דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך מתקני מים לבית 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 3574 פעמים ]

 

מדריך מתקני מים לבית

אחד הנושאים הבוערים בשנים האחרונות במדינת ישראל הוא נושא המים. משק המים בארץ סובל מהזנחה רבת שנים ומחסור תמידי. תחזוקה לקויה ובעיות תקציב הפכו את המים בישראל לבעייתים לצריכה בלשון המעטה. רבים מאיתנו שמים לב לעכירותם וטעמם הפגום של המי הברז. בעוד בעבר, שתינו מי ברז בלית ברירה הרי שכיום נוכל לרכוש מתקני מים שונים כדוגמא מיני בר אשר מסננים את המים מספקים לנו ולמשפחתנו מים נקיים, טעימים ובריאים.

מהם מים נקיים? האם המים בארץ עומדים בסטנדרטים בריאותיים ותקנים בינלאומיים?

תקנון בריאות הציבור בישראל קובע כי מי השתייה שלנו חייבים להיות נקיים מפסולת וגופים זרים, צלולים ולא עכורים, חפים מחנקות, מתכות, רעלים, חיידקים ונגיפים. מים אשר מכילים אחד מגורמים אלו עלולים לסכן את בריאות הציבור. לצערו הרב לא ניתן לומר בבטחה כי מי הברז בארץ אכן נקיים. ארגוני בריאות וארגונים סביבתיים מתריעים כי מי השתייה בישראל אינם עומדים בסטנדרטים אירופאים ואמריקאים וממליצים שלא לצרוך את המים. הפתרון הפשוט ביותר הוא רכישת מסנני מים או בר מים כדוגמת מיני בר הכולל מסנן.

אילו מתקני מים ביתיים קיימים?


    • 

    מתקן מים הכולל מסנן אוסמוזה הפוכה – תהליך האוסמוזה ההפוכה מנקה את מי השתייה על ידיד שימוש במסננים שעוביים נמדד במיקרונים, מסננים אלו לא מאפשרים מעבר של חלקיקים זעירים הגדולים ממולקולת מים. כך אנו נקבל מים צלולים ונקיים. מתקני מים אלו לרוב משולבים במערכות סינון נוספות כדוגמת מסנן אבנית או פילטר פחם פעיל.


    • 

    מיני בר או בר מים – מיני בר הוא מתקן מים קטן, נוח ושימושי. כיום, רוב מתקני המים מסוג מיני בר כוללים פילטר פחם פעיל שמסנן ריחות וטעמים, חומרים אורגניים וסופח את הכלור המוסף למי השתייה. המים שעוברים טיהור דרך מיני בר הם טעימים, צלולים ונקיים לחלוטין.


    • 

    מיני בר או בר מים כולל נורת UV – נורת ה UV היא למעשה מנורה המפיקה אור אולטרה סגול. חיידקים ונגיפים אינם יכולים לשרוד ולהתרבות באור זה וכך מעבר של מים דרך אור הנורה קוטל אותם.

מה עדיף לרכוש?

עבור המשפחה הממוצעת רכישת מיני בר או בר מים בייתי עדיפה לכל הדעות על פני מתקני מים שונים אחרים. מיני בר הוא מכשיר נוח, שימושי להפליא ומעוצב היטב. מיני בר כולל ברזים למים חמים וקרים ואפילו מים להרתחה. המיני בר נוח ובטוח לשימוש על ידי ילדים ומבטיח כי לעולם לא יגמרו המים הנקיים בבית. החלק המרכזי והחשוב ביותר במכשיר הוא הפילטר. את הפילטר יש להחליף אחת לחצי שנה עד שנה בהתאם להוראות היצרן. מיני בר בייתי אינו דורש תחזוקה רבה מעבר לכך. מתקני מים אחרים כדוגמת מתקני מים מינראלים עם כד למשל, דורשים תחלופה שוטפת של הכד ושמירה קפדנית על ניקיונו. כאשר אנו רוכשים בר מים מסוג מיני בר לביתנו נוכל להיות סמוכים ובטוחים כי יש לנו מים בריאים, טעימים ונקיים ללא הגבלה והמינימום מאמץ.

יוחנן שגב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב