דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמלות כלה בארצות הברית 

מאת    [ 17/04/2011 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 3891 פעמים ]

בארץ חתונה הפכה מזמן להיות הפקה ענקית. החתן והכלה צריכים לבחור מקום לאירוע, את הקייטרינג, את המוסיקה, לארגן את ההזמנות, שמלות כלה ועוד.. הם הופכים להיות מפיקים מיומנים ומרימים הפקה גרנדיוזית שלא מביישת מפיקים מנוסים וטובים, אך מה ההבדל בין כלות יהודיות בארצות הברית? לעומת כלות ישראליות בארץ בבחירת שמלת הכלה ובהתנהלות בסיום החופה?

שמלת הכלה היא לב לבה של החתונה כולה. כל כלה תאמר לכם ששמלת הכלה שלה היא אחד הדברים החשובים ביותר מבחינתה בערב. הכלות בארץ ובארצות הברית נוהגות הכלות לקנות או לשכור שמלת כלה בסלוני כלות מיוחדים וישנן סוגים שונים של שמלות. כל כלה בוחרת את שמלתה שלה על פי אופייה ועל פי טיב האירוע ויש סוגים רבים כל כך של שמלות.

אך כיצד הן שמלות הכלה של כלות יהודיות בארצות הברית?

יש שוני מוחלט בין שמלות כלה של כלות יהודיות בישראל לאלו בארצות הברית. שם שמלת הכלה בנויה בדרך כלל משתי שכבות בלבד. השכבה העליונה בנויה מתחרה לבנה ומתחתיה בטנה תחתית. בחלקה האחורי של השמלה תפורה תחרה עדינה ללא בטנה והיא מחוברת לשמלה עצמה במספר כפתורים מעוטרים. כאשר הכלה עושה צעדיה אל החופה פותחים את הכפתורים הללו ונוצר שובל מבד עדין וחצי שקוף, אחורי וארוך שנגרר על הרצפה עם ההליכה של הכלה. בסיום החופה מקפלים מחדש את השובל בכפתורים אל השמלה עצמה, והכלה יכולה לנוע בחופשיות במסיבתה. בניגוד לישראל שבה הכלה משתוללת לאחר החופה בריקודים, בארצות הברית המסיבה שלאחר מכן סולידית יותר ולכן השובל המקופל בכפתורים בחזרה לשמלה אינו מפריע לה בהתוודעות בין האורחים בערב. השמלה אצל כלות ארצות הברית היהודיות לרוב צנועה יותר מאלו הישראליות ולא מנופחת.

אך גם לבוש החתנים והמשפחה הקרובה שונה. החתנים באים בטוקסידו שלושה חלקים עם פפיון לרוב. זה נוהג קבוע ולא מקובל להגיע אחרת לחתונה. באולם בוחרים צבע מסוים: כחול, סגול, ורוד, אדום. הצבע הנבחר מסמל את המקורבים לאירוע ואלו הם הלובשים פריט בלבושם בצבע הזה. הגברים למשל את הפפיון ושושבינות למשל עם השמלות או את סלסלות הפרחים הנלוות או הכפפות. כך ניתן לזהות שאנשים אלו הם המקורבים לזוג המאושר והם חלק מהמשפחה המקורבת להם. על שאר האורחים לבוא בצבעים שונים מאשר הצבע הנבחר.

נחמד לראות קודי לבוש או מנהגים אחרים משלנו. בכל מסורת, בכל דת, בכל משפחה יש נוהג אחר, אך אין הדבר חשוב אם אתם מישראל או מארצות הברית, מהי דתכם או מהן דעותיכם - ביום החתונה כולם חוגגים, כולם שמחים וכולם מאושרים בברית הנישואין של זוג חדש שמתאחד לו.

 

דניאל, פורטל שמלות כלה  מכל הסוגים וממגוון מעצבים ומעצבות מובילים בארץ ובנוסף איפור כלות עיצוב שיער, נעלי כלה ועוד...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב