דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לנגן בגיטרה, נכון 

מאת    [ 11/04/2011 ]

מילים במאמר: 713   [ נצפה 3767 פעמים ]

לנגן גיטרה, נכון

 

התחלתי לנגן בגיטרה בגיל 14 בערך. בזמנו, האינטרנט לא היה קיים בכלל, וכמעט כל מי שרצה לנגן עשה זאת עם מורה.  

הרבה צעירים שרוצים לנגן היום, מחפשים את הדרך הקצרה ביותר אל המיתרים. הם מחליטים ללמד את עצמם נגינה, מוותרים על מורה לגיטרה, ובדרך כלל מוצאים את עצמם יושבים מול האינטרנט, מחפשים אתרים ללימוד אקורדים לשירים.

אני מלמד גיטרה 15 שנים כמעט, ולכל אורך התקופה הזו אני נתקל באותן תופעות. תלמידים שלימדו את עצמם נגינה מגיעים אלי אחרי ששמעו תלמידים שלי בהופעות. הם מבינים שאת מה שהם עושים הם יכולים לעשות הרבה יותר טוב, ומגיעים בתקווה שאצליח לתקן את הנגינה שלהם. כמעט תמיד, הטכניקה שלהם פגומה מן היסוד. 

תבינו, גיטרה היא קודם כל כלי עבודה. זה נכון שהיא כלי מוסיקלי ואנחנו יכולים לדבר על השראה מוסיקלית אלוהית מכאן ועד הודעה חדשה, אבל הגיטרה היא קודם כל כלי. ממש כמו שנהג מרוצים יודע להשתמש ברכב שלו טוב יותר מאחרים, כך גם גיטריסט מקצועי ידע להשתמש בגיטרה שלו טוב יותר. זה יבוא לידי ביטוי בכל אלמנט בנגינה: דיוק, ניקיון, מהירות, הבנה, יציבות.. תראו לי ספורטאי אחד מוביל בכל ענף שהוא שהגיע להישגים משמעותיים בלי מאמן, ואני אוריד את הכובע. 

כן, הרבה אנשים מרימים גבה כשאני עושה את ההשוואה הזאת, אבל אני מוצא קשר הדוק בין ספורט ונגינה. נכון מוזיקה היא אומנות, אבל כשכזאת, היא שונה מאוד מכל אמנות אחרת, מכיוון שמוזיקה מתרחשת בזמן. צייר, פסל, סופר, משורר, חייט, קדר - כל אחד מאלה, אומן מופלא ככל שיהיה, יכול לשבת על היצירה שלו במשך שעות, ימים או שנים עד שתהיה מוכנה. לבסוף, כאשר יהיה שלם איתה, יוציא אותה אל אוויר העולם. 

עבור גיטריסט מבצע, ההופעה מתרחשת בזמן אמת. אתם על הבמה, וזה קורה עכשיו. אין שלוש פסילות, ולא מתחילים מהתחלה אם טועים.  מתחילים להבין את הקשר ? 

ממש כמו בספורט, גיטריסט מקצועי נזקק לשנים כדי לבנות טכניקה נכונה, וצריך להקפיד על מסגרת אימונים בכדי לשמור על הטכניקה שלו ולא לאבד אותה. 

הבעיה בנגינה בגיטרה היא שעם השנים, היא הפכה להיות נחלת הכלל בצורה כזו, שנדמה שהחוקים לנגינה נכונה הטשטשו, וכל אחד מנגן בעצם "איך שבא לו".. הילדים יושבים מול אתרים שהתכנים בהם נכתבו על ידי ילדים אחרים. רוצים לנגן שיר באקורדים - בבקשה : 

היכנסו לכל אתר אינטרנט שתרצו. חפשו שיר. קוו בכל ליבכם שהוא שיר חדש יחסית, אחרת כנראה שלא יהיה שם. מצאתם אותו? יופי. 

עכשיו תאלצו לבחור גירסה.. למה גירסה אתם שואלים? זה פשוט מאוד. התכנים שמועלים לאתר נכתבים על ידי הגולשים/נגני גיטרה צעירים בעצמם, אחרי שהקשיבו לשיר וניסו ללמוד אותו בעצמם משמיעה. לכל שיר שתחפשו יהיו לפחות 5 גירסאות. חצי מהן שגויות לגמרי. השאר, שגויות חלקית. 

מצאתם משהו שנשמע לכם סביר? יופי טופי. עכשיו תתפללו שמי שהעלה את השיר גם הסביר איך פורטים אותו, כי מה לעשות- רשימת האקורדים מכסה לנו רק את התפקיד של יד שמאל לנגינה. לא מופיעה פריטה? ליבי איתכם.

וכן, קראתם נכון. כתבתי חוקים לנגינה נכונה. 

המון פעמים, בדרך כלל בתקופה שתלמיד חדש מתחיל ללמוד אצלי, הוא נדהם מכך שאני מקפיד על כל אלמנט קטן בנגינה שלו. קשה לו להבין למה הזווית שהגיטרה יושבת על הגוף, או הדרך שהאצבעות נוגעות במיתרים משנה במשהו. וזו הבעיה בדיוק בחופש הזה. כשמשהו הופך להיות חופשי מידי, הוא מאבד צורה. גם שחיין לומד את טכניקת השחייה שלו לעומק, והוא בניגוד לגיטריסט, משתמש בגוף שלו בלבד. צפיתי בחיי באימוני שחייה בהם המאמן לימד את השחיין ב ד י ו ק מתי להטות את הראש הצידה לנשימה, ומתי בדיוק לנשום אותה. תנועות הידיים והרגליים מנותחות ברמת המילימטר. למה שאנחנו, שמלבד הגוף שלנו מנסים להפעיל כלי אחר לא ננסה ללכת בדרך דומה?  

פתחתי את אתר האינטרט שלי, אקורדים, כדי לנסות ולתת פיתרון לבעיה הזאת. לפנות לכל האנשים שחולמים לנגן בגיטרה בארץ, ולעזור להם בעזרת תכנים איכותיים, ברורים ונכונים. 

בכל יום אעלה שיר אחד בוידאו לאתר שבו אסביר בצורה מדוייקת וברורה בדיוק כיצד לנגן אותו. יותר מזה. השיר יועבר כמעט תמיד בגירסה למתחילים ולמתקדמים. כך יכולים גם ילדים שלא יודעים דבר על גיטרה ללמוד לנגן את השירים, וגם חברה שמנגנים כמה שנים ימצאו אתגרים שמתאימים להם. בנוסף, יועלו שיעורים מסודרים לגבי טכניקת נגינה נכונה. תרגילים ליד ימין, תרגילים ליד שמאל, ותרגילים לעבודה משותפת של שתי הידיים ביחד, כמובן. 

האתר מהווה פלטפורמה עבור כל מי שאוהב גיטרות ורוצה לנגן טוב יותר. כמו כן, הוא מאפשר למורים לגיטרה מכל רחבי הארץ לפרסם בחינם בהתאם לאזור בו הם מלמדים, וניתן לפרסם למכירה גיטרות או מגברים בלוח מיוחד שנבנה עבור הגולשים.

 

 

http://www.acordim.com/   ליעד אברהם גיטריסט, מעבד ומורה לגיטרה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב