפיצויים לאחר אובדן כושר עבודה, זה לא סוף הסיפור. אפשר לפנות לעורך דין מומחה בנושא. בראש סולם הפניות אל עורכי דין דיני עבודה ונזיקין הם הסיבות הנפוצות ביותר. איש מקצוע מנוסה ימלא עבור העובד את טופס התביעה, בכדי להימנע מטעויות עתידיות בדרישת התביעה מול חברת הביטוח.

פנו אל עורכי דין מומחים לדיני עבודה

עורכי דין שתחום עיסוקם הוא דיני עבודה הם הגורם אליו מומלץ לפנות יותר מכל במקרים בהם עובד מרגיש שנעשה לו עוול. הדרך הטובה ביותר למצוא עורך דין מומחה בענייני דיני עבודה היא באמצעות בירור והמלצות אצל חברים או על ידי מיפוי אישי של עורכי דין מתאימים, בין היתר בעזרת רשת האינטרנט.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב