דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: כשהשכל והרגש מסכימים 

מאת    [ 16/04/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2485 פעמים ]

נהוג לחשוב שבחיים עלינו לבחור בין קבלת החלטות בצורה שכלית להבין קבלת החלטות בצורה רגשית. הרבה פעמים אנחנו מרגישים שיש סתירה בין מה שהלב אומר לנו לעשות לבין מה שהראש אומר לנו לעשות. הדבר נכון בהרבה מקרים שבהם יש סתירה בין ההגיוני והרגשי, בין הטוב לנפש לבין הטוב לפי השכל. ישנם מקרים, עם זאת, שבהם הרגש והשכל תמימי דעים ואין ביניהם מחלוקת. המקרה של גישור גירושין הוא אחד מהמקרים הללו, שאולי אינן נדירים כפי שאנחנו חושבים או מרגישים לפעמים.

הסיבות שבגינן מומלץ לבחור בהליך של גישור גירושין במקרה של גירושין כבר פורטו לא אחת. ניתן לחלק את הסיבות הללו לסיבות רגשיות וסיבות שכליות. מהבחינה השכלית יש כמה וכמה יתרונות לבחירה בתהליך של גישור. כך ניתן לחסוך בעלויות של עורכי דין ושאר הוצאות שנלוות לתהליך ארוך ומסובך של גירושין. כך ניתן להגיע אל הסכם של פשרה שבו שני הצדדים מרוויחים מבלי לגרום לצד השני להפסיד. כך נוצר מצב של שוויון בין הצדדים ואין צד אחד חזק שיכול לגרום לצד השני להפסיד. חיסכון בזמן ובכסף הוא משמעותי וגם כאב הלב פוחת כאשר את המאבק מחליף תהליך של הידברות. אם חושבים על כך ולו מעט מבינים מהר מאוד שתהליך גישור גירושין מגיע עם כמה וכמה בונוסים ששווים את הבחירה בו.

לבחירה של תהליך של גישור גירושין יש גם מניעים רגשיים. רבים מאיתנו מבקשים לחיות חיים שמבוססים על הבנה ועל שיתוף פעולה, על אהבה ועל קבלת האחר. כשאנו מוצאים את עצמנו בעיצומו של הליך גירושין ייתכן וערכים אלה עלולים להישכח מלב. בחירה בהליך של גישור גירושין מאפשר לנו לחוות את התהליך הכואב בדרך שאינה פוגעת ברגשות שלנו. במקום להיות במקום של מאבק ושל חוסר הסכמה אנחנו מצליחים ליצור מקום של הסכמה ושל שיתוף פעולה: ככה אנחנו יכולים להרגיש הרבה יותר טוב ולפעול מהלב ולא רק מהשכל.

גם הרגשות שיש לנו כלפי בן או בת הזוג עשויים להיות מעורבים בתהליך קבלת ההחלטות שלנו. יתכן שלמרות שהחלטנו על גירושין עדיין יש לנו רגשות ואנחנו לא רוצים לפגוע במי שחלקנו עימו את חיינו תקופה קצרה או ארוכה. ייתכן ואנחנו רוצים להימנע מקבירת הדברים הטובים והרגעים הטובים שחלקנו תחת שכבות של מאבק לא נעים. גישור גירושין מאפשר לנו להיפרד בצורה חיובית יותר ולהימנע מצבירה של רגשות שליליים שעלולים להשכיח את הזיכרונות הטובים שנצברו בימים שבהם היחסים היו טובים והאהבה שררה בין בני הזוג.

דווקא במקרה של גירושין שמשמעותו היא פירוק של משהו שאיננו שלם יותר ניתן למצוא מקרה שיש בו שלמות. גישור גירושין מאפשר לנו, מעבר ליתרונות השונים הגלומים בו, לחוות מצב שבו אנו חיים חים שלמים – חיים שבהם הרגש והשכל הולכים יד ביד. גירושין זה לא משהו שצריך לשאוף אליו וניתן לחיות חיים שלמים ומספקים גם ללא החוויה של גירושין. אבל התהליך של גישור גירושין מאפשר לנו לחוות בתוך ההליך הלא נעים של גירושין חוויה ייחודית שיכולה ללמד אותנו לקח חשוב לחיים שלנו: לפעמים השכל והרגש מסכימים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב