דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבטחות לשנה החדשה 

מאת    [ 29/08/2007 ]

מילים במאמר: 802   [ נצפה 2876 פעמים ]

הבטחות לשנה החדשה

כמו בכל שנה מגיעה העת של חשבון הנפש לשנה החדשה, כמו בכל סוף קיץ ותחילת החגים אנחנו מבטיחים לעצמינו הבטחות שלעיתים גם לא מתקיימות. כמו בכל שנה אנחנו מבטיחים לעצמינו לרדת במשקל, להרגיש טוב עם עצמינו לעשות קצת ספורט. ואז מגיעים החגים ואנו דוחים הכל הצידה כי עכשיו איך אפשר לחשוב על דיאטה, איך אפשר בכלל לוותר על כל האוכל הזה שמונח לפנינו בערב החג. חג גורר חג, ואנו נכנסים לתנומת החורף וגם אז האוכל מחמם את ליבנו ואנחנו נהנים לשבת בבית ולא לרוץ למכון הכושר כי קר לנו, ובסוף כל חורף מגיע הקיץ. ואז אנו מתעוררים משנת החורף ומגלים כי העלנו עוד קצת במשקל, ושוב מתחיל המאבק לרדת את הקילוגרמים המיותרים. מאבק המתחיל בזיעה מרובה, הרעבה עצמית וחלומות בהקיץ על מזון עתיר קלוריות.

מתי היתה הפעם אחרונה שבאמת עצרנו להסתכל במראה? כמה פעמים חשנו ברע על החוסר ארגון בחיינו ונסינו להקנות דרך חיים בריאה יותר. יש לשים לב להרגלי החיים שלנו בין הריצות המטורפות לספק את צרכיהם של הסובבים אותנו בעבודה, הילדים והמשפחה. ומה איתנו? הבריאות שלנו? שתלווה אותנו במשך הזמן.
אז למה להגיע לזה? הבעיה מתחילה בכך שרובנו מתנדנדים בין המשקל הרצוי ללא רצוי וישנם גם מקרים של הלא מומלץ, ושלא תחשבו שזה דורש מאיתנו מאמץ מיותר, מספיקה הזנחה קלה ואנחנו נראים כמו מסטיק עגול, נושמים כמו טרקטור בסוף תקופת פעולתו ומתלבשים באוהל 12 להסוות את הבושה.
הדרך בתזונה נכונה היא הבנה של עצמנו, מה טוב לנו ומה לא, מה בריא יותר ומה בריא פחות על מנת להביא לשיפור הבריאות ואורח חיים.

בתקופה האחרונה לכל מקום שהולכים מדברים על דיאטות וניקוי הגוף מרעלים, דבר שהפך לאופנה של ממש וכאן בעצם שורש הבעיה. אנשים צריכים להקנות לעצמם דרך חיים ולא אופנה שמשתנה, מה שבעצם מקשה עלינו להתמיד לאורך זמן ולהישאר במשקל הרצוי. יש להבין! דיאטה והורדה במשקל תהיה הרבה יותר קלה ברגע שנתאים את התזונה שלנו לקצב החיים שלנו ולתשוקותינו. יש לשים לב למה שאנחנו בעצם מכניסים לפה, רוב האוכל שאנחנו צורכים במשך היום הוא לא ממש מה שאנו זקוקים לו, לכן אנסה לתת כמה טיפים שלרובנו הם מוכרים אבל עדיין לא הולכים לפיהם:

ארוחת בוקר - הארוחה החשובה של היום זו בעצם הארוחה שמחזיקה אותנו במשך היום. ברגע שנאכל ארוחת בוקר טובה, כל היום שלנו ישתנה נהיה פחות רעבים והרבה יותר אנרגטיים. ארוחת בוקר זה עניין של הרגל, כל אלה הצמים בארוחת בוקר כי חושבים כי כך יצליחו לשמור כל היום טועים טעות חמורה. המוח זקוק לגלוקוז (סוכר) באופן תדיר, אין זה אומר שארוחת בוקר של טוסט עם דבש היא ארוחה בריאה להפך סוכר יכול רק להוריד את רמת תפקוד הריכוז והזיכרון ונחוש עייפים ורעבים אחרי שעה, לכן יש להעדיף פחממות מלאות שישמרו על תפקודינו לאורך היום.

לכל אוהבי הקפה - קפה בבוקר זה לא ארוחה, הקפה מעיר אותנו בשעה הראשונה ואח"כ שוב יש נפילת אנרגיה ושוב רוצים לשתות קפה. יש לנסות להגביל את עצמנו לשתיית קפה פעמיים ביום, למרות שכמובן עדיף להימנע מקפה בכלל, יש תחליפי קפה שהם בהחלט עושים את העבודה רובינו שותים קפה רק בגלל התרוץ להפסקה קלה ומנוחה מהעבודה.

ארוחת צהריים - להקפיד על ארוחה מבושלת, אני יודעת שרובנו לא מוצאים את הזמן לבשל אבל גם זה חלק מהתהליך, אנחנו בעצם מתחילים להתמקד בעצמנו, אוכל מבושל משביע הרבה יותר מאוכל קר, (סלטים וסנדביצ'ים) הוא מתעכל בצורה טובה יותר ולכן מזין יותר. אם את/ה לא מאלה המבשלים ניתן לאכול אוכל חם מבחינה אנרגטית שמתעכל הרבה יותר טוב ונותן תחושת שובע ירקות שורשים אגוזי מלך, אלפלפא, דלעת, סלק אדום בטטה, צנוברים, קינואה ... כל אלה נכנסים גם לסלט.

ארוחת ערב - צריכה להיות ארוחה קלה, רצוי להקפיד 3 שעות לפני השינה לא לאכול כלום, זה הזמן של הקיבה ללכת לישון וגם שלנו, ברגע שאוכלים מאוחר בלילה ומיד הולכים לישון הקיבה צריכה לעבוד במקום לנוח ואנו מתעוררים בבוקר רעבים יותר. ורובינו בעצם צמים עד ארוחת הצהריים או אוכלים ארוחה קלה, כשבעצם בשעות הבוקר הקיבה מעכלת טוב יותר את המזון.

בין הארוחות רצוי לאכול פירות, פירות יבשים, שקדים אגוזים לא קלויים, בעלי שומן החיוני לגוף והכי חשוב להרבות בשתיית מים, המחייה את עורנו ומרענן אותנו.
לרוב אנחנו חשופים לאוכל מאוד שמן ועם המון סוכר, ולכן ניתן להפחית את הקלוריות אם רק נשים לב איזה רוטב אנחנו שמים על הסלט או איזה משקה אנחנו שותים עם הארוחה הדיאטטית שלנו.
עלינו לשים לב לא לאכול אוכל שחבל לנו עליו כי כל ה"חבלים" האלה מתווספים לנו לגוף במיוחד באזור המותניים, יש ליזכור כי הקיבה שלנו היא כמו שקית ניילון היא מתרחבת ככול שנדחוף לתוכה אוכל לכן יש לעצור תמיד רגע לפני שאנחנו מרגישים תחושת מלאות.

אך הכי חשוב לקראת החגים המתקרבים שאם בא לנו לאכול עוגה טובה יחד עם הקפה, מותר! לא צריך לוותר, כי אנחנו בדיאטה. זה מה שמקשה עלינו הכי הרבה לשמור על הדיאטה, תמיד יש את "החטא" הזה. לכן, מותר לנו לאכול עוגה אבל לשים לב לכמות ואת הקפה לשתות דל שומן ללא סוכר. אני מציאה את שיטת אחמ"ד במקרים של פיתויים- אכול חצי מכל דבר.

חג שמח ושנה טובה
מיכל אליאס - נטורופטית מוסמכת RCP
מיכל אליאס - נטורופטית מוסמכת RCP בוגרת המכללה לטבעונות, חברה באיגוד הנטורופטים, מטפלת רב תחומית ברפלקסולוגיה, פרחי באך, רייקי michal.elias44@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב