דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים בסיסיים לניהול הכסף 

מאת    [ 16/04/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2236 פעמים ]

טיפים בסיסיים אלו לניהול כסף הם רק כמה מהאמצעים הרבים הקיימים להשגת משאבים רבים יותר מאשר רק ל"גמור את החודש" עם המשכורות שלכם והתקציב החודשי.

1) לדעת מתי לעצור

כנראה הדבר הקשה ביותר לעשות הוא לעצור כאשר יש באמת יש בכך צורך, במיוחד כאשר יש לנו יותר ממה שיכול להיות משולם. אנחנו צריכים להיות מסוגלים לדעת אלו דברים הם סבירים והגיונים כדי שנוכל לתמוך בהם עם אמצעי הפרודוקטיביות שלנו. כשאנחנו מקבלים יותר ממה שאנחנו יכולים לתמוך, רוב הסיכויים הם כי בסופו של דבר אנחנו נוותר עליהם, או יותר גרוע, נטעה בבחירת הדברים שכדאי לנו לשמור עליהם לעומת הדברים שעליהם שעליהם כדאי לנו לוותר. הרעיון של לדעת מהם הצרכים והרצונות שלנו גם מתאים לתיאור הזה, כי דבר ראשון אנחנו אמורים להיות מסוגלים לקבוע מה הדברים שאנחנו חייבים לקיום שלנו לעומת הדברים שאותם היינו רוצים אבל הם לא הכרחיים. זה מונע מאיתנו מלהיות מוטים בהערכתנו בזמן קניות. במקרים רבים מאוד הדברים שאנחנו רוצים יותר הם הרבה יותר מושכים ולכן אנו בסיכון גבוה יותר של כניסה למלכודת של הנטל הפיננסי וכאוס בטווח הארוך יותר לקחת פסק זמן כדי לעצור ולחשוב קודם על מנת להעריך את סדר העדיפויות האמיתי שלנו הוא חיוני לניהול כספי מתקדם ויציב.

2) אימפולסיביות גורמת לאסון

אחת העצות הבסיסיות ביותר בניהול הכסף הוא לעצור את עצמכם מלהיות אימפולסיביים. גם אם יש לנו קבענו לעצמנו את סדר העדיפויות, אנחנו עדיין צריכים להעריך חלופות ולא ממש לקפוץ על ההצעה הראשונה שעולה בדרך שלנו. כאשר אנחנו אימפולסיביים, יש סיכוי גבוה מאוד שאנחנו נוציא את הכסף שלנו על משהו שאנחנו היינו יכולים לקבל באיכות טובה יותר במחיר נמוך יותר.

3) סיכון הוא בריא יותר מאשר אבטחה מלאה

סיכון המשאבים שיש לנו למען מטרה פרודוקטיבית עם סיכוי סביר לרווח בר קיימא הוא מנהג בריא שיש לסגל וללמוד לעשות אותו ביעילות. אמנם זה עשוי לעיתים לגרום להפסד של הון, אבל אי השקעה של הכסף הפנוי שלכם ובמקום זאת להשאיר אותו בכספת או בחשבון העו"ש בבנק יגרמו לכך שהוא יאבד מערכו ע"י עליית המדד והאינפלציה במשק. עם זאת, יש צורך בתכנון קפדני של בדיקת ההיתכנות של מיזם עסקי על מנת לברר הדרך היעילה ביותר להתחיל ולהקים מיזם עסקי מסוכן ולהפוך אותו לרווח מבטיח.

4) תכנון קדימה היא חיוני

גם אם התמזל מזלנו ויש לנו המון זמן פשוט כדי לשבת וליהנות בכל יום שעובר, תכנון מקדים של לוח הזמנים במונחים של כמה חודשים או אפילו כמה שנים הוא חשוב כדי להתכונן לעתיד לבוא. לדעת לאן ללכת ומה לעשות בכל מצב שעלול להתפתח מפחית את הסיכוי שנתקע בתוך צומת של בחירות בעתיד. יתר על כן, זה מפחית את הדאגות והחרדות שאנו עשויים להתקל בהן כאשר תאריכים חשובים מתקרבים. בנוסף לכך, ההנחיות אלו שנקבע מראש ישמשו כאמצעי לכיול הביצועים שלנו ויאפשרו לנו להגדיל את הפרודקטיביות שלנו על מנת שנוכל לקבל את התוצאה הרצויה בזמן סביר.

חזי הרשקוביץ - מומחה לשיווק באינטרנט ומדייה חברתית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב