דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם המרוץ המטורף אחרי לקוחות חדשים טוב לעסקים? 

מאת    [ 21/04/2011 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 1843 פעמים ]

 

היכן כדאי להשקיע את המאמץ השיווקי בגיוס לקוח חדש או בשימור לקוח ותיק?

מנכ"לים רבים מתמודדים עם השאלה הזו והתשובה לא תמיד ברורה.ננסה למפות את המאפיינים של כל סוג לקוח ומה נידרש להשקיע

על מנת להשיג תועלת בכל אחד מהמקרים.

מה דרוש להשגת לקוח חדש:

1.מכיוון שאנו לא יודעים מיהו אותו לקוח חדש נדרשת השקעה מרובה בפילוח השוק ופרסום במספר רב של ערוצים על מנת להגביר את הנראות לאותו לקוח לא מוכר עדיין.צריך לפנות ללקוחות פוטנציאלים רבים עד שנוצר הקשר הראשוני שממנו אפשר לייצר לקוח בר קיימא.

2.לאחר שנוצר הקשר הראשוני ,נדרש תהליך ארוך של הכרות:מי משלוח של דוגמאות ,המלצות והצעות מחיר ועד לקבלת נתונים לגבי האיתנות הפיננסית ומה השווי האמיתי של ההבטחות שניתנו בתהליך.

3.גם כשיגענו לשלב המקווה של קבלת הזמנה מוצקה מהלקוח עדיין יש דרך ייסורים לעבור .איך לספק את המוצר או השרות?מהי התרבות הארגונית בצד המקבל?מהי מדיניות האיכות ?איך מטפלים בבעיות?מי האנשים שאיתם אפשר לפתור בעיות ועם מי עושים את העסק הבא?

אלו רק קצת מהשאלות סביב התעלומה הגדולה הנקראת :לקוח חדש

והשאלה הגדולה מכולן :כמה זה באמת עולה ?

מה דרוש לשמר לקוח ותיק:

למעשה כאשר בודקים לעומק את השאלה הזו מסתבר שלא נדרש הרבה ובכל מקרה הרוב בתחומי הידע  והניסיון של העסק:

1.לבצע את המוצר או השרות שהעסק מספק על הצד הטוב ביותר.

2.לספק בזמן ובאיכות הנדרשת.

3.לקיים מערכת של משוב וטיפול בהערות הלקוח באספקטים של :זמן אספקה,מחיר,איכות ,מהירות תגובה,טיפול בבעיות ,חדשנות ועוד.

מערכת כזו מלווה בקשרים רשמיים  ובקשרים אישיים מהווים גורם מניע מצד אחד ומייצב מצד שני.

4.קיום דיאלוג עם הלקוח לגבי השתלבות בתוכניות האסטרטגיות  שלו .פעילות זו יכולה להתבצע הן כתגובה על יוזמות הלקוח או

כיוזמה לתהליכים חדשים וחדשנות בעסק אותם ניתן למנף ללקוחות אחרים.

סיכום:

כפי שנראה, הרבה יותר קל ,פשוט וזול לשמר לקוח ותיק!צריך לזכור זאת כאשר אנו עוסקים במלוא המרץ באיתור לקוחות ושווקים חדשים שהם נשמת אפו של כל עסק החפץ לצמוח והתפתח.בלהט הקרב נוטים להנמיך את תשומת הלב הניהולית ללקוחות הוותיקים ולוקחים אותם כדבר מובן מאליו.

באין טיפול הולם המצב לא יישאר כך לנצח.

 

אמיר ארז הוא מנהל "תוצאות-פיתוח עסקים" ובעל נסיון רב בעסקים וניהול חברות. עוסק בלווי וייעוץ עסקי, פיתוח עסקים ושיווק בינלאומי .  פתיחת דלתות לחברות הרוצות לפעול בבברזיל,דרום אפריקה והארצות מסביבן. לנו יש שם נציג קבוע,איש עסקים ובעל נסיון רב אשר יתן מענה לפניותיכם. 


Mail :  office@erez-results.com 


Website :   www.erez-results.com


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב