דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון מדעי ההתנהגות 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 324   [ נצפה 3172 פעמים ]

תואר ראשון מדעי ההתנהגות

תואר ראשון במדעי ההתנהגות הוא תואר ייחודי אשר משלב שלושה תחומי לימוד עיקריים אשר עוסקים כולם בהתנהגות האדם - כל אחד מהם מזווית ראייה שונה במקצת. שלושת התחומים הנלמדים בתואר ראשון במדעי ההתנהגות הינם סוציולוגיה, פסיכולוגיה ואנתרופולוגיה ועליהם מבסיסים את הלמידה של התואר כולו.

מטרתו של תואר ראשון במדעי ההתנהגות היא להקנות לסטודנטים ידע רב תחומי אשר משלב בתוכו מגוון השקפות על התנהגות האדם והחברה וזאת על מנת להכין אותו למגוון תפקידים בשוק העבודה. התואר הרב תחומי מאפשר הצלבת מידע בין היבטים פסיכולוגיים אישיותיים, היבטים חברתיים והיבטים תרבותיים אשר משפיעים כולם יחד על הפרט.

הלימודים בתואר ראשון במדעי ההתנהגות אורכים כ-3 שנים (ככל תואר ראשון ממוצע) ומקנים בסופם תעודת B.A. במדעי ההתנהגות. בוגרי התואר יכולים להשתלב במשרות בעלות כיוון חברתי דוגמת מרכזי נוער, רשויות אכיפת החוק, מרכזים קהילתיים ועוד. במקומות העבודה השונים יוכלו הבוגרים להבין, הלכה למעשה, את חומר הלימוד התיאורטי אותו שיננו.

כיוון שתואר זה נחשב למבוקש ביותר (בעיקר כיוון שנושא הלימוד מעניין ביותר - האדם) מומלץ להתחיל לחפש עבודה עוד בזמן הלימודים. סטודנטים שיצליחו להשתלב בעמותות, מרכזים ומוסדות חברתיים עוד בזמן הלימודים ייהנו גם מניסיון מעשי בסיום הלימודים, גם מהמלצות וגם מדריסת רגל בשוק העבודה.

חלק ממוסדות הלימוד אשר מבינים את חשיבות ההתנסות המעשית מציעים לסטודנטים פרקטיקום, משמע התנסות מעשית, אשר מוגדרת כחלק מתוכנית הלימודים. סטודנטים במוסדות לימוד המציעים פרקטיקום יוכלו להגיע למקומות התנסות מעניינים, כבתי חולים, מרכזי שיקום, מרכזים התפתחותיים או לעמותות העובדות עם חולי נפש, אשר בדרך כלל קשה להגיע אליהם ללא המלצה או ניסיון.

בעת ההרשמה לתואר מומלץ לבדוק האם מוסד הלימוד מציע פרקטיקום. התנסות זו יכולה לשמש כמקפצה רצינית ביותר ביציאה לשוק העבודה וכן כבחינה אישית של כל סטודנט, עם איזה סוג עבודה הוא יכול, באופן אישי, להתמודד.

מה עוד? רבים מתלבטים בין תואר ראשון בפסיכולוגיה לבין תואר במדעי ההתנהגות. חשוב להבהיר כי מי שמעוניין להתמחות בפסיכולוגיה וללכת ללימודי תואר שני סיכויי הקבלה שלו יהיו גדולים יותר במידה וילמד תואר ראשון בפסיכולוגיה, שכן תואר זה ממוקד יותר ומהווה הכנה תיאורטית לעבודת הפסיכולוג.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב