דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים לעיצוב מצגת מנצחת 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 736   [ נצפה 2592 פעמים ]

10 טיפים לעיצוב מצגת מנצחת !!!

מאת : עירית ליבנת

1. היו שונים!!! - מדי יום , אנו מוצפים בשלל מצגות בכנסים, הרצאות, במייל, מצגות פנימיות, בפגישות. כדי שיזכרו אתכם המצגת שלכם צריכה להיות מיוחדת, יפה, בולטת, מרגשת, מצחיקה. המצגת שלכם משקפת אתכם ולכן חשוב להעביר את המסר הנכון במצגת אם ע"י עיצוב נכון, ייחודיות, סרטונים, תמונות וכד'.

2. הימנעו מפונטים(גופנים) מקושטים מדי. פונט כתב יד או פונטים מיוחדים , אינם מתאימים לטקסט מלא ומעייפים את קהל הקוראים. אל תשכחו, פעמים רבות הקהל איננו קרוב למסך ופונטים שכאלה, הופכים את משימת הקריאה למשימה בלתי אפשרית. המלצה - כתבו שקופית עם טקסט מלא (לא רק שורה או שתיים) וראו איזה פונט הכי נוח לקריאה.

3.השתמשו בצבעים מנוגדים מצבע השקופית לטקסט ולכותרת .קשה נורא לקרוא צבע כהה על רקע כהה ולהיפך. בנוסף, שימרו על עקביות בשימוש בצבעים והימנעו משימוש ביותר מדי צבעים במצגת . מומלץ להשתמש בצבע אחד בכותרת ואת הטקסט לכתוב בשחור/אפור כהה. את המספרים/הבולטים צבעו בצבע הכותרת ומילים שתרצו להדגיש,  גם בצבע הכותרת. ככה יתקבל שקף "נקי".

4.השתמשו בפונטים בגודל מתאים -  כותרת בגודל 32-42 ; גוף הטקסט - 20-32

5. אל תעמיסו יותר מדי - שקף מלא , לא נעים לקריאה. יש לכם הרבה מלל, חלקו למספר שקפים. כמו כן, חלקו את הטקסט למקטעים והשתמשו בבולטים או מספרים. טקסט ללא ריווח או הפרדה, נראה כגוש ולא נעים לקריאה. בכלל , העדיפו כמה שפחות שקופיות,  less is more.

6. מקמו את הטסט, הכותרת והתמונות באותו המיקום בכל שקף ,כך אתם שומרים על עקביות והעין  של הצופה לא "קופצת" למקום אחר בכל שקף .על מנת לוודא שאכן המיקום זהה , השתמשו ב"קווי יישור" (alt F9), מקמו אותם וכך תוכלו לוודא שכל הטקסט והתמונות מתחיל מאותו המקום. כדי להוסיף עוד קווי ישור,  עמדו על הקו, לחצו ctrl ומקביל הזיזו את העכבר למיקום הנוסף  (שימו לב, קווי היישור הינם לתצוגת קריאה בלבד, כאשר תציגו,  לא יראו את הקווים).

7. השתמשו בתמונות, גרפים , קטעי ווידאו על מנת שהמצגת תהיה מעניינת, "לשבור שיגרה". מומלץ להוסיף תמונה לפחות כל 3-7 שקפים. תמונה אחת שווה אלף מילים ותמונה טובה , גרף או סרטון יכול להעביר את המסר אלף מונים מאשר עוד פיסקה. שימו לב- בחרו תמונה מעניינת, מרגשת, שתבליט את המסר כך במקום שאתם תעבדו קשה,המצגת תעבוד בשבילכם.

8. הימנעו מהנפשה במעבר בין שקף לשקף ובתוך השקף בשימוש בהנפשה בעליית הטקסט   או לפחות, צמצמו למינימום את השימוש בהם. מטרתה של ההנפשה בטקסט היא בעיקר  כדי להבליט, כדי שהקהל יתרכז בשורה המדוברת וכד'. זכרו- ההנפשה באה לסייעה ולא להיות עיקר המצגת. אם יש הרבה טקסט בשקף, השתמשו בהנפשה וגם אז - הימנעו מהנפשה "קופצנית". ההנפשה המתאימה ביותר - "כניסה-מתמוסס פנימה".

9. אל תעוותו תמונות - לכל תמונה יש את הגודל המקורי שלה, אל תגדילו מעבר לגודל המקסימלי של התמונה (אחרת התמונה תראה מטושטשת). כאשר רוצים לשנות את גדול התמונה , עמדו עם העכבר על התמונה , לחצו במקביל על ctrl  ומשכו את התמונה מהקצה, כך תבטיחו שהפרופורציות של התמונה לא יתעוותו ויראו מוזר. כמו כן, במידה והשתמשתם בתמונה שמצאתם באינטרנט, הימנעו מתמונות שיש עליהם איקס או כל ציון אחר שמראה על זכויות יוצרים, זה לא נראה מכובד (וגם איננו חוקי....).

10.  Keep it simple צמצמו את הטקסט בכל שקף למינימום ההכרחי, לא כל מילה חייבת להיות רשומה בשקף, המצגת אמורה להיות לכם לעזר ולא להחליף אתכם בהרצאה.  יש לכם הרבה מלל - אפשר להכניסו לתוך עמודי ההערות (talking point) , כך תוכלו לערוך חזרות עם כל הטקסט שאתם רוצים לזכור , אך בבואכם להציג , רק הטקסט החשוב יהיה מוצג. ומעט חשיבה ירוקה - בבואכם להדפיס את המצגת (אם לא רשמתם הערות) , הקפידו להדפיס כ"דפי מידע" שלושה בדף. ככה גם תחסכו, וגם תדפיסו בצורה שיהיה לכם קל לרשום לעצמכם הערות על כל שקף ושקף בכתב ידכם.

 

ולאחר שעיצבתם מצגת מנצחת, כדי לוודא, שלא תהיינה כל תקלה במצגת והכול ירד לטמיון.

לפני שאתם מגיעים למקום , וודאו כי במקום יש מקרן, כבל חיבור מהמקרן למחשב וכבל סאונד (במידה ויש סרטונים במצגת). שאלו אם יש במקום איש טכני שיוכל לעזור לכם בהתקנה. הגיעו עם המצגת על המחשב האישי שלכם ועל דיסק און קי לגיבוי . במידה ואתם מקרינים ממחשב אחר , וודאו כי הפונטים שאתם משתמשים בהם (במידה ואלו פונטים מיוחדים) , מותקנים על המחשב ואם לא, הביאו אותם איתכם או בקשו להציג ממחשבכם.

ביום ההצגה, הגיעו לפגישה/ הרצאה לפני, בדקו את החדר , חברו את המחשב שאיתו תציגו וודאו שהפונטים לא השתבשו, שרואים טוב ושומעים היטב. בדקו אם ניתן לכבות את האורות למינימום כך שיראו טוב יותר את המצגת . הציגו במהירות את כל המצגת מההתחלה ועד הסוף ובדקו כי הכול תקין.

וכך תוכלו להבטיח שהמצגת תייצג אתכם בצורה הטובה ביותר!

 

 

בהצלחה !!!

 

True colors- סטודיו לעיצוב גרפי, מצגות, קריאייטיב

052-2599552  עירית

 

 

 

 


True colors- סטודיו לעיצוב גרפי, מצגות, קריאייטיב


 


052-2599552  עירית


https://www.facebook.com/iritliv


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב