דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביגוד אורגני לילדים ולתינוקות 

מאת    [ 07/04/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2180 פעמים ]

בשנים האחרונות המגמה הירוקה תופסת יותר ויותר תאוצה וגם בחנויות הבגדים הדבר מורגש עד מאד. חנויות רבות מציעות לקהל לקוחותיהם בגדי ילדים או בגדי תינוקות אורגניים. גם בחנויות המשווקות את המותגים המובילים מוצעים לרכישה בגדי ילדים וכן בגדי תינוקות אורגניים בנוסף לביגוד הקונבנציונאלי שהם מעצבים ומשווקים. המהפכה הירוקה הולכת ומתפשטת ברחבי העולם והיא אינה פוסחת על אף תחום בשגרת חיינו; החל ממוצרי מזון אורגניים, דרך שימוש בקומפוסט והפרדת פסולת ועד ביגוד אורגני, אשר בימים אלו נפוץ בעיקר בקרב בגדי תינוקות או בגדי ילדים. עם זאת, לא תמיד ברור מהם היתרונות של המוצרים האורגניים והאם הם מספקים הצדקה לתשלום הנוסף הנדרש עבורם.

מהי כותנה אורגנית ומדוע היא עדיפה על כותנה רגילה?

 

כותנה זהו אחד החומרים השכיחים ממנו עשויים הבגדים שאנו לובשים, ביניהם בגדי תינוקות וכן בגדי ילדים. הכותנה מהווה כ-3% מכלל הגידולים בעולם. היא נחשבת לגידול המזהם ביותר שקיים וזאת כיוון שהיא מחייבת תצרוכת של 10% מקוטלי החרקים, הריסוסים וחומרי ההדברה שקיימים. הקוטלים נכנסים לתוך האדמה, מחלחלים ומזהמים את מי התהום והנהרות ומשם את הימים והאוקיינוסים. בנוסף, הם מזהמים את האוויר ומשפיעים לרעה על בריאות בעלי החיים ובני האדם.

בניגוד לבגדים מכותנה רגילה, ישנם בגדי ילדים וכן בגדי תינוקות העשויים מכותנה אורגנית. גידול כותנה זו מהווה אחוז אחד בלבד מסך כל גידולי הכותנה בעולם. העלייה בצריכת בגדים אורגניים בכלל ובגדי ילדים או בגדי תינוקות בפרט, גוברת מידי יום. בגדים אלו מיוצרים מכותנה הגדלה ללא ריסוס או חומרים כימיים ולכן הם אינם מזהמים את הסביבה. דישון הכותנה מתבצע על ידי שימוש בקומפוסט וחומרים טבעיים נוספים. כלומר, צריכה של בגדי תינוקות או בגדי ילדים אורגניים היא ידידותית לסביבה ויכולה אף להוות דוגמא אישית עבור הילדים, עוד בגיל צעיר, לצריכה ירוקה ואקולוגית.

 

מלבד היתרון הסביבתי, לרכישת בגדי ילדים או בגדי תינוקות ישנם יתרונות נוספים. אחד מהם הוא איכות הבד. הבדים האורגניים רכים יותר למגע, עמידים ונשמרים לאורך זמן ממושך יותר. כך שלמעשה, ההפרש הכספי בין בגדי ילדים או בגדי תינוקות אורגניים לבין כאלו שאינם אורגניים, אינו משמעותי.

 

יתרון נוסף מתקשר להיבט הבריאותי. בחודשי הגדילה ההתחלתיים של תינוקות, הם עשויים לפתח רגישויות לבגדיהם העשויים מכותנה רגילה, משום שחלק מחומרי ההדברה של הכותנה, נותרים בבדים עצמם. לכן, על מנת למנוע אלרגיות וגירויים, רצוי לקנות בגדי תינוקות אורגניים. זאת גם הסיבה לכך שתחום הביגוד האורגני שכיח בעיקר בקרב בגדי תינוקות ובקרב בגדי ילדים.

 

תחום הביגוד האורגני מתפרש על פני מוצרי תינוקות נוספים כמו שמיכות, סינרים, צעצועי בד וכו', העשויים אף הם מכותנה אורגנית בלבד. לא רחוק היום שבו ביגוד אורגני יהפוך למגמה המובילה בתחום האופנה.

AVG אביגדור - רשת חנויות לבגדי ילדים, בגדי נוער ובגדי תינוקות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב