דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מפה לאוזן 

מאת    [ 30/08/2007 ]

מילים במאמר: 1111   [ נצפה 3156 פעמים ]

שיווק מפה לאוזן

שיטת שיווק חדשה המאפשרת לכם לקבל מוצרים איכותיים בחינם
ולשלם כסף קטן שכל כולו מסתכם בדמי המשלוח!

ההתפתחות החברתית, אותה אנחנו חווים בקצב מקסימלי מדי יום, מביאה את בעלי העסקים לחשוב על דרכים יצירתיות ומגוונות, דרכן הם יוכלו לגרות אתכם, הצרכנים, לטעום ולרכוש את מוצריהם.
שיטת השיווק והפרסום שתופסת יותר ויותר מקום בעולם הפרסום היא שיטת הגרילה, כלומר שימוש במדיה האינטרנטית הרחבה דוגמת פורומים ובלוגים, יחד עם הדרך הישנה, הטובה והמוכרת, אך ללא ספק זו שהוכיחה את עצמה - שיטת ה"מפה לאוזן". שיטה זו, מאפשרת לחברות להעניק לכם מוצרים במחירים אפסיים של ממש. אתם מקבלים מוצרים בחינם ומשלמים רק את דמי המשלוח. שווה, לא?
מדוע החברות עושות זאת? משום שהן מצפות מכם לספר לחבריכם על המוצר שקיבלתם וכך לקבל פרסום מפה לאוזן.

בואו נעשה בחינה קטנה, בכדי לבדוק האם אתם אכן מתאימים לשיטת השיווק החדשה:
? למי תאמינו, לחברה שיוצאת בפרסום אגרסיבי בכל אמצעי התקשורת אודות המוצר שלה או לחבר (כמובן חבר שאתם סומכים עליו...) שקיבל את המוצר, השתמש בו, והמליץ בחום?
? האם תסתכנו בתשלום מינימלי של דמי משלוח עבור מוצר או שתעדיפו תמיד לשלם מחיר מלא עבורו?
? התעדיפו לרכוש מוצר חדש פעם בארבע שנים או שתעדיפו להתפנק כל מספר חודשים עם מוצר חדש?

אם עניתם שתסמכו על החבר יותר מעל בעלי המותג, ושהייתם מסתכנים בתשלום של דמי משלוח על מנת לבדוק את איכות המוצר ואת אמינות שיטת השיווק החדשה, ושאתם בהחלט כאלה שאוהבים להתחדש, הרי שאתם נכונים להרוויח יופי של מוצרים ולחסוך יופי של כסף. שיטת הגרילה החדשנית מתאימה לכם ומבטיחה להפתיע אתכם, אבל רק לטובה!
אנחנו בהחלט לא צריכים לספר לכם כמה כוח יש לצרכנים. אין ספק שהצרכנים הם שקובעים את חוזקו של מותג, הם אלה שיחליטו אם לאהוב אותו ולהשאיר אותו על המדפים או אולי לגרום לו לרדת הרבה יותר מהר ממה שהוא עלה. אם כך, בעלי המותגים שפועלים בשיטת הגרילה, מעבירים את המושכות אליכם, הם משאירים את אחריות הפרסום בידיים שלכם, ובתמורה אתם תקבלו מוצר איכותי, זהה למוצר שעשוי לעלות מאות שקלים ויותר אך במחיר "רצפה".
בשיטה זו, אתם עומדים בקשר ישיר עם בעל המותג, משבחים, מעבירים ביקורת, נותנים טיפים לשיפור ובעצם הופכים להיות שותפים בתהליך של בניית והטמעת המותג בחברה.

למרות יתרונותיה הבולטים של השיטה, לקוחות רבים מביעים חשש והם מעלים ספקות ושאלות כמו:
? אני משלם על מוצר שאני רואה באינטרנט, מי מבטיח לי שהוא אכן איכותי?
? אם יש בעיות עם המוצר (למשל מוצר פגום וכו'), יש למי לפנות?
? כשראיתי אותו על המסך, הייתי משוכנעת שהוא יתאים לי אבל המציאות הראתה אחרת. אז זהו? נתקעתי? הפסדתי את הכסף?
? מי עומד מאחורי החברה והאם לא ייעשה שימוש לרעה בפרטי כרטיס האשראי שלי?

את התשובות לשאלות הללו, החלטנו לחפש אצל מנהל שיווק, שהחליט להשתמש בשיטת השיווק החדשה לצורך חדירה לשוק האופנה בישראל. משה כהן, מנהל שיווק מותג אביזרי האופנה "RAVE", שיצא בימים אלה בקמפיין שיווקי, הכולל חלוקת אביזרי המותג לקהל הרחב באמצעות אתר האינטרנט של החברה rave.co.il. באתר מחולקים בין היתר, שעונים אופנתיים ומשקפי שמש מעוצבים בהתאם לצו האופנה, המסננים 100% קרינת UV ועומדים בתו התקן הישראלי והאמריקאי, כאשר הם עולים ללקוח 00.00 ש"ח.
משה כהן: "לכל אלה שיש להם ספקות, שיטת הגרילה היא שיטה נהדרת לשני הצדדים, נוצרת כאן סיטואציה של win-win, הלקוח לא יכול להפסיד כלום כי המוצר ניתן בחינם, מה רע בלקבל מוצר במתנה? מצד שני, מאחר ותמהיל השיווק של חברה המשתמשת בשיטה זאת, מתבסס על יכולתם של לקוחות מרוצים לספר על המוצר שקיבלו בקרב חוג מכריהם וע"י כך הפצת שם המותג בקרב מספר לקוחות רב, ומשום שאותה חברה מודעת לכך שהכוח נמצא בידי הלקוחות, היא תתאמץ הרבה יותר על מנת לוודא שלקוחותיה יהיו שבעי רצון אף מעבר לציפיותיהם. לדעתי זוהי הדרך המושלמת להטמיע מותג ולזכות בלקוחות. לשני הצדדים יש סיבות רבות לקחת חלק בשיטת פרסום זאת. זו רק תחילתה של דרך חדשה ובקרוב נזכה לראות עוד ועוד חברות שישתמשו בשיטה זאת".
מאחר והמוצרים ניתנים בחינם, המחשבה הראשונה שעולה בראשנו היא שהמוצרים באיכות ירודה - כמה מזה נכון?
"למרות הנטייה הטבעית לחשוב כך, ההיפך הוא הנכון. המוצרים שווי ערך למוצרים העולים מאות שקלים בחנויות.
השאלה הנשאלת היא כיצד הדבר מתאפשר? והתשובה פשוטה, אצלנו אין משווקים, מפיצים וקמעונאי בדרך אל הלקוח.
המוצר מגיע מהמפעל למחסנים בישראל ומשם ישירות ללקוח. כל פערי התיווך נחסכים בדרך זאת. אנו מסבסדים עלות המוצר והבאתו לארץ והלקוח משתתף בעלויות האריזה והמשלוח. זאת גם הסיבה ששימוש בשיטת שיווק זאת זולה יותר ואפקטיבית יותר משימוש בשיטות השיווק המסורתיות. מאחר ואנו בונים שם מותג, עלינו להתאמץ פי כמה מהאחרים, חובה עלינו לרצות כל לקוח ולקוח. 20 לקוחות ממורמרים לא ישפיעו במיוחד על מותג קיים ומוכר, אך מספיק לקוח ממורמר אחד בכדי לגרום נזק תדמיתי כבד למותג בבנייה, ולכן אנו מתמקדים ב-3 הפרמטרים החשובים ביותר ללקוח: איכות- מקסימלית, שירות- בסטנדרט גבוה ומחיר- חינם. המטרה במקרה שלנו מקדשת את האמצעים. אנו שואפים להצליח בזכות הצרכנים ולכן נעשה הכול על מנת שהלקוחות שלנו יקבלו מוצר איכותי ויהיו מרוצים".
מי מבטיח לי שאכן אקבל את המוצר ושיש למי לפנות?
"לכל ארגון שכוונותיו רציניות יש כיום אתר אינטרנט, מערכת שירות לקוחות, כתובות וטלפונים לפניות. במידה ואלה זמינים לכם, סביר שהרכישה בטוחה והחברה אמינה. מלבד זאת, תמיד אפשר לשאול את מי שכבר התנסה בשיטה וקיבל מוצרים לידיו. בחו"ל משתמשים כבר מספר שנים בשיטת שיווק זו, ובארץ היא נעשית מוכרת יותר ויותר עם הזמן, כך שברור לכולנו שזו לא הטעייה או גניבה. חברה שתרמה את לקוחותיה, אין לה סיכוי קלוש לשרוד".
המוצר הגיע פגום - מה עושים?
"מאחר ושביעות רצון הלקוח עומדת לנגד עינינו, אנו מאפשרים ללקוח לבחור אחת מהאפשרויות הבאות:
א. אנו נאסוף את המוצר הפגום ונחזיר ללקוח את דמי המשלוח.
ב. נחליף את המוצר הפגום במוצר זהה או שווה ערך ע"ח החברה".
ומה אם המוצר שהגיע לא מתאים לי, יש אפשרות החלפה?
"כמובן שלכל חברה ישנה מדיניות משלה, במקרה שלנו, מאחר והלקוח אינו יכול למדוד את המוצר, אנחנו מאפשרים החלפת המוצר באופן חד-פעמי ללקוח בהתאם לתנאים בסיסיים:
1. הלקוח הודיע לנו על רצונו בהחלפה תוך 30 ימים מיום אישור העסקה.
2. הלקוח ישלח את המוצר בחזרה אלינו, ואנו נשלח ללקוח מוצר אחר, לפי בחירתו, על חשבוננו, לאחר הגעת המוצר המוחלף למחסני החברה באריזתו המקורית, כשהוא תקין".
החשש העיקרי של הלקוחות הוא מפני שימוש לרעה בכרטיס האשראי - כיצד מפיגים חשש זה?
ראשית, כמו כל חברה רצינית גם אנו משתמשים בכל אמצעי האבטחה המתקדמים לצורך תעבורת פרטי כרטיס האשראי.
בטרם הקמת מערכת ההזמנות, הקדשנו מחשבה רבה לנושא זה, ולבסוף החלטנו לשכור את שירותי הסליקה של חברת NETPAY, אחת מחברות סליקת כרטיסי האשראי הגדולות בישראל. מאחר ואנו לא סולקים בעצמנו את כרטיסי האשראי, אנו בעצם כלל לא חשופים לפרטי הכרטיסים, כך שהלקוחות יכולים להיות רגועים שלא ייעשה בכרטיסם שימוש לרעה.


לסיכום הדברים, נראה שקיבלנו תשובות מעודדות לכל שאלותינו הקשות וניתן לומר שחששותינו התפוגגו.
יתרונות השיטה ברורים ועולים על חסרונותיה, אם יש כאלה, ולכן לא יזיק לנו לנסותה.
מי יודע, אולי חברות נוספות ישכילו להשתמש בשיטה זו במקום לפרסם בשיטות המקובלות, ואנו הצרכנים נתחיל לחסוך ובגדול. כמו שכבר אמרנו, הכוח בידיים שלנו!

מנהלת תוכן בחברת Rave

http://www.rave.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב