דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מתקן המים האופטימלי לבית: בר מים מסוננים או בר מים מינרלים ? 

מאת    [ 15/04/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 3176 פעמים ]

 

מהו מתקן המים האופטימלי לבית: בר מים מסוננים או בר מים מינרלים ?

כשהקיץ בפתח יש נושא אחד שמטריד משפחות רבות בישראל – מים. כולנו מודעים למצב משק המים בישראל ולמחסור החמור במים. יחד עם זאת, כמה מאיתנו במאמת יודעים מה איכות המים בישראל? האם מי השתייה בברזים שלנו בריאים ונקיים? האם עדיף לרכוש מים מינרלים או מיני בר לבית כדי לוודא שמשפחתנו שותה מים נקיים? מה עדיף – בר מים לבית או מתקן מים מינרלים?

האם מי השתייה בטוחים לצריכה?

ישנו וויכוח רב שנים בדבר איכות המים בישראל. מצד אחד, משרד הבריאות טוען כי מי השתייה בארץ בטוחים ונקיים וכי אין חשש לצרוך אותם. מצד שני, ארגונים האמונים על שמירת איכות הסביבה ובריאות הציבור סותרים טענה זו. על פי טענת ארגונים אלו, מי השתייה בארץ אינם עומדים בקריטריונים אירופאים ואמריקאים והסיבה שמי השתייה נבדקים ונמצאים תקינים היא שהתקן הוא תקן ישראלי והנ"ל נתון לשינויים תמידיים. לא אחת תושבי ערים רבות מקבלים הזהרה ממשרד הבריאות כי ישנו זיהום חמור במי השתייה וכי אין לצרוך אותם. מקרים אלו מתרבים יותר ויותר בשנים האחרונות. משפחות רבות בוחרות להתקין בר מים או מיני בר בביתן מחשש כי המים בברז עשויים להכיל רכיבים שאינם בריאים. התקנה של מיני בר או בר מים בבית בהחלט תבטיח אספקת מים טריים, נקיים וטהורים.

בר מים מינרליים

כדי להתגבר על החשש מפני צריכת מים מזוהמים ושאינם ראויים לשתייה משפחות רבות בוחרות לרכוש מים מינרליים או להתקין בביתן בר מים הכולל כד מים מינרליים גדול. טרם רכישת מתקני מים מסוג זה חשוב להבין כי מים מינרליים אמנם נקיים יותר ממי ברז אך יש כמה חששות בדבר שתייתם. מים מינרליים שעומדים בתנאי אחסנה לא מתאימים יאבדו מטעמם וטריותם. כמו כן, מכיוון שמים מינרליים לא עוברים תהליך סינון מורכב או טיהור הם עשויים להכיל חיידקים ונגיפים. חסרון נוסף של מתקני מים שדורשים החלפת כד גדול הוא כמובן ההגבלה בכמות המים והסרבול שבהחלפת הכד.

מיני בר הכולל פילטר

פתרון פשוט, אלגנטי ויעיל לאספקת מים נקיים לכל המשפחה ללא הגבלה הוא רכישת מיני בר. מתקני מים ביתיים הכוללים פילטר יספקו לנו מים טריים, טעימים ונקיים ללא הגבלה. פילטר פחם פעיל אשר מותקן ברוב מתקני המים המשווקים כיום יסנן את הכלור מן המים, שאריות חלודה וחומרים אורגניים אחרים. שילוב של פילטר פיזי המותקן בכל מיני בר מבטיח כי חול, חלקיקים זעירים אחרים וחרקים לא יכנסו למי השתייה. כמו כן, לאחרונה ניתן לרכוש מיני בר בכולל נורת UV אשר למעשה הורגת חיידקים שנמצאים במים. יתרון נוסף של מיני בר הוא העובדה שאין צורך להחליף דבר מלבד הפילטר אחת לחצי שנה עד שנה. כיום נוכל למצוא מתקני מים מסוג מיני בר בשלל עיצובים מרהיבים ודגמים נפלאים שיהוו תוספת עיצובית לכל דבר במטבח שלנו.

 

יוחנן שגב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב