דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי ללמוד? לימודים אקדמאיים בישראל 

מאת    [ 13/04/2011 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 3432 פעמים ]

האפשרויות הן כה רבות, ומדי שנה מוצעים כמות כה גדולה של תארים אקדמאיים, שלעתים נדמה שקשה לנו לבחור מה ללמוד מבין המגוון שמוצע לנו. בעת מלאכת המחשבה על הלימודים יש לקחת מספר פרמטרים בחשבון - האם אנחנו מתעניינים בלימודים ריאליים או הומאניים? לימודים בעלי היבט אומנותי או טכני?

במידה ואתם מתעניינים בלימודים ריאליים, תואר ראשון במנהל עסקים עשוי להיות הזדמנות מעולה לרכוש השכלה שתאפשר תעסוקה בתפקידים בכירים בחברות וארגונים ברחבי הארץ. לימודי מנהל עסקים משלבים בין שיעורים ממדעי הניהול לכאלה העוסקים בהיבט המשפטי והכלכלי של העסקים. יריעת הידע הרחבה שנרכשת במסגרת תואר ראשון במנהל עסקים תאפשר בעתיד תעסוקה כמנהלי משרדים, מנכ"לים, ועוד. כדי לשפר את הסיכויים לתעסוקה בתפקידים בכירים, כדאי להמשיך גם לתואר שני במסגרת לימודי מנהל עסקים.

לימודי משפטים נחשבים לאחד מהתארים המבוקשים ביותר בישראל. המדינה שלנו פותחת מדי שנה את הדלת לאלפי עורכי דין חדשים מדי שנה, אשר סיימו לימודי משפטים, ולמעשה קיימות אפשרויות תעסוקה רבות לבוגרי תואר ראשון במשפטים. הלימודים של תואר ראשון במשפטים מתקיימים במסגרת התמחויות שונות, כגון התמחות בדיני משפט עסקי או נזקין, אשר ממקדות את ההשכלה שרוכש הסטודנט במהלך הלימודים.

עבור תעסוקה במקצוע עם אידיאולוגיה ועם יכולת שינוי אמיתית, לימודי חינוך מאפשרים לסטודנטים למצוא תעסוקה במערכת החינוך בישראל - וכך גם לשנות ולהשפיע על חייהם של תלמידים הלומדים בכיתה. תואר ראשון בחינוך משלב בין הכשרה להוראת קבוצות תלמידים מסוימות, כגון הוראה לחינוך המיוחד או לגיל הרך, לבין התמחות להוראה של מקצועות שונים - כגון ספרות או אנגלית. עם סיום הלימודים, ובהתאם להתמחות, בוגרי תואר ראשון בחינוך יוכלו להשתלב בתפקידים שונים ואף להמשיך אל תואר שני במסגרת לימודי חינוך - המאפשר קידום לתפקידים ניהוליים בעתיד.

תואר ראשון בעיצוב נחשב לאחד מהתארים ההומניים הפופולריים ביותר - בזכות היכולת להשפיע על העיצוב של מוצרים, מרחבים ביתיים, ואף בגדים. לימודי עיצוב עשויים להתקיים במסגרת הכשרה לעיצוב גרפי או עיצוב אופנה, ולסטודנטים נותר רק לבחור באיזו תעשייה של עולם העיצוב את מתעניינים. תואר ראשון בעיצוב גרפי, לדוגמה, מעניק לסטודנטים הכשרה על תוכנות גרפיות שונות וכן מעניק מיומנויות לעיצוב כרזות ואתרי אינטרנט - יריעת הידע הרחבה הנלמדת במסגרת לימודי עיצוב גרפי מאפשרת למצוא תעסוקה הן כמעצבים גרפיים והן כמעצבים של אתרי אינטרנט.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב