דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עקרונות קריטיים להצלחה בפרסום בפייסבוק 

מאת    [ 18/04/2011 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 2857 פעמים ]

 

זה לא סוד שלפרסום בפייסבוק יש יתרונות רבים על פרסום בפלטפורמות אחרות. היתרון הגדול ביותר הוא יכולת פילוח השוק המדהימה שפייסבוק מציע. כבעלי עסק שמוכרים את המוצר או השירות שלנו, חשוב מאוד שתהיה לנו האפשרות למכור לקהל היעד הספציפי שמתאים לאופי העסק שלנו. כאן מתחילה, בעצם, הבעיה של הרבה בעלי עסק – הם לא יודעים מי קהל היעד שלהם ובהרבה מקרים הם לא נותנים לזה יותר מידי חשיבות. 

ידיעת קהל היעד היא אחד הגורמים הקריטיים ביותר להצלחה של כל עסק לטווח הארוך. יכול להיות שהשקענו המון כסף ואנרגיה בפיתוח מוצר או שירות מדהים שלדעתנו יכול לשנות את חייהם של הרבה אנשים, אבל אם אנחנו לא יודעים מי האנשים שבאמת צריכים או רוצים את המוצר שלנו, הסיכוי הגבוה הוא שהעסק לא יצליח.

חברות ברחבי העולם משקיעות מיליוני דולרים ויותר במחקרי שוק כדי לדעת מי קהל היעד שלהם עד לרמה מדוייקת של המין, הגיל, התחביבים, הרגלי הצריכה, מקומות הבילוי שלהם , באיזה אתרים הם גולשים, ועוד.

יוצא לי להיתקל בהרבה עסקים שמאוד מתלהבים מהיכולת לפרסם בפייסבוק כי הם קראו או שמעו שהחשיפה בפייסבוק היא אדירה ושאפשר להגיע להמון אנשים מאוד מהר. אז הם מחליטים להעלות קמפיין בפייסבוק. הם חושבים "יש לנו אפשרות לפרסם כאן לכולם, בוא נלך על זה, ככה כמה שיותר אנשים יראו את המודעה שלנו ונרוויח הרבה לקוחות!". 

הם מעלים מודעה אחת ובוחרים גברים ונשים בין הגילאים 18-65 בציפיה לזרם של לקוחות. כמובן שמהר מאוד הם מתאכזבים כשהם רואים את האחוז הנמוך של האנשים שמקליקים על המודעה שלהם ובאמת הופכים ללקוחות ובעיקר מכך שהקמפיין עלה להם המון כסף והחזר ההשקעה היה נמוך מאוד. 

אחד הדברים הנפוצים שבעלי עסקים חסרי ניסיון בפרסום בפייסבוק אומרים לי , הוא שהפרסום בפייסבוק כבר לא משתלם היום כי הוא יקר ולא שווה את ההשקעה. הקמפיין שלהם באמת הופך להיות יקר ולא רווחי, אבל זה לא כי הפרסום בפייסבוק יקר, אלא כי הם עושים שורה של טעויות שגורמות לעליית המחיר:

1. הטעות הראשונה היא כמובן בחירת קהל יעד רחב מידי וזה נובע מחוסר ידיעת קהל היעד שלהם. 

2. הטעות השניה היא שבמקום לעשות אופטימיזציה לקמפיין שלהם, התגובה הראשונה שלהם היא העלאת המחיר לקליק שהם מציעים. התוצאה של זה היא לרוב הגדלה משמעותית של כמות החשיפות שהמודעה מקבלת, אבל לקהל יעד לא ממוקד ולא איכותי. אנשים שלא באמת מתעניינים במוצר שלהם מקליקים על המודעה, לרוב מתוך סקרנות (אולי כי התמונה סיקרנה אותם), אבל חוץ מעליה משמעותית בעלויות הקמפיין לא נוספים שום לקוחות לעסק.

התפקיד שלי הוא להסביר לבעלי עסקים שרוצים לפרסם בפייסבוק שכדי שהקמפיין שלהם יהיה אפקטיבי הם חייבים להפנות אותו לפלח שוק שבאמת מתעניין במוצר שלהם. כמו כן אני מסביר להם שמחיר הקליקים בפייסבוק הוא תוצאה ישירה של אחוז ההקלקה על המודעה. ככל שאחוז ההקלקה על המודעה יהיה גבוה יותר, המחיר לקליק יהיה נמוך יותר.  אם המודעה תפנה לקהל יעד שבאמת מתעניין במוצר, הסיכוי שיותר אנשים שגם יהפכו ללקוחות יקליקו על מודעה יהיה גבוה יותר וסביר מאוד שגם מחירי הקליקים יהיו נמוכים יותר.

אני נתקל גם במקרים בהם בעלי עסקים יודעים מי קהל היעד שלהם, אבל עדיין עושים טעויות בבניית הקמפיינים שלהם. לדוגמא, בעל עסק שקהל היעד שלו הוא נשים בנות 30-50 מעלה מודעה אחת עם תמונה אחת שפונה לנשים בנות 30-50. הרי זה קהל היעד שלו, אז הוא עשה פעולה נכונה? אז זהו שלא! מתוך טווח הגילאים הזה אולי רוב הלקוחות מגיע דווקא מנשים בנות 35, או אולי 40? 

 

אז כדי לעזור לכם לא לעשות את אותן טעויות,  אני רוצה לתת כאן כמה המלצות שאותן אני נותן לבעלי עסקים ונכונות לכל בעל עסק שרוצה לפרסם בפייסבוק:

1. אם אתם לא יודעים מי קהל היעד שלכם, הפעולה הראשונה שעליכם לעשות היא למצוא אותו, כי לטווח הארוך זה יהיה הדבר הרווחי ביותר שעשיתם למען העסק שלכם.

2. אחרי שגיליתם את קהל היעד שלכם, אל תעלו מודעה אחת שפונה לכל קהל היעד (כמו הדוגמא עם הנשים בגילאי 30-50), אלא תחלקו את קהל היעד לתתי קבוצות ותיצרו קבוצות מודעות נפרדות לתתי הקבוצות. לדוגמא, מודעה אחת תפנה לנשים בגילאי 30-35, אחרת לנשים בגילאי 36-40, וכן הלאה. בהרבה מקרים אני אפילו מקצין ומחלק את המודעות לכל שנה בנפרד (30,31,32 וכו').

3. אחד הגורמים שמשפיעים ביותר על אחוז ההקלקה של הקמפיין שלכם הוא התמונה שבחרתם. אני ממליץ להעלות כמה שיותר סוגי תמונות לכל אחד מתתי הקבוצות שיצרתם. אי אפשר לדעת איזה תמונה תביא את אחוז ההקלקה הגבוה ביותר.

4. תיצרו כמה גרסאות של המלל של המודעה עצמה. גם כאן יכול להיות שגרסא אחת של מודעה תקבל אחוז הקלקה גבוה יותר מגרסא אחרת (לפעמים ההבדל יכול להיות מילה אחת). 

5. תשתמשו בכמה שיותר אפשרויות פילוח שפייסבוק מציעה לכם במודעות - בנוסף לגיל ומין, יש לכם אפשרות לפלח גם לפי תחומי עניין, מקומות עבודה, קשרים, שפות ועוד (במאמרים הבאים אני ארחיב על אפשרויות אלה).

לסיכום, פייסבוק היא פלטפורמה נהדרת לפרסום ממוקד לעסק שלכם ופרסום לפי עקרונות נכונים יביא לכם תוצאות נהדרות.

 

 

 

ג'קי וידל (Jack Vidal) הוא מומחה בינלאומי לשיווק באינטרנט, קידום אתרים וקידום ממומן בגוגל (Google Adwords Certified Professional).


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב