דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנות Coal Tar לפסוריאזיס 

מאת    [ 24/04/2011 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 4861 פעמים ]

פסוריאזיס הינה מחלה כרונית אוטואימונית, קרי, מחלה בה מערכת החיסון תוקפת את הגוף. במחלה זו מערכת החיסון מסיבה שאינה ברורה תוקפת את תאי העור וגורמת לחידוש שלהם בקצב מהיר מהרגיל.  לתא עור רגיל לוקח שבועות לגדול אבל תאי העור של חולי פסוריאזיס מתחלפים תוך כמה ימים כך שתאי עור מצטברים שכבות שכבות אחד על השני. ההתחדשות המהירה של העור יוצרת נגעי אדומים בעור שעליהם מופיעה קשקשת
הסיבות לספסוריאזיס כמו לשאר מחלות של מערכת החיסון אינן ברורות לגמרי.  יש הקושרים זאת לבעיות מעי, ללחץ לעישון מופרז, לשתיית אלכוהול ולתזונה רווית שומנים. כמו כן, המחלה נפוצה יותר בקרב נשים. חשוב לדעת כי הנגעים בעור אינם מדבקים. כאמור, המחלה היא כרונית כאשר יש תקופות של רמיסיה בהן העור נקי ויש תקופות שבהן המחלה מתפרצת. האזורים הרישים בגוף לנגעים הם אזור הציפורניים, מרפקים, כפות הרגליים, הקרקפת, הגב, הברכיים ואפילו אברי המין.
הסימפטומים מתבטאים בנגעים לבנים ואדמים שעליהם קשקשת. הציפורניים נשברות ונתלשות בקלות יותר ועלולות להיות בעלות גוון צהבהב.

טיפול בפסוריאזיס- קולטר

אף על פי שאין טיפול שמביא להחלמה מלאה של החולים, . טיפול בפסוריאזיס הינו מגוון וכולל משחות סטרואידים שונות. אחד הטיפולים והותיקים, הידועים והיעילים הינו טיפול בקולטר Coal Tar.

קולטר הינו נוזל שחור בעל צמיגות גבוהה שמריח כמו נפתלין ופחם. הכנות קולטר הינן תערובות שונות של פנולים, פחמן, תרכובות הטרציקליות ועוד. בדרך כלל מדובר על תערובות שמכילות כ200 חומרים.

הכנות Coal Tar מבוססות על זפת פחם נמצאו יעילות מאוד לטיפול במחלה בחומרה קלה עד בינונית. הכנות Coal Tar הינן מוצרים נוזליים, תוצר של קרבוניזציה של פחם. (חימום הפחם בהעדר אוויר בטמפרטורות הנעות בין 900 עד 1200 מעלות צלסיוס) . הכנות רוקחיות רבות וחשובות מבוססות על קולטר.  מלחים שונים נוצרים בעת התהליך הנ"ל, כאשר הטמפרטורה עולה על 700 מעלות. 

משחות ורקיחות של Coal Tar ניתנות על פי מרשם רופא באופן אינדיוידואלי לחולים, כאשר התרכובות משתנות בהתאם לצורך. ניתן לרכוש את הקרמים והתרכובת המיוחדות בבתי מרקחת שמתמחים בהכנות רוקחיות. לא כל בית מרקחת מצויד במעבדה מיוחדת וברוקחים שיש להן את המיומנות לרוקח rehjv מורכבת כמו ה-Coal Tar. חשוב לפנות לבית מרקחת שיש לה "חדר נקי", ציוד מתאים וצוות מיומן להכנה מדויקות של התרופה. כמו כן, מומלץ למרוח את התרופה בשעות הלילה על מנת שזו תיספג בעור באופן היעיל ביותר שניתן.

 

בית מרקחת "מעיין חיים" מתמחה בהכנות רוקחיות שונות לרבות הכנות Coal Tar, מלטונין, קליגמן, משחה לפיסורה ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב