דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך חוסכים כסף רב בטיול בברלין? כרטיס ברוכים הבאים 

מאת    [ 25/04/2011 ]

מילים במאמר: 927   [ נצפה 7561 פעמים ]

 

לא כל המבקרים בברלין יודעים שאפשר לחסוך בהוצאות אם רוכשים כרטיס "ברוכים הבאים" ( (Welcome Card , המעניק הרבה מאד הטבות למשתמשים בתחבורה הציבורית.

ההחלטה על רכישת כרטיס כזה, מתבססת על קריטריונים אחדים. הקריטריון הבסיסי הוא התחום הגיאוגרפי של הטיול. במלים יותר פשוטות: האם הטיול כולל את פוטסדאם? כרטיס הכולל את פוטסדאם (כלומר, כולל את אזור התחבורה C) מומלץ רק למטיילים שמתכוונים "לחרוש" את פוטסדאם לאורכה ולרוחבה, ולא להחמיץ שום אתר. שאם לא כן, עדיף לקנות את הכרטיס של ברלין בלבד (אזורי התחבורה A ו-B), שהוא כמובן זול יותר. אך כאן חשוב להדגיש שנסיעה חופשית מנמל התעופה הבין לאומי החדש שונפלד לברלין או בחזרה, נכללת רק בכרטיס הכולל את פוטסדאם (ABC).  

לכמה זמן הכרטיס תקף?

לאחר שבחרנו בין כרטיס עם פוטסדאם או בלעדיה, נותר הקריטריון של תקופת השהייה שלנו בברלין. אפשר לרכוש כרטיס ל-48 שעות, 72 שעות או חמישה ימים (אין תקופות אחרות).

שימו לב, מרוץ הזמן אינו מתחיל מרגע שרכשנו את הכרטיס בקופה, אלא מרגע שהחתמנו אותו בפעם הראשונה באוטומט שבתחנת הרכבת התחתית או העירונית, כלומר מרגע תחילת הנסיעה הראשונה. ועוד נקודה חשובה: כרטיס ל-48 או 72 שעות מסתיים בדיוק לאחר תום מניין השעות הנקוב בו. לעומת זאת, הכרטיס לחמישה ימים מסתיים  בתום היום האחרון בחצות, כלומר אם קונים את הכרטיס בבוקר אפשר להרוויח עוד כמה שעות.

כמה עולה כרטיס "ברוכים הבאים"?

המחירים של כרטיס "ברוכים הבאים", משתנים לפי שני הקריטריונים הראשונים שהוזכרו כאן – אזורי ביקור וזמן שהייה. כרטיס לברלין בלי פוטסדאם, ל-48 שעות, עולה 16.90 אירו, ל-72 שעות –22.90 אירו ולחמישה ימים 29.90 אירו. כל כרטיס תקף לנוסע יחיד בלבד, אבל ילדים בני פחות מ-6 הנלווים אליו, נוסעים חינם אין כסף (אין הנחות לקבוצות או לסטודנטים).

אגב, מוצע גם כרטיס ל-72 שעות שכולל כניסה חינם לכל המתקנים שבאי המוזיאונים. המחיר: 34 אירו.                      

הכרטיס הכולל את פוטסדאם עולה 18.90 אירו ל-48 שעות,  24.90אירו ל-72 שעות (36 אירו כולל מוזיאונים), ו-34.90 אירו לחמישה ימים. כרטיס זה תקף אף הוא לנוסע יחיד, אבל הוא גם מאפשר לשלושה ילדים בני 14-6 להתלוות אליו חינם.

(המחירים שהוזכרו כאן מעודכנים לסוף אפריל 2011).

היכן רוכשים את הכרטיס?

ראשית, בכל לשכות המידע לתיירים. יש כיום ארבע לשכות כאלה. האחת, בקומת הקרקע של תחנת הרכבת הראשית, בכניסת אירופה-פלאץ (פתוח כל יום בשבוע בשעות 22-8); השנייה, בסביבת גן החיות ותחנת הרכבת "צו": בבניין החדש של "פינת קרנצלר" (כתובת: קורפירסטנדאם 22) (פתוח בימים ב'-שבת בשעות 18-10). השלישית, במבנה הדרומי של שער ברנדנבורג (כיכר פריס), בכל יום בשבוע בשעות 18-10. הרביעית, בקומת הקרקע של מרכז הקניות אלכסה, ליד כיכר אלכסנדר (אלכסנדרפלאץ) (כתובת: גרונרשטראסה 20) (פתוח בימים ב'-שבת בשעות 20-10).  

שנית, אפשר לרכוש את הכרטיס במלונות רבים בברלין. שלישית, בקופות של חברת התחבורה הציבורית (BVG) והרכבת העירונית (S-Bahn). ולבסוף, בנמלי התעופה שונפלד וטגל, עם ההגעה. בנמל שונפלד - בלשכת התיירות בטרמינל A, באולם המרכזי, בקומת הקרקע, מימין, בכל יום בשעות 22-7. בנמל טגל – בשירות נמל התעופה לתיירים Rewe, בשער 9, בכל יום בשעות 20-8.   

אלו "צ'ופארים" הכרטיס מציע?

בראש ובראשונה נסיעה בלתי מוגבלת בכל כלי התחבורה הציבורית של ברלין: אוטובוס, חשמלית, רכבת תחתית ועירונית, רכבת רגילה כל עוד היא נוסעת בתחומי העיר, ואפילו מעבורת (אבל לא לטיול שיט).

בנוסף על כך מקבלים דפדפת ובה כמעט 150 עמודי מידע על ברלין (רק באנגלית, או בגרמנית), מפות של העיר, וקופונים להנחות (בדרך כלל 25%, אך יש גם הנחות גדולות יותר) בכניסה ליותר מ-160 אתרי התיירות והאטרקציות של העיר.

למשל, הנחות ממשיות לעלייה במעלית המהירה ביותר באירופה לתצפית פנורמית אל ברלין ממרומי מגדל משרדים בכיכר פוטסדאם, או בכניסה למצודת ימי הביניים ברובע שפנדאו, או בטיול פנוראמי באוטובוס להיכרות עם העיר, או בכניסה ל"טורם", מגדל הטלוויזיה המפורסם, ולמוזיאון צ'ק פוינט צ'רלי.

ההנחה לרוב המוזיאונים היא של 25% (אם לא רכשתם את הכרטיס לאי המוזיאונים), אבל יש הנחות ניכרות יותר. למשל, 50% למוזיאון היהודי ולמוזיאון ברנדנבורג, והנחה דומה למוזיאון התקשורת ולמוזיאון ההומוסקסואלים.  

ריקודים, כדורגל ועוגה חינם

ויש גם שורה של מופעים, אירועי תרבות ותערוכות, שהכרטיס מזכה בהנחה ניכרת בכניסה אליהם. כניסה חינם ניתנת למועדוני הבילויים המפורסמים קלוב 2010, קנאק וצ'ירס. 50% הנחה מקבלים חובבי הכדורסל במשחקי אלבה ברלין, המשתתפת במשחקי הליגה האירופית. קבוצת הכדורגל הרטה, המנסה כעת לחזור לליגה הבכירה, מעניקה הנחה של 25%. 

שלא לדבר על הנחות והטבות למסעדות ולבתי קפה. לדוגמה, מחזיק כרטיס המבקר בבית הקפה המפורסם סיביל שבשדרת קרל-מרקס, שהייתה בעבר רחוב הדגל של המשטר המזרח גרמני, ייהנה לא רק מעוגה חינם שנאפתה במקום, אלא מביקור בתערוכה על תולדות הרחוב. 25% הנחה מקבלים גם במזנון המוזיאון היהודי.                

ועוד טיפ שעשוי להועיל: חברת התחבורה של ברלין מציעה כרטיסי "חופשי-יומי", "חופשי דו-יומי", וכן הלאה, במחירים מוזלים. גם רכישת כרטיס כזה משתלמת, אך הרוכש אינו מקבל את דפדפת ההנחות. ברור שכל מטייל יחליט על פי שיקוליו וצרכיו. טיול נעים.     

שפע של פרטים על טיולים בברלין ובגרמניה תוכלו למצוא באתר לטייל בברלין.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב