דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצים ביטוח רכב זול? סעו בזהירות 

מאת    [ 20/04/2011 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 1629 פעמים ]

אנשים רבים פונים אלי מדי חודש בשאלה הנצחית - כיצד ניתן להוזיל עלות ביטוח רכב? ולכולם אני משיב בהתאם למאפייני הנהג או בעל הרכב הספציפי. כולנו יודעים כי עלות הפרמיה השנתית אותה אנו נאלצים לשלם בתמורה לביטוח הרכב נקבעת על פי מספר מאפיינים, ביניהם גיל הנהג, סוג הרכב, נפח המנוע, היסטוריית תביעות וכמובן מספר מרכיבי הביטוח אותם החלטנו לרכוש ולהכליל במסגרת הפוליסה הכוללת על הרכב שלנו. יחד עם זאת, בעלי רכב אשר בעברם אין ולו אף תביעה אחת יכולים למצוא עסקאות משתלמות הרבה יותר עם קצת סבלנות ועקשנות.

ראשית, לאלו מכם אשר אינם בקיאים בנושא ביטוח הרכב נזכיר כי ביטוח רכב מתחלק ל-3 מרכבי ביטוח שונים: ביטוח רכב חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. ביטוח החובה הינו מרכיב הביטוח היחיד אשר מעוגן בחוק כביטוח אותו חייבים לשלם ללא יוצא מן הכלל והוא זה שבא להגן מפני נזקים בגוף ובנפש שנגרמו לנוסעים ברכב ולשוהים מחוצה לו. מכיוון שכל כלי רכב חייב בביטוח חובה ומכיוון שמדובר בביטוח אחיד והומוגני בו אין יותר מדי אפשרויות משחק, עלות רכיב ביטוח החובה הוא יחסית אחיד בין כלל חברות הביטוח ולא כאן תמצאו את החיסכון לו ייחלתם.

מרכיב ביטוח צד ג' הוא המרכיב האחראי לכסות על ישבנו של הנהג במקרה של נזקי רכוש שנגרמו לכלי רכב אחרים בעת התאונה, כל כלי רכב מלבד רכבו של הנהג המבוטח. יחד עם זאת, אין הדבר אומר כי גם אם גרמתם למכונית פורשה העולה למעלה ממיליון שקל נזק טוטאלי, לא תצטרכו לשלם לבעל הפורשה שקל. האמת היא שמרבית ביטוחי הצד ג' מוגבלים בתקרה של עד כחצי מיליון שקל להשתתפות בהוצאות נזיקין שנגרמו באשמתו של הנהג המבוטח. לכן, השתדלו שלא לפגוע במכוניות יקרות מדי כי ייתכן ותאלצו לשלם על כך ביוקר. תוכלו להוזיל את פרמיית מרכיב הצד ג' בעיקר על ידי הגבלת האחריות לצד ג' אך הדבר אינו מומלץ כי אף פעם לא תדעו במי תפגעו, חס וחלילה, ביום שלמחרת.

מרכיב ביטוח הרכב שללא ספק תמצאו בו את חופש הבחירה הגדול ביותר הוא כמובן מרכיב ביטוח רכב מקיף שמטרתו העיקרית היא להגן על כיסו של נהג הרכב מפני הוצאות כספיות כבדות במקרים של נזקי רכוש לרכב המבוטח. כמובן שאם לא אתם אשמים בתאונה לא תאלצו לשלם אף לא שקל אחד על הנזק לרכבכם שלכם, אך במידה והאשמה כן נופלת בחלקכם, תאלצו להיפרד מסכום השתתפות עצמית בכדי לקבל פיצוי כספי על הנזקים.

לאחר שסקרנו את הרכיבים השונים, נחזור אל הנקודה כי המבוטחים אשר מקבלים את ההנחות הכי גדולות בפרמיות הביטוח הם דווקא הנהגים הזהירים אשר בהיסטוריית התאונות שלהם לא תמצאו אף תביעה. ולכן... סעו בזהירות, זה ישתלם לכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב