דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתקני מים לבית ולמשרד 

מאת    [ 09/04/2011 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2703 פעמים ]

 

מתקני מים לבית ולמשרד

 

מדינת ישראל היא בין המדינות המובילות בטכנולוגיית המים בעולם, אנו מייצאים את מיטב הדרכים והשיטות לאספקת מים נקיים ובריאים למדינות רבות. אך לצערו של הציבור בישראל, טכנולוגיות אלו אינן מיושמות באופן נרחב בארץ ומי השתייה שלנו אינם עומדים באותם סטנדרטים שאנו מייצאים. לכן, בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר מתקני מים כמו גם מיני בר במקומות ציבוריים ובבתים פרטיים. כיצד פועל מיני בר? האם המים אכן נקיים יותר? בריאים יותר? מה היתרונות של מתקן מים? כל זאת ועוד במאמר הבא.

 

האם המים בארץ נקיים?

על פי תקנון בריאות הציבור בישראל, מי שתייה המוזרמים דרך הצנרת העירונית חייבים להיות חפים מחיידקים, נגיפים, רעלים ומתכות, חנקות ומלחים. המים אמורים להיות חסרי צבע ונקיים מגופים זרים. אך לצערנו המציאות שונה בתכלית. למרות המודעות למצב משק המים בישראל, מפעלים רבים שופכים חומרים רעילים ומסרטנים אל הנחלים והקרקע. חומרים אלו מחלחלים לתוך מי התהום ועלולים להגיע למי השתייה שלנו. כמו כן, בעיות תקציב משפיעות על תחזוקת מערכות המים בארץ, הצנרת, המוביל הארצי והאקוויפרים אינם מתוחזקים באופן שוטף ותיקני. כ – 60% מן המים בברזים בישראל מגיעים מן הכינרת אשר משמשת גם כמקור לשיט ורחצה ועקב כך, המים עלולים להזדהם בחומרים רעילים, טפילים ונגיפים.

 

מיני בר לבית ולמשרד – איך זה עובד?

אחת הדרכים היעילות והחסכוניות ביותר בעזרתן נוכל לוודא כי אנו ובני משפחתנו שותים מים נקיים ובריאים כל יום היא התקנת מיני בר בייתי. גם במשרדים ומקומות ציבוריים רבים נוכל כיום לראות מיני בר או מתקני מים אחרים. מיני בר הוא למעשה מתקן לסינון מים, הסינון מתרחש באחת משתי דרכים – עי ידי אוסמוזה הפוכה או על ידי סינון באמצאות מסנן פחם פעיל. ברובם הגדול של מתקני מים המשווקים בארץ מותקן פילטר פחם פעיל. הפילטר למעשה "לוכד" חומרים אורגניים וסופח את הכלור במים. לפילטר מתווסף מסנן פיזי שאינו מאפשר מעבר של חלקיקים כגון חול, חלודה, חרקים ועוד. כמו כן, מתקני מים רבים מגיעים עם נורת UV , הנורה מייצרת קרינה אולטרה סגולה באורך גל שאינו מאפשר לחיידקים להתרבות ולמעשה קוטל אותם. שילוב של מזנן פיזי, מסנן פחם פעיל ונורת UV במנגנון של מיני בר למשל, יבטיח לנו שהמים שאנו שותים אכן נקיים.

 

כיצד נוודא כי המיני בר או מתקני המים שלנו אכן מספקים מים נקיים?

ראשית, טרם רכישת מיני בר או מתקן מים אחר, מומלץ לוודא כי המכשיר מגיע מיצרן מרכזי ומשווק על ידי חברה בעלת שם בתחום. כאשר אנו רוכשים מיני בר מחברה מוכרת וידועה נוכל להיות שמוכים ובטוחים כי הם עושים שימוש בחלקים איכותיים וכי המסנן המותקן במכשיר תיקני ואפקטיבי. שנית, חשוב לשים לב להוראות היצרן ולהתקין ולתחזק את המכשיר אך ורק לפי ההוראות. החלק החשוב ביותר בכל מיני בר או מתקן מים הוא הפילטר. את הפילטר יש להחליף אחת לחצי שנה עד שנה, לפי הוראות היצרן.

יוחנן שגב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב