דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין: איך להמשיך הלאה 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 3937 פעמים ]

כאשר אתם במרכזו של תהליך גירושין, קשה לדמיין את החיים שאחרי הגירושין. קשה במיוחד לדמיין חיים מלאים ומהנים. לא תאמינו, אך בסופו של דבר אתם תהיו אחרי כל ההבטים החוקיים, הכלכליים ורגשיים שמעורבים בתהליך גירושין, והמצב ילך וישתפר. קשה ככל שיהיה להביט קדימה בזמן גירושין, אם תעשו כך בכל זאת זה יעזור לכם להתמודד עם הלחץ והמתח של התהליך. תמצאו כאן 5 טיפים אשר יעזרו לכם להרגיש מעודדים ומלאי תקווה במקום מיואשים או מתוסכלים.

 

1. מצאו לכם מישהו שיודע להקשיב: אחד הדברים הבסיסיים ביותר שתרגישו שאתם זקוקים לו בזמן תהליך גירושין הוא תקשורת- היכולת לחלוק את הרגשות שלכם לגבי מה שאתם עוברים וכיצד זה משפיע על החיים שלכם. מצאו חבר או חברה טובים, אחד כזה שיודע לתת עצות טובות, יודע להיות אובייקטיבי ומוכן לאמר לכם בצורה ישירה אם לדעתו אתם לא נוהגים בתבונה. אל תדברו עם הילדים שלכם על הבעיות הקשות, יש להם "בעיות גירושין" משל עצמם. לכן, כאשר מדברים על התמודדות טובה עם תהליך גירושין, חבר שניתן לסמוך עליו ולקבל ממנו תחושת בטחון הוא מצרך יקר ערך.

 

2. תשכחו מנקמה: נקמה היא אולי מתוקה, אך התמקדות בלהשיג אותה מונעת מכם מלהתמקד בבנייה מחודשת של החיים שלכם. בואו נודה בזה, צריך שניים לטנגו, צריך שניים בשביל לבנות חיי נישואין וצריך שניים בשביל להרוס את הזוגיות. נכון, לו או לה אולי היה חלק גדול יותר בהריסת הזוגיות, אך מה שכדאי לכם להתמקד בו הוא להשלים עם התפקיד שאתם שיחקתם. קבלו אחריות, הניחו לכעס שלכם, והמשיכו באומנות העדינה אך הנפלאה של לחיות חיים מאושרים.

 

3. השקיעו יותר אנרגיות בחיים המקצועיים שלכם: אם בעיות בחיי הנישואין גרמו לבעיות בקריירה שלכם, עכשיו זה הזמן הנכון בשביל להתמקד בעבודה ובתחומים בעבודתכם שהוזנחו או סבלו עקב הבעיות האישיות בחייכם. מיקוד האנרגיות בעבודה שלכם יעזור לכם להניח למחשבות על בעיות הנוגעות לתהליך גירושין ארוך או קשה. בנוסף, זה יעניק לכם מסגרת ושגרה- אשר להן אתם זקוקים בזמן מצבים מלחיצים כמו גירושין. אך הזהרו לא להשתמש בעבודה כתירוץ לא להתמודד עם בעיות. עבודה היא תראפיה טובה אך היא איננה צריכה לקחת את מקומה של עבודה אישית אשר עליכם לעשות כדי לגדול ולצמוח בחייכם האישיים.

 

4. הרחיבו את האופקים שלכם: אפילו לפני שתהליך גירושין מסתיים סופית, אתם יכולים להנות מהיתרונות של להיות רווקים וחופשיים. נסו דברים שתמיד רציתם לנסות אך לא יכולתם כי הייתם תפוסים או מחוייבים. סעו לבד או עם החבר'ה לחופשה כיפית, הצטרפו לשיעורי ריקוד, לכו לצנוח או לרכב על סוסים, או אפילו עשו משהו פשוט ביותר כמו לצאת פעם בשבוע לבילוי עם חבר או חברה טובים. הפתחו בפני רעיונות וסגנונות חיים חדשים. במהלך התהליך הזה, ייתכן ותגלו "אני פנימי" חדש שלא ידעתם על קיומו.

 

5. צאו החוצה ותהיו חברתיים: צאו מהבית שלכם! קדימה! אל תרשו לעצמכם שום ישיבה בודדה ובהייה בארבע קירות דירתכם החדשה והריקה. הצטרפו לקבוצת תמיכה לאנשים העוברים תהליך גירושין או לקבוצת תמיכה לפנויים ופנויות שכבר עברו את התהליך. עשיית פעולות מהנות עם אנשים שעברו את אותן החוויות כמוכם- כמו למשל ארוחות ערב משותפות, יציאה לפאבים או מועדונים, ערבי משחקים או צפייה משותפת בסרטים וכו- יכולה להיות לא רק תראפיה טובה אלא גם פשוט כיף גדול. מלאו את הבית שלכם בחיים, חיוכים והומור. זה יעזור לכם גם להתחיל לצאת עם בני זוג חדשים אחרי גירושין. אל תדחפו את עצמכם לכיוון הזה אך צאו החוצה וצרו קשרים חדשים, כדי שכאשר תהיו מוכנים להתחיל לצאת שוב- יהיה לכם מאגר קטן ומוצלח של אפשרויות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב