דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מושגי בסיס בביטוח נסיעות 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 1758 פעמים ]

 

לפני נסיעה לחו"ל יש הרבה סידורים אותם צריך לעשות: לרכוש כרטיסי טיסה, לברר על מקומות לינה ולהזמין חדרי מלון, לדאוג להזמין רכב שכור, לברר אילו אטרקציות יש באיזור אליו מגיעים, לדאוג שהדרכון יהיה בתוקף, לעשות ויזה, אם צריך, לוודא שכרטיס האשראי הבינלאומי בתוקף, וגם להוציא פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל.

היום קל מאד להוציא פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל:  אם הנסיעה היא נסיעת עבודה, ככל הנראה מקום העבודה כבר יסדר לך פוליסת ביטוח כזו, ואם מדובר בפוליסה פרטית אז טלפון אחד לחברת האשראי שבה הוצאתם את כרטיס האשראי הבינלאומי אותו אתם לוקחים לנסיעה, כבר יסדר לכם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, ועוד בחינם! אבל, בחיים כמו שבחיים, לפעמים החינם הזה מתברר כחינם מאד יקר.

מאחורי כל פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל עומדת חברת ביטוח כלשהי, גם אם הפוליסה ניתנה במסגרת שירות של חברת האשראי, או נרכשה באמצעות קופת החולים או סוכן הנסיעות. כיוון שבתהליך רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל חברות הביטוח אינן מבררות את מידת הסיכון לו הן נחשפות בעת מכירת הפוליסה, פוליסות אלו כוללות סייגים רבים ושונים. אנשים הנוסעים לנסיעה פשוטה לחו"ל יכולים להיווכח, מאוחר מדי, כי אחד מאותם הסייגים (או כפי שהם נקראים בלשון הפוליסה: החרגות) למעשה שולל מהם את זכותם לקבל פיצוי.

החרגות נפוצות בביטוח נסיעות לחו"ל

ההחרגות הנפוצות במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל נחלקות למספר קטגוריות שונות:


    •  החרגות על בסיס המצב הרפואי גופני של המבוטחת - החרגות מסוג זה מבטלות את אחריות חברות הביטוח לתת פיצוי עבור טיפול רפואי לו נזקקו המבוטחים, במצבים בהם היה מצב רפואי או גופני קודם שהיה קשור למקרה הביטוח. תחת מטריית מצבים רפואיים וגופניים קודמים נכנסים כמובן מצבים של מחלה, אך גם מצבים אחרים. הנפוצים שבמצבים הגופניים אשר מוחרגים במרבית פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל, הם הריון, ונטילת תרופות מרשם על בסיס קבוע.
    •  החרגות בשל אופי הנסיעה - החרגות מסוג זה מבטלות את אחריות חברות הביטוח כאשר הביטוח מופעל בעקבות פעילויות הנחשבות כמסוכנות, ובפרט ספורט חורף (סקי, סנובורדינג וכדומה) וספורט אתגרי (גלישת מצוקים, קפיצות בנג'י, צניחה חופשית, צלילה, שייט וכדומה).
    •  החרגות הקשורות למטען - פוליסת ביטוח נסיעות סטנדרטית כוללת ביטוח מטען. ביטוח זה מוגבל לסכום כולל, וכן לסכום המירבי אותו ניתן לקבל עבור פריט בודד. בעידן בו לא מתבצעת כמעט נסיעה לחו"ל ללא פריט מטען יקר במיוחד, יהי זה המחשב הנייד, מסרטת הוידאו, או הסמארטפון החדש - דווקא הפריטים הללו, שהם לעתים מפריטי המטען היקרים ביותר שתקחו איתכם לנסיעה, אינם מכוסים במידה מספקת על ידי ביטוח נסיעות לחו"ל.
    •  החרגות כלליות הקשורות לנסיעה - פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מגבילה את משך הנסיעה, גיל המבוטחים, ולעתים גם יעדים מסוימים.
רכישת הרחבות לפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל

ניתן לרכוש הרחבות עבור מצבים רבים שאין להם כיסוי בפוליסת ביטוח נסיעות סטנדרטית. לכן, לפני ביצוע הרכישה חייבים לקרוא היטב את הפוליסה ולבדוק כי אין בה החרגה כלשהי שמכסה את מצבכם כנוסעים או את הנסיעה. במקרים בהם נתקלתם בהחרגה שכוללת את הנסיעה או המבוטחים המיועדים, חשוב להתקשר לחברת הביטוח או לסוכן ביטוח ולברר אפשרויות רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל מורחבת, הכוללת כיסוי גם עבור המצבים המוחרגים.

 

דפנה דרור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב