דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכל על וטרינר 

מאת    [ 05/04/2011 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2194 פעמים ]

לילדים – יש רופא ילדים, לנשים – יש רופא נשים, לקשישים – יש רופא גריאטר ולחיות – יש רופא חיות, הלוא הוא הווטרינר. כשם שכל אחד מאיתנו ירצה להיות מטופל אצל רופא המתמחה בטיפול בבעיות הייחודיות לו, כך גם בעלי החיים זקוקים לרופא המתמחה בטיפול בהם. הווטרינר הוא הכתובת היחידה אליה נפנה כשחיית המחמד שלנו זקוקה לטיפול רפואי כלשהו, בין אם מדובר בטיפול רפואי שוטף ובין אם מדובר במקרה חירום.

מי רוצה להיות וטרינר?

ילדים אוהבים חיות, זה לא סוד. לכן, ילדים רבים חולמים להיות וטרינרים כשיהיו גדולים, כדי שיוכלו לבלות את מרבית זמנם בקרבת בעלי חיים. אלא שמקצוע הווטרינריה דורש הרבה יותר מאהבת חיות. כדי להיות וטרינר יש לרכוש השכלה אקדמית.

כדי להתקבל ללימודי וטרינריה יש לסיים תואר ראשון באחד ממקצועות הביולוגיה, שנמשך כ- 3 שנים. לימודי הווטרינריה עצמם אורכים עוד 4 שנים נוספות. במסגרת הלימודים לומדים באופן תיאורטי ומעשי את תחום הווטרינריה. כל סטודנט יכול לבחור את תחום התמחותו: וטרינר כללי, וטרינר המתמחה בחיות משק, וטרינר מומחה לחיות בר, לסוסים, לחיות מחמד וכו'. עם סיום הלימודים, מקבל כל בוגר תואר דוקטור לווטרינריה – DVM (Doctor of Veterinary Medicine).

מצא את ההבדלים בין הווטרינרים

כאמור, לא כל וטרינר מתמחה בטיפול בכל החיות. יש וטרינרים המתמחים בטיפול בחיות מחמד, אחרים מתמחים בטיפול בחיות בר ועוד. אולם גם בתוך כל תחום התמחות ניתן למצוא הבדלים בין הווטרינרים השונים. כשבוחנים את היצע השירותים בכל מרפאה וטרינרית מגלים כי ישנם לא מעט הבדלים: ישנן מרפאות וטרינריות המעניקות שירותי מעבדה (בדיקות דם, בדיקות שתן וצואה ועוד) וכאלו שלא. וטרינרים מסוימים מבצעים ניתוחים ואילו אחרים לא. יש וטרינרים המעניקים שירותי רנטגן, אולטרא-סאונד ואנדוסקופיה וכאלו שלא.

מרבית ההבדלים בין המרפאות הווטרינריות נובעים לאו דווקא בגלל פערים בהכשרה ובמומחיות של כל וטרינר, אלא דווקא מהציוד שקיים במרפאה. ישנן מרפאות וטרינריות שאין להן את האמצעים ואת המשאבים הדרושים כדי לבצע בדיקות מסוימות (רנטגן, אולטרא-סאונד, בדיקות מעבדה וכו'), ולכן הן נאלצות לשלוח את מטופליהן למרפאות חיצוניות.

אך ישנם גם מקרים שבהם לווטרינר יש התמחות ייחודית, המבדלת אותו משאר הווטרינרים, כמו למשל: וטרינר המתמחה בפריון בעלי חיים (היריון, המלטה, הזרעה מלאכותית וכו'), וטרינר אונקולוגי, המתמחה בטיפול בחיות החולות במחלת הסרטן ועוד.

כיצד נבחר וטרינר לחיית המחמד שלנו?

בבואנו לבחור בווטרינר לחיית המחמד שלנו, ראשית עלינו לחפש וטרינר שמתמחה בטיפול בחיות מחמד. מומלץ גם שמרפאתו תהיה קרובה למקום מגורינו. אם אנו זקוקים לווטרינר מומחה, בעקבות בעיה רפואית מיוחדת, האזור הגיאוגרפי לא בהכרח יהווה שיקול בהחלטתנו.

כשמדובר בחיות מחמד, מומלץ תמיד לבחור בווטרינר שמרפאתו מעניקה את מכלול השירותים הנחוצים לנו תחת קורת גג אחת: חיסונים, טיפולי שיניים, טיפולים רפואיים כלליים, בדיקות מעבדה וכו'. כדאי ואף רצוי לבחור בווטרינר שבמרפאתו נוכל לקבל גם שירותים משלימים, שאינם שירותים רפואיים, כגון: רחצה, תספורת, מכירת מזון לבעלי חיים, פנסיון לחיות מחמד ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב