דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בטיחות תינוקות וילדים 

מאת    [ 28/08/2007 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 2511 פעמים ]

במאמר זה אנסה לפרוש את המצבים השכיחים, בהם ניצבות סכנות לתינוקות, כאשר ברב
המיקרים, מעט תשומת לב, ופעולות מניעה בטרם עת, יחסכו מאיתנו ומילדינו הרבה עוגמת נפש וכאב..

נפילה:
לא להשאיר את התינוק ללא השגחה במקום שהוא עלול ליפול ממנו (מיטה,שולחן החתלה). להגביה את דופן המיטה אל מעבר למקסימום שהוא יכול להגיע אליו. תינוק אוהב לטפס ולנסות לטפס על דברים חדשים, יש להשגיח במרחק שניתן להגיב ממנו למנוע נפילה. אם יש חלון נמוך חובה לאבטח אותו כנגד פתיחה. דלת הכניסה לבית צריכה להיות נעולה ע"מ למנוע פתיחה שלה על התינוק. מדרגות הן מקור סכנה מתמיד- יש לדאוג למחסום. רצפה רטובה או לחה יכולה לגרום לנפילה.

חנק:
במיטת תינוק חובה לוודא שהמרווח בין השלבים אינו גדול להכנסת הראש של התינוק.
כרית רכה עלולה לגרום לסתימת דרכי הנשימה. שרוכים וכבלים עלולים להסתבך בצוואר התינוק ולגרום לחנק. אסור להשאיר שקיות ניילון במקום שהתינוק עלול להגיע אליו. יש לדאוג שגם רוח מקרית לא תעיף שקיות לרצפה. אוכל מוצק הוא מקור לסכנה במיוחד בשלבים הראשונים של ההתמודדות איתו. האכלה במצב של שכיבה היא מסוכנת (גם בקבוק!) פופקורן, בוטנים ופיצוחים בכלל אסורים למאכל לילדים קטנים. גרעיני פירות גם כן עלולים לגרום לחנק. מאכלים דביקים מכל סוג שהוא (מסטיקים,סוכריות,פירות מסוימים) מסוכנים במיוחד לתינוקות. כל חפץ קטן הוא בסיכון להגיע לפה של התינוק (מטבעות,פקקים,כפתורים) יש לוודא שהאזור בו התינוק או הילד שוהה בו נקי מחפצים אלו.מקררים ארגזים וארונות ישנים עלולים להסגר על ילד.

כוויה וחתך:
אביזרי חימום הם מקור לשתי סכנות, הראשונה סכנת כוויה ושריפה והשנייה היא הרעלה כתוצאה מפליטת חומר. יש לאוורר ולהשאיר מקור זרימת אוויר חופשי. כלים חדים עלולים לגרום לפציעה קשה אין לחשוף ילד לאפשרות להגיע לכלי כזה. זכוכיות (במיוחד בתוך הבית) מסוכנות ועלולות להתנפץ במקרה של התנגשות בהן. כמובן שכל כלי נשק צריך להיות מאופסן במקום נעול ולא בהישג יד של הילד. כדי למנוע כוויות מאוכל יש לבדוק לפני שמאכילים את חום המזון וטיבו. לפני הכניסה לאמבטיה חובה לבדוק את חום המים ולהכניס את התינוק באיטיות. כאשר מאכילים בכיסא יש להרחיק את המזון (במידה והוא חם) מהישג ידו של התינוק. בעת בישול אין להכניס ילדים למטבח כדי למנוע סכנה של כוויה כתוצאה משפיכה או התזה של מזון רותח. קומקום חשמלי הוא כלי מסוכן ביותר כולל הכבל שלו יש להרחיקו ככל שניתן מחוץ לתחום שאליו יכול הילד להגיע (גם כשהילד על הידיים אין להתקרב לקומקום) גפרורים ומצתים הם מקור סכנה ראשון במעלה, יש לאכסנם במקום גבוה מחוץ להישג ידם של ילדים ולאחר שימוש יש להחזירם למקום.

צעצועים ומשחקים:
משחקים וצעצועים הם גם מקור לסכנה. יש לקנות מחנויות מוכרות ולוודא תו תקן תקף.
יש להתאים את הצעצוע לגיל הילד. צעצועים שנשברו או נסדקו עדיף לזרוק מחשש להתפרקות. יש לוודא שלא יכול להיגרם חתך או חנק כתוצאה מהפרדה של אחד מהחלקים. חלקים קטנים מדי הם גם מקור לסכנה.
בלונים אריזות ושקיות מסוכנים במקרה של בליעה וגם של כיסוי הראש.

כללי:
כל מגע עם מים לרחצה מחייב השגחה רצופה. גם מים רדודים אינם מבטיחים חסינות מטביעה (כולל אמבטיה ובריכה רדודה). באמבטיה יש להיזהר מאוד מסכנת החלקה, ניתן להשתמש בשטיח מיוחד או במגבת על הרצפה. שקעים נמוכים יש לחסום עם מכסה מיוחד כדי למנוע סכנת התחשמלות. חוטים וכבלים יש לאבטח ולמנוע גישה של הילדים אליהם. בנוסף מפה היא גם מקור לסכנה של משיכה ונפילת האוכל או חפצים אחרים המונחים עליה. מטבעם של ילדים ותינוקות כל דבר חדש מוצא את עצמו בפה, לכן חומרים רעילים הם אחד מגורמי התאונות והאסונות הראשונים במעלה.תרופות, חומרי ניקוי והדברה, מוצרי קוסמטיקה, צבעים, דלקים וכו.. יכולים לגרום לנזק חמור לתינוק וטעמם הרע לא ימנע את שתייתם. יש לאכסן חומרים כאלה במקום נעול ובמידת האפשר במחוץ לבית. יש להפריד את האחסון לחומרים אלו מחומרי המזון ולא להעביר תכולה שלהם מחוץ לאריזה המקורית על מנת למנוע בלבול בין חומרים מסוכנים לרגילים.
אין להשאיר תינוקות או ילדים קטנים ללא השגחה של מבוגר אחראי!!! ביקור במקום שאינו מותאם לילדים קטנים מצריך השגחה ותשומת לב מוגברים. באירועים ומצבים מיוחדים כשמחות,חופשות, מעבר דירה, מחלה, מסיבה וכו.. יש סבירות גבוהה יותר לתאונות לכן יש להתכונן מראש ולתכנן בקפידה את הטיפול והשהייה של הקטנטנים במצבים אלו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב