דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תואר או לימודי תעודה במחשבים ? במה כדאי לבחור 

מאת    [ 14/04/2011 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2196 פעמים ]

חיילים משוחררים רבים מתלבטים לאחר השחרור ובבואם לבחור כיוון מקצועי האם ללמוד לימודי תעודה או לבחור לימודים של תואר אקדמי. ההתלבטות היא כמובן אינדיווידואלית ותלויה במשאבים הכלכליים, הפניות ללימודים, מציאת האיזון הנכון בין עבודה ללימודים אבל בכל מקרה, חשוב לקחת בחשבון מספר דברים בבואכם להחליט האם ללמוד לימודים אקדמיים או לימודי תעודה.

תואר מבוקש לתחום מבוקש

ראשית, חשוב לדעת שלימודי תעודה מתאימים למי שאינם יודעים עדיין באיזה מסלול לבחור ורוצים להתנסות באחד מהתחומים שמעניינים אותם.
לימודי תעודה לרוב הינם לימודים קצרים ולכן יוכלו להתאים לכם בתקופות צפופות, למשל, בעת שיפור ציוני הפסיכומטרי או השלמת בגרויות או לפני ואחרי הטיול הגדול לחו"ל ואם תלמדו תחום מבוקש תוכלו גם לדעת אם זה תחום שתרצו להעמיק בו.
יתרון נוסף הוא שלימודי תעודה רבה אינם מחייבים אתכם להציג תעודת בגרות או פסיכומטרי ואין להם דרישות קדם מעבר לעניין שאתם מגלים בתחום ולכן, הם נתפסים אטרקטיביים במידה ואינם מצוידים עדיין בתעודות שנדרשות לתואר אקדמי.
עם זאת, עליכם לדעת שלימודי תעודה לא בהכרח יאפשרו לכם להשתלב בתפקידים נחשבים למשל בתחום מבוקש כמו מדעי המחשב או להתקדם בתחום כפי שהייתם רוצים ולאייש בעתיד תפקידים בכירים שדורשים תואר ראשון במדעי המחשב.
מעסיקים רבים יאלצו להשקיע בכם משאבים רבים לצורך אדפטציה, תהליכי חפיפה וכולי כדי להרחיב את הידע שרכשתם בלימודי תעודה. עם זאת, לימודים אקדמיים יוכלו להעניק לכם גם תואר ראשון בתחום מבוקש הנתפש בעיני מעסיקים וחברות גדולות בעל ערך ויוקרה יותר מלימודי תעודה.

להתחיל עם תעודה לעבור לתואר

ללימודי תעודה יש יתרון אם תתחילו בהם ותמשיכו בלימודים אקדמיים, כיוון שמוסדות לימוד מסוימים מעניקים נקודות זכות על קורסים וידע קודם ולכן, אם בחרתם לדוגמא, ללמוד תחום מבוקש כמו מדעי המחשב ועשיתם תעודה באחת משפות התכנות או בתחום שרלוונטי ונלמד במסגרת לימודי תואר ראשון במדעי המחשב לא רק שהרווחתם ידע חשוב שיסייע לכם להצלחה בלימודי התואר, תוכלו גם להפחית שעות לימוד, קורסים ולהבל הכרה על הידע הקודם שלכם וכך להתקדם בתואר מהר יותר ועם יתרון יחסי בהשוואה לסטודנטים שלא למדו לימודי תעודה רלוונטיים. כך שאם הבחירה היא בין לימודי תעודה ללימודים אקדמיים, התשובה היא שהטיימינג קובע. ניתן להתחיל מיד עם לימודים אקדמיים ולהשתלב בתחום הלימוד או להתחיל בלימודי תעודה ולשדרג את הידע והמוניטין עם לימודים אקדמיים.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב